اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ناجا: رفتار بد پلیس را تایید نمی‌ کنم


اینکه باب شده هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست چرا که باید بررسی کنیم مقصر و قاصر مشخص شود و قاطعانه با وی برخورد شود. اما این که فرد بی‌گناهی برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار شود، درست نیست.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به پرونده برکناری رییس پلیس فتای تهران گفت: اینکه باب شده هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست چرا که باید بررسی کنیم مقصر و قاصر مشخص شود و قاطعانه با وی برخورد شود. اما این که فرد بی‌گناهی برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار شود، درست نیست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهرپنجشنبه در مراسم اختتامیه استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر ماموری خطایی کند، چه در دنیا و چه در قیامت من باید پاسخگو باشم گفت: متاسفانه باب شده است هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند و کنار بروند. اما این که فردی که گناهی نکرده را برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار کنیم درست نیست چرا که ما مسلمان هستیم و باید بررسی کنیم مقصر و قاصر کیست و با وی برخورد قاطعی صورت گیرد.

وی به پرونده برکناری رییس پلیس فتای تهران اشاره کرد و گفت خیلی‌ها پس از اعلام این خبر به من گفتند که این اقدام برای اثر رسانه‌ای خیلی خوب بوده و برخی دیگر نیز گفتند که حتما وی در جای دیگری در حال خدمت است. در حالی که هیچ کدام از این موارد نبوده و تا زمانی که برای ما محرز نشود که فردی مقصر است با وی برخورد نمی‌کنیم.

در حق مجرم و متهم حق قصور و افراط نداریم


فرمانده ناجا تاکید کرد: حتی در حق یک مجرم و متهم نیز حق نداریم، قصور و افراط کنیم.

وی با تاکید بر اینکه من رفتار بد هیچ ماموری را تایید نمی‌کنم گفت: در عین حال به افرادی که در این خصوص معترضند بایند بگویم یک بار بیایید لباس مبدل بپوشید، کنار مامور ما بایستید اگر تا بعداظهر مردم را کتک نزدید ما قبول می‌کنیم اما این امر جوازی برای برخورد ماموران با مردم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی به جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: قبلا می‌گفتند که اشتباه نوشتید یا الکی نوشتند اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون اکثر اعتراضات به قبوض جرایم‌رانندگی درخواست برای حذف جریمه است یعنی اینکه قبول دارند چنین تخلفی صورت گرفته اما تقاضای بخشش دارند که اقدام صورت گرفته در این خصوص کار بزرگی است.

وی بر احترام به مردم در عین قاطعیت در رفتار پلیس تاکید کرد و گفت: اگر ماموران پلیس راهور با مردم رفتار درستی داشته باشند و کرامت مردم رعایت شود، قطعا نظر مردم به کل مجموعه پلیس تغییر می‌کند.

وی بر اخلاق، ادب، کمال، احترام به دیگران و انتقادپذیری پلیس تاکید کرد و گفت: باید انتقادپذیر باشیم چرا که این امر می‌تواند موجب کاهش اشکالات خودمان شود.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر افزایش جرایم در کشور گفت: ما به تحریم‌های اقتصادی و فشارها اهمیت نمی‌دهیم چرا که همه مردم می‌دانند که این امر از سوی دشمن اعمال می‌شود.

کاهش سطح جرایم در کشور

وی افزود: هم‌اکنون سطح جرایم در کشور کاهش یافته است اما با توجه به گرانی‌های اخیر جرایم خود شاید با اندکی افزایش رو به رو باشد اما پلیس با طرح‌های ویژه‌ای که در آستانه نوروز آنها را اجرا خواهد کرد، این جرایم را نیز کنترل می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص آلودگی‌هوا در کشور گفت: وضعیت آلودگی‌هوا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است اما در عین حال توصیه می‌کنیم مردم از خودروهای عمومی بیشتر استفاده کرده و موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و اصلاح سوخت خودروها که موضوعی زمان‌بر است در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال برگزاری دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی کارکنان پلیس راهور ناجا گفت: در این خصوص 10 منطقه انتخاب شده‌اند و تلاش کرده‌ایم تا در دوره‌های آموزشی نظرات دو طرفه بود و از نظرات مامورانی که در خیابان خدمت می‌کنند، استفاده کنیم و در عمل اجرای قاطع قانون با رعایت اخلاق را مدنظر قرار دهیم.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی سردار فرمانده محترم ناجا درخصوص پلیس فتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده ناجا: برخی تصمیمات احمدی‌نژاد اشتباه بود/ مخالف دخالت پلیس در بازار ارز بودیم



