اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده نیروی دریایی ارتش:ارتش ایران تا 12 مایلی سواحل آمریکا خواهد رفت





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ارتش ایران تا 12 مایلی سواحل آمریکا خواهد رفت

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی تمامی حرکات ناوهای آمریکایی را کنترل می‌کند و اشراف اطلاعاتی کاملی به فعالیت‌‌های ‌آنها در خلیج فارس دارد، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آمریکا را تهدید کرده تا سال‌های آینده به فاصله 12 مایلی سواحل آنها خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

وی در پاسخ به سوال برخی دانشجویان در خصوص حضور ناوهای نظامی آمریکایی در خلیج فارس گفت: اگر بخواهیم تجهیزات نیروی دریایی ایران در آمریکا را مقایسه کنیم باید گفت که همه دنیا هم به اندازه آمریکا تجهیزات ندارند زیرا آمریکا سالانه 800 میلیارد دلار برای تجهیزات نظامی خود هزینه می‌کند و روی تمام خط استوا مستقر است اما براساس فرمایشات رهبری، ایران اهل تجاوز نیست و اهل حضور در دریاهاست.

وی تصریح کرد: حضور ناوهای آمریکا در آبهای آزاد خلیج فارس و دریای عمان براساس حقوق بین‌المللی و ما به هیچ عنوان به آمریکا اجازه ندادیم که به آب‌های سرزمینی ما وارد شود.

سیاری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آمریکا را تهدید کرده تا سال‌های آینده به فاصله 12 مایلی سواحل آنها خواهد رفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما تمامی حرکات ناوهای آمریکایی را کنترل می‌کنیم و اشراف اطلاعاتی به فعالیت‌های آ‌نها داریم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ما از نظر فناوری و تجهیزات نظامی از ارتش آمریکا و عراق عقب‌تر بودیم اما با اعتقاد، ایمان و اراده خود توانستیم بر آنها پیروز شویم.

سیاری در ادامه در خصوص امکان بسته شدن تنگه هرمز در صورت تهدیدات آمریکا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تنگه هرمز را پشت سر گذاشته و جلوتر آمده است و ما توانمندی برقراری امنیت منطقه را داریم بنابراین برای حاکمیت منطقه نیازی به دیگران نداریم.

وی در پاسخ به سوالی از سوی دانشجویان در خصوص پدیده دزدان دریایی در دریای سرخ گفت: پدیده دزدان دریایی در سواحل سومالی اتفاق افتاده است. این کشور دارای حکومت مرکزی نیست و حکومت‌های غربی تلاش دارند با ایجاد و تعریف ناامنی در منطقه حضور خود را توجیه کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با طرح این سئوال که به نظر شما با توجه به فقر و درماندگی مردم این کشور چگونه دزدان دریایی توانسته‌اند به سلاح‌‌های پیشرفته و قایق‌های تندرو دست یابند گفت:‌ پدیده دزدان دریایی به نفع آمریکا و کشورهای غربی است زیرا شرکت‌های بیمه مستقر در آمریکا و انگلیس حق بیمه خود را در مناطق ناامن تا چندین برابر افزایش می‌دهند و در واقع سود حضور دزدان دریایی در دریاهای سومالی به جیب آنها می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت ناگوار مردم این کشور گفت: تخلیه زباله‌های هسته‌ای در سواحل سومالی باعث ضربه دیدن شغل اصلی این کشور که ماهیگیری بوده است شده و پدیده دزدان دریای سالانه 7 تا 12 بیلیون دلار به اقتصاد جهان ضرر می‌زند و در سال دوهزار و دوازده 4 هزار و 185 دریانورد مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و هزار و 90 نفر گروگان گرفته شده‌اند.

سیاری در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در خصوص هزینه‌های ناوشکن جماران و لزوم ساخت چنین ناوشکنی گفت: نیروی دریایی باید برای حضور در آبها تجهیزات داشته باشد. اگر بخواهیم این تجهیزات را بخریم به دلیل تحریم ها به ما نمی‌دهند بنابراین باید به سراغ ساخت این تجهیزات برویم.

