اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش سیم­ کارت­ خارجی در ایران قانونی می‌شود



 فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی

فروش سیم­ کارت­ خارجی در ایران قانونی می‌شود

متقاضی باید مدارکی را برای شرکت در این فراخوان ارائه کند. متقاضی باید مستندات موافقت ارایه ­کننده اصلی با اعطای نمایندگی به متقاضی که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ رسیده باشد به همراه نسخه ترجمه رسمی مستندات مذکور را ارائه کند.

به منظور ضابطه­مند­شدن و امکان نظارت بر فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی، رگولاتوری مجوز فروش این سیم‌کارت­ها را برای بخش خصوصی صادر می‌‌کند.

 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان اعطاء مجوز فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی در کشور را اعلام کرد.

در این فراخوان آمده است: در راستای حمایت از حقوق مشترکین و افزایش رضایت آنها و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در مصوبه شماره 8 جلسه شماره 167 مورخ 30/03/1392 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و به منظور ضابطه­مند­شدن فعالیت عاملین فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر ­دارد مجوز فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی در کشور را به شرکت­های غیردولتی و واجد شرایط که در ایران به ثبت رسیده باشند، از طریق فراخوان اعطاء کند.

متقاضی باید مدارکی را برای شرکت در این فراخوان ارائه کند. متقاضی باید مستندات موافقت ارایه­کننده اصلی با اعطای نمایندگی به متقاضی که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ رسیده باشد به همراه نسخه ترجمه رسمی مستندات مذکور را ارائه کند.

مدت اعتبار این پروانه‌ها دو سال است.

شرکت­های متقاضی پس از کسب مجوز موظف به فروش سیم‌کارت­های خارجی تلفن همراه در داخل کشور و ارائه خدمات پشتیبانی و اطلاع­رسانی خواهند بود. همچنین فروش سیم­کارت­های شبکه­های ماهواره­ای جزء خدمات موضوع مجوز نبوده و فروش سیم­کارت­هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه­های ماهواره­های نظیر ثریا، اینمارست و ... امکان ارائه سرویس دارند، ممنوع است.

مهلت شرکت در این فراخوان حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنچ­شنبه مورخ 01/12/92 تعیین شده است./فارس


ویدیو مرتبط :
فروش محدود سیم کارت های دائمی همراه اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش سیم کارت به خارجی ها در کره ممنوع!


دولت کره‌جنوبی تنها به اعضای این کشور و افراد مقیم اجازه خریداری سیم کارت می‌دهد.

 خبرگزاری ایسنا:  دولت کره‌جنوبی تنها به اعضای این کشور و افراد مقیم اجازه خریداری سیم کارت می‌دهد.

 وارد سئول که می‌شوی نخستین چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، تعصب کره‌ایها به برندهای داخلی گوشی‌های تلفن همراه کشورشان است.

در حالی که در سال‌های اخیر گوشی‌های اپل بازار تلفن همراه را به تسخیر خود در آورده‌اند، اکثریت قریب به اتفاق کره‌ایها با تعصب به دو برند سامسونگ و ال جی از گوشی‌های این دو شرکت استفاده می‌کنند و برند پرطرفداری مثل اپل با وجود برتری‌ همه جانبه‌اش مشتری چندانی در این کشور ندارد.

مردم کره به گونه‌ای درگیر فن‌آوری‌های ارتباطی هستند که انگار مهمترین دوست و همدم‌شان همین گوشی‌های همراه است و اگر چند ده نفر کره‌ای را در یک جا مثل ایستگاه اتوبوس و مترو در کنار هم ببینی تنها صدای آرام کیبورد گوشی‌هایشان است که به گوش‌تان می‌رسد و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید.

در این وضع حتما برایتان جالب است که بدانید دولت این کشور مدتی است به افراد خارجی اجازه خرید سیم‌کارت را نمی‌دهد و تاجران و توریست‌هایی که به این کشور می‌آیند مجبورند با قیمت‌هایی گزاف گوشی و سیم‌کارتهایی را اجاره کنند تا بتوانند در مدت حضورشان در این کشور از موهبت ارتباط بهره ببرند.

 این محدودیت شاید بزرگترین مشکل خبرنگارانی باشد که از ایران برای پوشش بازی ایران و کره به اولسان سفر کرده‌اند و عجیب اینکه هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه در ایران با کره‌ای‌ها قرارداد ندارند و سیم‌کارتهای ایرانی در این کشور فعال نیستند.


در این کشور بزرگ و آرام هر چند در هر جایی می‌شود از اینترنت پرسرعت بهره برد اما نباید برایتان عجیب باشد که نوار کاست -که در اکثر کشورها از جمله ایران منسوخ شده، به وفور یافت شود.

هر چند شاید باورش سخت باشد اما در کشوری که بزرگترین تولید کننده‌های فن‌آوری‌های پیشرفته ارتباطی دنیا و وسائل صوتی و تصویری دنیا را در خود دارد، مردمش هنوز از نوار کاست استفاده می کنند و در فروشگاه‌های این کشور همچنان فروش نوار کاست خوانندگان در بورس است.