اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ناجا در دیدار با روحانی چه گفت؟



دیدار احمدی مقدم با حسن روحانی

فرمانده ناجا در دیدار با روحانی چه گفت؟

فرمانده نیروی انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم عصرروز یکشنبه به همراه معاونان خود با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی پس از این دیدار در تشریح جزئیات این دیدار گفت: درباره مهمترین حوزه‌های چالشی نیروی انتظامی از جمله مبارزه با موادمخدر، مرز و مرزبانی و حوزه راهنمایی و رانندگی به رئیس‌جمهور منتخب گزارش دادیم.

 

وی افزود: در همه این حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی داریم اما کارهای زیادی هم باقی مانده که انجام دادن آنها نیازمند سرمایه‌گذاری است.

 

احمدی‌مقدم گفت: در این دیدار همچنین مسائل اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی بحث شد و آخرین وضع به استحضار رییس‌جمهور منتخب رسید که روحانی نیز دیدگاه‌های خوبی در این باره مطرح کرد.

 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در این دیدار بر حقوق شهروندی،‌ امنیت حریم خصوصی و اقتدار همراه با محبوبیت در نیروی انتظامی تاکید شد.

 

احمدی‌مقدم ادامه‌داد: با دید وسیع، اطلاعات دینی و مدیریتی و امنیتی که رییس‌جمهور منتخب دارند امیدواریم دولت روحانی، برای نیروی انتظامی فرصت مناسب فراهم کند تا این نیرو بتواند در حوزه نظم، امنیت و آرامش، خدمات بهتری به مردم عرضه کند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
حمله اوباش به فرمانده ناجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر فرمانده ناجا و رئیس مجلس درباره دیدار نکردن اوباما و روحانی



دیدار نکردن اوباما و روحانی,علت دیدار نکردن اوباما و روحانی

نظر فرمانده ناجا درباره دیدار نکردن اوباما و روحانی

فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران ستاره درخشان سازمان ملل بود. گفت:‌ آمریکایی‌ها نیاز به مذاکره با ما را احساس می‌کردند و این کم عزتی نیست و رییس‌جمهور آمریکا این همه مقدمه‌چینی کرد تا با همتای ایرانی‌اش دیدار کند و این کم عزتی نیست که نصیب ایران شده است.

به گزارش ایسنا  سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم محفل انس با پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ضمن تبریک هفته دفاع‌مقدس گفت: آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تغییرپذیر نیست اما همواره میدان کارزار و ابزارهای حفظ و مبارزه تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها برای دفاع از ارزش‌هایشان همواره هزینه می‌پردازند گفت: بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها نمی‌توان معامله کرد و برای حفظ آن باید هزینه داد.

به گفته فرمانده ناجا اصول اخلاقی، ارزشی و آرمان‌های انقلاب تغییرناپذیر است.

وی با بیان اینکه صحنه، ابزار، دشمنان و آزمایشات همواره در حال تغییر است اما اصل موضوع که همان حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها است، تغییرناپذیر است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امام‌حسین (ع) برای دفاع از اسلام به صحرای کربلا رفت، گفت: حتی امروزه هنگامی که آمریکایی‌ها به افغانستان و عراق حمله کردند برخی خوشحال شدند و گوسفند سربریدند اما جای سوال است که بعدا چه اتفاقی برای آنها افتاد. به گونه‌ای که بر اساس آمارها امسال در انفجارات عراق 4000 تن جان خود را از دست داده‌اند و کمتر خانواده‌ای در بغداد پیدا می‌شود که کشته و معلول نداده باشد.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) گفت: اگر با دشمن در مرز نجنگید باید در عمق خانه‌تان بجنگید.

فرمانده ناجا با بیان اینکه صدام پس از پاره‌کردن قرارداد الجزایر عنوان کرد که تنها چند روز زمان می‌خواهد تا به ایران حمله کرده و خوزستان را به عراق ملحق کند، گفت: با این حال این جنگ هشت سال طول کشید و به ناچار حضرت امام مجبور به قبول قطعنامه 598 شد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در اواخر جنگ قیمت هر بشکه نفت به شش دلار رسید و دشمن با موشک باران و حمله شیمیایی عرصه را بر ایران تنگ کرده بود، تا جایی که توان ادامه جنگ وجود نداشت، گفت: سرانجام حضرت امام پذیرفتن قطعنامه 598 را به جام زهر تشبیه کرد و آن را پذیرفت و توانستیم امتیازات حداقلی را در این زمینه کسب کنیم که یکی از این امتیازات شناخته‌شدن عراق به عنوان متجاوز جنگ بود که دروغگویی صدام مشخص شد و فراز پایانی جنگ مرهمی بر دل سوخته مردم بود.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده که خون‌های ریخته شده در جنگ منتقم دارد و پیام‌ها زنده ماند گفت: امروز آمریکایی‌ها در سوریه عنوان می‌کنند که کلید اصلی عدم پیروزیشان در سوریه، ایران است و کلید شکستشان نیز در افغانستان و عراق نیز ایران بود.