وی با بیان اینکه ساخت ناوشکن جماران حدود 50 میلیارد تومان برای ایران هزینه داشته است، گفت: کشورهای غربی به کشورهای عربی منطقه مانند این ناوشکن را با 5 برابر این قیمت فروخته‌اند.

وی در خصوص حضور نیروی دریایی در دریای خزر گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه 20 درصدی سهم ایران از دریای خزر حضور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این منطقه دارای منابع عظیم نفتی و سکوی حفاری ما در خزر در عمق 750 متری از منابع بهره برداری می‌کند این در حالی است که در خلیج فارس از عمق 40 تا 50 متری بهره برداری‌ها صورت می گیرد و این امر نمایانگر دستیابی ایران به فناوری های نوین است.

در ابتدای این جلسه فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دریا و نقد بی‌توجهی و کم توجهی مردم و دولتمردان به دریا گفت: متاسفانه ملت ایران در استفاده از دریا بسیار عقب هستند و این به خاطر ضعف سلاطین گذشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به محرومیت استان‌های ساحلی گفت: این محرومیت در حالی است که در همه کشورهای جهان بزرگترین و پیشرفته‌ترین شهرها در نزدیکی سواحل قرار دارند.

وی با بیان اینکه 93 درصد ترانزیت کالای ما از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: در این میان دریای عمان و اقیانوس هند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که تا امروز به آنها توجه نشده است.

سیاری همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص نقش نیروی دریایی و حس امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است نه نیروی حاشیه‌ای.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی دانشجویان به فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تقدیم شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
فرمانده نیروی دریایی ارتش: ایران در خلیج عدن چه می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش فرمانده نیروی دریایی ارتش به حضور ناوهای ایران در حوالی مرزهای آبی آمریکا



اخبار,اخبار سیاسی,حضور ناوهای ایران در  مرزهای آبی آمریکا


اخبارسیاسی -  در واکنش به برخی اخبار مبنی بر حضور ناوهای ایران در حوالی مرزهای آبی آمریکا؛
فرمانده نیروی دریایی ارتش: بدون اجازه وارد آبهای سرزمینی هیچ کشوری نمی‌شویم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی اخبار مبنی بر حضور ناوگروه این نیرو در اقیانوس اطلس و حوالی مرزهای آبی آمریکا در این اقیانوس، گفت: نیروی دریایی قصد ورود به آبهای سرزمینی هیچ کشوری را ندارد.

به گزارش تیک، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که در راهپیمایی روز 22 بهمن در تهران حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سوم کره زمین شامل دریاها می‌شود که 70 تا 80 درصد آنها آبهای آزاد هستند که این آبها متعلق به همه کشورهای جهان است و ما این اختیار را داریم که در آبهای آزاد حضور داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: هر کشوری دارای 50 کیلومتر عمق مرز آبی و آبهای سرزمینی است که هیچ کشوری بدون اجازه نمی‌تواند وارد این آبها شود. نیروی دریای ارتش نیز هیچگاه بدون اجازه وارد آبهای سرزمین هیچ کشوری نمی‌شود زیرا ما اهل تعدی و تجاوز نیستیم.

سیاری درباره ناوگروه 29 نیروی دریایی ارتش نیز گفت: این ناوگروه هنوز وارد اقیانوس اطلس نشده است و هم‌اکنون در خلیج عدن حضور دارد و در فروردین‌ماه پس از پایان مأموریت خود به کشور بازمی‌گردد.

به نوشته ی ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه درباره حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن اظهار کرد: مردم پاسخ تهدیدها را همواره می‌دهند. بازدارندگی بین معناست که مردم همواره پشتیبان اصلی این انقلاب هستند.
اخبار سیاسی - تیک