 قاچاق کالا و ارز, دخالت پلیس در بازار ارز, خودروی فرسوده

فرمانده ناجا: برخی تصمیمات احمدی‌نژاد اشتباه بود/ مخالف دخالت پلیس در بازار ارز بودیم

وی تأکید کرد: موافق مداخله پلیس در بازار ارز نبودیم ولی چون به ما دستور دادند دخالت کردیم. مشکل بازار ارز به خاطر کمبود عرضه ارز در بازار رخ داد و نمی شد با این مشکل از طریق پلیس برخورد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با حضور در برنامه «پایش» به برخی سؤالات در مورد عملکرد ناجا پاسخ داد و در سخنان خود تصمیمات احمدی‌نژاد را در مورد صدور مجوز ورود خودرو، دستور ممنوعیت عرضه قلیان و باطل کردن آن اشتباه خواند.

 سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی شب گذشته در برنامه «پایش» حاضر شد.

وی با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای در کشور نداریم که سرمایه‌گذار به دلیل ناامنی یا مسائل تروریستی از سرمایه‌گذاری خود منصرف شود گفت: مهمترین وظیفه پلیس برای بهبود فضای کسب و کار در کشور ایجاد امنیت است.

احمدی مقدم به آمارهای جهانی در مورد ایران نیز اشاره کرد و افزود: آمارهای جهانی درباره ایران عمدتاً درست نیست چون سازمانهای بین المللی با ایران به صورت مستقیم در ارتباط نیستند.

وی ادامه داد: رتبه پایین اعلام شده درباره رتبه فضای کسب و کار ایران در دنیا قابل اعتماد نیست.

به گفته فرمانده ناجا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراحل پایانی تصویب خود را در مجلس می‌گذراند و بسیاری از قوانین مربوط به مبارزه با جرایم اقتصادی در کشور منسوخ شده اند و باید به روز شوند.

وی همچنین تأکید کرد: موافق مداخله پلیس در بازار ارز نبودیم ولی چون به ما دستور دادند دخالت کردیم. مشکل بازار ارز به خاطر کمبود عرضه ارز در بازار رخ داد و نمی شد با این مشکل از طریق پلیس برخورد کرد.

احمدی مقدم گفت: سال قبل حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق کمتری وارد کشور شد و حدود 15 میلیارد دلار نیز از خروج برخی کالاهای وارد شده با ارز مرجع جلوگیری شد. سال قبل با مدیریتی که انجام شد حدود 35 میلیارد دلار در مصرف ارزی کشور در حوزه‌های قاچاق و خروج کالا صرفه جویی شد.

وی با اشاره به برخی تخلفات در آگهی‌های درج شده در روزنامه‌ها گفت: روزنامه همشهری در چاپ نیازمندی ها و آگهی های روزانه خود دقت نمی کند و فقط به صرف داشتن پروانه کسب و بدون بررسی بیشتر به فروشنده اجازه درج آگهی می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصمیم احمدی‌نژاد را در مورد صدور مجوز ورود خودرو اشتباه خواند و گفت: تصمیم رئیس جمهوری قبلی درباره صدور مجوز ورود برخی خودروها خارج از ضابطه کار درستی نبود و از نظر مردم هم چندان خوشایند نبود.

وی در مورد ممنوعیت عرضه قلیان نیز خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری قبلی در زمینه صدور دستور ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها و سپس لغو این دستور اشتباه کرد و در این بین پلیس مقصر جلوه داده شد. موافق تصمیم های یک شبه دولت قبلی نبودیم.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: دولت قبل در زمینه برخورد با افرادی که از خودروهای دولتی استفاده شخصی می‌کردند با نیروی انتظامی همکاری نکرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال باید 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج می شد که این برنامه محقق نشده است گفت: تلفات نیسان وانت چندین برابر پراید بوده و این خودرو یک چهارم مصرف سوخت خودروها را در کشور به خود اختصاص داده است.

فرمانده ناجا افزود: بنیاد تعاون ناجا یک ریال بودجه دولتی ندارد و ورود نیروی انتظامی به فعالیت های اقتصادی هم اشکال قانونی ندارد. دولت در زمینه تأمین بودجه پلیس مشکل دارد. نیروی انتظامی در حوزه اقتصاد رقیب بخش خصوصی نیست./فارس