اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش قسطی بیمه شخص ثالث با محوریت موتورسواران



 

 

فروش قسطی بیمه شخص ثالث با محوریت موتورسواران

 

 

معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به اینکه فروش قسطی بیمه شخص ثالث با محوریت موتورسواران کلید خورده است گفت: فروش قسطی بیمه نامه های انفرادی در سایر موارد دارای ظرایفی است که در دست بررسی می باشد.

رحیم مصدق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در خصوص آیین نامه تصویبی دولت در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر تعیین تعرفه و نحوه تقسیط و تخفیف حق بیمه شخص ثالث و تعلل بیمه مرکزی در ارائه راهکارهای پیشنهادی ظرف ۶ ماه بعد از ابلاغ آیین نامه مربوطه، اظهار داشت: برخلاف اظهارات برخی مقامات، آیین نامه مربوطه در فروردین ماه به شرکت های بیمه ابلاغ نشده بلکه این آیین نامه اواخر اردیبشت ماه در اختیار بیمه مرکزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در جهت فروش اقساطی بیمه نامه شخص ثالث اصلی ترین بازار هدف که همان موتورسواران هستند؛ اقدامات مناسبی صورت گرفته افزود: چارچوب فروش قسطی بیمه نامه موتورسواران تدوین شده است به این صورت که آنان می توانند از ۱۰ آبان ماه با مراجعه به نمایندگی های بیمه ایران در زمان فروش فقط ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت و از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

به گفته معاونت نظارت بیمه مرکزی، در حال حاضر فروش قسطی بیمه نامه برای تمام کسانی که به نوعی پرداخت حق بیمه آنها تضمین شده باشد توسط شرکت های بیمه انجام می شود.

وی به تعلل بیمه مرکزی در انجام وظیفه محوله در آیین نامه قانون اصلاحی بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: بیمه مرکزی به هیچ عنوان از اجرای این وظیفه شانه خالی نکرده اما به دلیل برخی مشکلات تاکنون این امر محقق نشده است.

مصدق اضافه کرد: مشکل اساسی شرکت های بیمه در فروش قسطی بیمه نامه موارد متعددی است .

وی در ادامه به ذکر نمونه ای از مشکلات شرکت های بیمه پرداخت و افزود: اگر کسی بیمه نامه بدنه قسطی خریداری کرده اما اقساط آن را مرتب پرداخت نکرده باشد و در زمان دریافت خسارت شخصاً به شرکت بیمه مراجعه کند، تکلیف شرکت بیمه مشخص است؛ اما اگر در بیمه شخص ثالث زیان دیده فرد دیگری باشد تکلیف شرکت بیمه در پرداخت خسارت چه خواهد بود آیا می توان به شخص زیان دیده گفت بیمه گذار ما اقساط بیمه را پرداخت نکرده و ما نمی توانیم خسارت او را ارائه نمایم.

معاونت نظارت بیمه مرکزی به دیگر مشکل فروش قسطی بیمه نامه اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه پلیس بیمه نامه ها را چک می کند تکلیف کسانی که بیمه نامه قسطی خریداری کرده اما اقساط خود را پرداخت نکرده باشند چه خواهد شد؛ زیرا هر زمان که با پلیس مواجه می شوند دارای بیمه نامه بوده و مکانیزمی در این رابطه اتخاذ نشده است.

به گفته مصدق براساس مطالب مذکور فروش قسطی بیمه نامه به صورت انفرادی دارای ظرایفی است که بیمه مرکزی با همکاری پژوهشکده بیمه در حال بررسی آن است که امید می رود در آینده نزدیک به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده و تا حدودی نگرانی مردم را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: چارچوب سایر شرایط فروش قسطی بیمه نامه در حال حاضر در پژوهشکده بیمه در دست مطالعه و بررسی است.... /   خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
بیمه شخص ثالث

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیمه شخص ثالث



 

۴۴ درصد از بازار بیمه در اختیار بیمه شخص ثالث

 

 

بیمه شخص ثالث

 

 

سهم بیمه‌های آتش‌سوزی ۶/۷ درصد، مسئولیت ۴/۵ درصد، حوادث سرنشین ۷/۴ درصد و مهندسی ۴/۳ درصد از کل حق بیمه‌های تولید شده در صنعت بیمه است. سهم دیگر رشته‌ها کمتر از سه درصد است.

 

 

۴۴ درصد بازار صنعت بیمه در اختیار بیمه شخص ثالث است.

 


به گزارش ایلنا، براساس آخرین آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی در شش ماه نخست سال جاری ، بیمه شخص ثالث با در اختیار داشتن ۴۴ درصد بازار بیمه کشور، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. بیمه بدنه اتومبیل با ۲/۱۱ درصد و بیمه درمان با ۷/۱۰ درصد در جایگاه دوم و سوم از نظر سهم در بازار بیمه قرار دارند.

 


سهم بیمه‌های آتش‌سوزی ۶/۷ درصد، مسوولیت ۴/۵ درصد، حوادث سرنشین ۷/۴ درصد و مهندسی ۴/۳ درصد از کل حق بیمه‌های تولید شده در صنعت بیمه است. سهم دیگر رشته‌ها کمتر از سه درصد است.

 


برای نمونه سهم رشته‌های باربری ۲/۲ درصد، حوادث ۶/۱ درصد، کشتی ۳/۰ درصد، هواپیما ۲/۱ درصد، پول ۱/۰ درصد، نفت و انرژی ۳/۰ درصد و سایر رشته‌های بیمه ۰۵/۰ درصد اعلام شده است.

 


حق بیمه‌های تولیدشده در رشته‌های غیرزندگی ۳/۹۳ درصد و در بیمه‌های زندگی ۶/۶ درصد است.

 


به نظر می‌رسد اجباری بودن بیمه شخص ثالث و حمایت دولت از این رشته باعث شده حق بیمه‌های تولید شده آن نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر باشد.