اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش عجیب تندر ‌٩٠ و پژو ‌٢٠٦


شوک افزایش نرخ ارز بازار خودروهای خارجی را مورد اصابت قرار داد. این بار ترکش های این شوک به خودروهای ساخت داخل ارزبر نیز رسید.

 فعالان بازار بر خانواده تندر90 و خانواده 206 ونیز 207 متمرکز شده‌اند؛ به‌طوری‌که فروش تندر90 و پژو206 در بازار خودرو با کمی تردید انجام می‌شود.

در واقع طی هفته گذشته خودروهای سودآور بازار در همین دو خانواده بیشتر بود؛ به‌طوری‌که هرچند در بخش قیمتی خودروهای خارجی سود خوبی عاید فعالان بازار خارجی شد، اما در بازار خودروهای داخلی، پژو206 تیپ2 وتندر90 توانستند رضایت بازیگران این بازار را فراهم كنند. در حال حاضر پژو206 تیپ 2 در بازار خودرو تا 14 میلیون 500 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین پژو206 صندوقدار به‌ویژه مدل V8 تا 17 میلیون و200 هزار تومان قیمت خورده‌اند.

از سوی دیگر نایاب شدن پژو206 اس دی V9 حائز اهمیت است؛ به‌طوری‌که تقاضا برای این خودرو در بازار روز به روز متراکم تر می‌شود.

از بازار تندر90 نیز خبر می رسد كه مدل E1 این خودرو به‌طور کاذب وبه دلیل کمیابی این خودرو در بازار به 14 میلیون و500 هزار تومان رسیده است که نسبت به قیمت کارخانه‌یی‌اش بیش از دو میلیون تومان بیشتر خرید وفروش می‌شود. از سوی دیگر مدل E2 یا همان تندر فول نیز به همین دلیل در رونق خرید وفروش قرار دارد، چراکه فاصله قیمتی این خودرو نسبت به نوع نیمه فول تندر90 در بازار به یک میلیون تومان کاهش یافته است؛ یعنی این خودرو اکنون با قیمتی معادل 15 میلیون و500 هزار تومان در بازارآزادخرید وفروش می شود.

از بازار خودرو سوزوکی گرند ویتارا نیز خبر می‌رسد که مدل کلاس 8 فول این خودرو به تازگی با قیمتی معادل 52 میلیون و 500هزار تومان معامله شده است. همچنین مگان ومزدا3 به طور عجیبی گران شدند؛ به طوری‌که مزدا3 مدل فول اکنون با قیمت 50 میلیون تومان یعنی سه میلیون تومان گران‌تر از هفته پیش خرید و فروش می‌شود. همچنین مگان اتومات نیز با حرکتی شتابان روز به روز در حال گران شدن است، به طوری‌که این خودرو بازهم در این هفته با 700 هزار تومان افزایش قیمت با قیمتی معادل 33 میلیون 700 هزار تومان به فروش رفت.

بانك مركزی چند روز پیش نرخ برابری دلار در برابر ریال را افزایش داد. پنج‌شنبه‌ دو هفته قبل نرخ مرجع ارز از سوی بانك مركزی 1172 تومان و شش ریال اعلام شد. بانك مركزی روز چهارشنبه دو هفته‌ قبل بهای دلار را حدود 120 تومان افزایش داد.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
خریدار ٢٠٦ یا پارس مدل زیر ٩٠ به قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش تندر، 206 و پژو پارس متوقف شد


ایران خودرو امروز فروش تندر ، 206 تیپ 2 و پژو پارس سال را متوقف کرده است. در کنار آن ظرفیت فروش برخی دیگر از محصولات همانند سمند دوگانه سوز نیز در حال اتمام است.

خبرگزاری تسنیم: در ششمین روز فروش محصولات شرکت‌های خودروسازی در قالب وام 25 میلیون تومانی خودرو  ظرفیت فروش برخی خودروها تمام شده و متقاضیان با محدودیت هایی برای خرید روبه رو هستند.

به عنوان نمونه ایران خودرو امروز فروش تندر ، 206 تیپ 2 و پژو پارس سال را متوقف کرده است. در کنار آن ظرفیت فروش برخی دیگر از محصولات این شرکت همانند سمند دوگانه سوز نیز در حال اتمام است.

این شرکت در طول شش روز فروش خود تا ساعت 9  امروز 54 هزار و 470 دستگاه خودرو را پیش ثبت نام کرده و 44 هزار و 513 دستگاه را به فروش رسانده است.

همچنین، امروز قرار است تصمیمات نهایی برای ادامه فروش محصولات شرکت های خودروساز در وزارت صنعت گرفته شود اما به نظر می رسد با اتمام ظرفیت فروش برخی از محصولات شرکت های خودروساز امروز اجرای طرح وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو متوقف شود.