اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرزین:حدود ۳ میلیون نفر یارانه نقـدی نمی گیرند



 

 

فرزین:حدود ۳ میلیون نفر یارانه نقـدی نمی گیرند

 

 

سخنگوی كارگروه تحولات اقتصادی با اعلام این كه هنوز درصدی از مردم برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نكرده اند، گفت: بر اساس آخرین اعلام ها جمعیت كشور حدود ۷۶ میلیون نفر است، در حالی كه هم اكنون ۷۳ میلیون نفر یارانه نقدی می گیرند.

محمدرضا فرزین در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر این كه هم چنان برای دریافت یارانه نقدی روش خود اظهاری اعمال می شود، گفت: در شرایط كنونی هر ایرانی حق دارد یارانه نقدی دریافت كند.

او در پاسخ به این سوال كه موضوع حذف یارانه ی نقدی اقشار مرفه در چه مرحله ای است، گفت: ما برای این كار باید براساس یك مطالعه ی دقیق بتوانیم خانوار هایی كه از تمكن مالی لازم برخوردارند را شناسایی كنیم.

وی افزود: البته هر زمان بخواهیم نسبت به حذف یارانه ی نقدی آنها اقدام كنیم، قطعا پیش از آن با این افراد مكاتبه و موضوع را به آنها اعلام می كنیم و سپس نسبت به حذف یارانه اقدام می كنیم.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
کسانی که از یارانه انصراف دهند، بیمه رایگان می‌گیرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربیعی: 12 هزار نفر با درآمد بالای 20 میلیون تومان یارانه می‌گیرند / ۴ سناریوی تدوین شده برای پرداخت یارانه نقدی



تعاونی‌های ویژه بازنشستگان,یارانه


ربیعی: 12 هزار نفر با درآمد بالای 20 میلیون تومان یارانه می‌گیرند / ۴ سناریوی تدوین شده برای پرداخت یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 12 هزار نفر با درآمد بالای 20 میلیون تومان در کشور در حال دریافت یارانه هستند، اظهارکرد: در ارتباط با موضوع یارانه‌ها پایه‌های آماری کشور خیلی قوی نیست و از دو جهت برخودار و مستحق می‌توان افراد جامعه را شناسایی کرد.

به گزارش ایسنا ، علی ربیعی در حاشیه همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان کشوری که ظهر امروز پنجشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: بانک‌های اطلاعاتی کار خود را برای شناسایی اقشار جامعه آغاز کرده‌اند و ما واقعا در جهت شناسایی افراد برای دریافت یارانه مسیر بسیار سختی پیش رو داریم و در ارتباط با شناسایی افراد چند سناریو را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت‌ قبلی 60 هزارمیلیارد تومان بدهی برای صندوق‌های بیمه‌ای برجای گذاشته است، گفت: زمانی که در جلسه هیات دولت این رقم‌ را اعلام کردیم سبب شد که رئیس‌جمهور در این رابطه متعجب شده و دستور تشکیل دو کمیسیون را در این رابطه صادر کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت قبلی زمانی که دولت را تحویل گرفته است بدهی‌های این نهاد به صندوق‌های بیمه‌ای یک سوم بدهی 60 هزار میلیارد تومانی که هم‌اکنون بر جای مانده، نبوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بار مالی بسیار زیادی به همراه دارد، تصریح کرد: بدهی‌های دولت به صندوق‌های بیمه‌ای 60 هزار میلیارد تومان است؛ اما باید قانون همسازی را نیز مد نظر قرار دهیم و به صورت جزء به جزء و تدریجی موضوع را پیش ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به منشور اخلاقی که برای مدیران صندوق‌های تامین اجتماعی و شستا نوشته شده اشاره و اظهار کرد: ورود افراد سیاسی در این صندوق‌ها منع شده و فقط افراد متخصص می‌توانند به این صندوق‌ها ورود کنند تا شاهد تحول در بخش اقتصادی صندوق‌های تامین اجتماعی باشیم.

ربیعی از طرح راه‌اندازی تعاونی‌های ویژه بازنشستگان خبر داد و گفت: مبلغی که برای این طرح در نظر گرفته شده 20 میلیون تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی به دنبال الگوسازی بیمارستان میلاد هستیم، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بیمارستان‌هایی به سبک و سیاق بیمارستان میلاد داشته باشیم و تعاملاتی نیز در این زمینه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه در مورد کارآمدی دفترچه‌های بیمه درمان یادآور شد: پرداخت بدهی‌های صندوق‌های بیمه‌ای دفترچه‌های درمان را معتبر می‌کند؛ اما در رابطه با زمان اعتبارسازی این دفترچه‌ها نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، اما برای این موضوع برنامه‌ریزی و جهت‌گیری خاصی داریم چرا که این موضوع به اعتبارات بستگی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: موضوع مسلم این است که هیچ تصمیم غیرکارشناسی در این دولت گرفته نخواهد شد و هیچ اقدامی که دولت‌های بعدی بخواهند در آن رابطه پاسخ‌گو باشند انجام نمی‌دهیم.

ربیعی در ادامه به بازنشستگان کشوری و صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: جامعه ما به سمت بحران پا به سن گذاشتی پیش می‌رود و ما باید مراکز پژوهش آینده نگری برای سالمندان که تعطیل شده بود را احیا کنیم.

وی افزود: جامعه‌ای پویاست که بزرگانش دارای ارج و منزلت باشد و به عنوان افرادی که کنار گذاشته می‌شوند به آنها نگاه نشود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مدیران صندوق‌های اجتماعی و بازنشستگی کشوری خانه‌های امید را در برنامه‌های خود و در شهرهای کشور ایجاد کنند.

وی در خاتمه از ایجاد طرح گفتمان مدیران بازنشستگی خبر داد و اظهار کرد: می‌خواهیم این طرح را در دولت ایجاد کنیم؛ چرا که موضوع بازنشستگی یک پدیده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در آینده نه چندان دور تعداد زیادی افراد جامعه را در بر خواهد گرفت.

/ایسنا