فرمانده ناجا با اشاره به هزینه‌های میلیاردی آمریکا در افغانستان و عراق گفت: با اینکه هزینه‌های زیادی در این کشورها صرف کرده‌اند اما در آخر این کشورها به همرزمان ما در عملیات‌های مرصاد و ... تحویل داده شد و انسان‌هایی در عراق بر سر کار آمدند که از جنس ما هستند، هرچند ما چشم داشتی نداریم اما نشان می‌دهد که پیام انقلاب اسلامی زنده است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در تکلیف‌گرایی و بندگی نباید به دنبال نتیجه‌گرایی و کسب نتایج آنی باشیم، به سخنان رییس‌جمهور و هیات همراه در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در سازمان ملل، ستاره درخشان ایران بود و این در حالی بود که آمریکایی‌ها نیاز به مذاکره با ما را احساس می‌کردند و این کم عزتی نیست و رییس‌جمهور آمریکا این همه مقدمه‌چینی کرد تا با همتای ایرانی‌اش دیدار کند و این کم عزتی نیست که نصیب ایران شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه رییس‌جمهور آمریکا کسی را آدم حساب نمی‌کند اما برای مذاکره با همتای ایرانی‌اش مقدمه چینی می‌کند، گفت: امروز ما برای حفظ آرمان‌ها و اهداف خود مصمم هستیم اما تاکتیک و روش‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شوراها و محافلی برای گردهم آیی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در ناجا الزامی است، گفت: باید کانون و محفلی ایجاد شود که بچه‌های دفاع‌مقدس دور همدیگر جمع شوند تا علاوه بر ثبت خاطرات و اقداماتشان آنها فراموش نشوند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه تاکنون چهار بار برای ثبت خاطراتم نزد من مراجعه کرده‌اند، گفت: آخرین بار عنوان شد با اینکه یک روز برای ثبت خاطراتم وقت گذاشته‌ام فیلم خاطراتم نیست شد، در حال حاضر برای پنجمین بار برای ثبت خاطراتم نزد من آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار عصار، فرمانده دانشگاه علوم انتظامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال 91 برابر تدابیر فرمانده ناجا و به منظور بهره‌گیری از توانمندی پیشکسوتان و در راستای حفظ معارف و ارزش‌های ماندگار دفاع‌مقدس شورای عالی گسترش دفاع‌مقدس با ریاست سردار زاده‌کمند تشکیل شد گفت:‌ این شورا 125 مصوبه داشت که بر اساس آن مصوباتی همچون تبیین چشم‌انداز کلان این نیرو، تربیت وقایع‌نگاران و راویان شهادت، تربیت 35 استاد دفاع‌مقدس و همچنین راه‌اندازی سایت امین از جمله اقدامات این شورای عالی بود.

وی همچنین از برگزاری 1158 نفر ساعت درس خبرداد و گفت: دو واحد درسی دفاع‌مقدس به دانشجویان این دانشگاه آموزش داده شد.


رئیس مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران:
سخنان روحانی ‌سنجیده بود/ایران به دنبال تعامل است/اوباما باید در عمل تغییر کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروه ایران در سازمان ملل متحد پیام عقلانیت، صلابت و عزت مندی را اعلام کردند افزود: ایران به دنبال حرکت در مسیر عقلایی و تعامل با کشورها بوده و دنبال جنگ طلبی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی عصر امروز در حاشیه دیدار با مدیران استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حضور هیئت ایرانی به سرپرستی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد اظهار کرد: صحبت‌های آقای روحانی در سازمان ملل سنجیده بود و هیئت ایرانی تحرکات هوشمندانه‌ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات انجام شده در این سفر حاکی از حرکت فراگیر داشت بیان کرد: این مذاکرات نشان داد که ایران و نظام دارای سبک خاصی در گفت وگوی دیپلماتیک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران نشان داد که در روابط خود صداقت و رویکرد عقلانی همراه با تعهد، مسئولیت‌پذیری و ایجاد امنیت و آرامش روانی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تفکر شیعی از بلوغ سیاسی برخوردار است بیان کرد: حرکات ترویست دولتی که صهیونیست‌ها دنباله‌رو آن هستند و اقدامات متحجرانه گروه‌های تندرو در این تفکر هیچ جایی ندارد و مسیر حرکت آن مجزا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه تهدیدی برای کشورها نبوده است و در جنگ نیز مورد تجاوز عراق که از سوی آمریکا حمایت می‌شد قرار گرفت ولی آنها مستمرا ایران را تهدید کردند.

وی با اشاره به سخن اوباما که گفته بود دنبال براندازی نظام در ایران نیستند گفت: آنها در گذشته به دنبال براندازی نظام بودند ولی موفق نشدند ولی باید بگویند که چرا در این وادی گام برداشتند، مگر مردم ایران چه گناهی داشتند غیر از اینکه یک دیکتاتور را بیرون کرده بودند.

لاریجانی اظهار داشت: خودشان گفتند که در کودتای 28 مرداد دست داشتند و نظایر این اتفاق بسیار رخ داده است.

وی با اشاره به سخنان اوباما یادآور شد: باید در عمل نشانه‌های تغییر را شاهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروه ایران در سازمان ملل متحد پیام عقلانیت، صلابت و عزت مندی را اعلام کردند افزود: ایران به دنبال حرکت در مسیر عقلایی و تعامل با کشورها بوده و دنبال جنگ‌طلبی نیست و امیدواریم که این رفتار عقلایی الگویی برای دیگر کشورها نیز باشد.