اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرجی‌دانا: انتصاب توفیقی و میلی‌منفرد قانونی است، آن را نقض نمی‌کنیم



اخبار,اخبار دانشگاه,اظهارات رضا فرجی‌دانا درباره انتصابهای توفیقی و میلی منفرد

 
اخباردانشگاه - فرجی‌دانا: انتصاب توفیقی و میلی‌منفرد قانونی است، آن را نقض نمی‌کنیم

رضا فرجی‌دانادرحاشیه جلسه خبرنگاران با محمد باقر نوبخت انتصابهای توفیقی و میلی منفرد را قانونی دانست.

 وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این مدت جمعی از نمایندگان تندروی بهارستان به شما برای انتصاب میلی منفرد و توفیقی خرده می‌گیرند و می‌خواهند که شما این مدیران را به دلیل وابستگی و نزدیکی‌شان به برخی سران اصلاح‌طلب عزل کنید، با این مقدمه آیا شما حتی با اجرایی شدن تهدیدشان به استیضاح همچنان از توفیقی و میلی منفرد حمایت می‌کنید

 

آیا ممکن است با فشار مجلس این انتصاب‌ها لغو شود، گفت: آنچه بر اساس اختیارات و طی مراحل قانونی انجام شده است را نقض نخواهیم کرد. وی با بیان اینکه در این باره سوءتفاهم‌هایی به وجود آمده که باعث تکدر خاطر برخی نمایندگان شده است، اظهار کرد: در حال رفع این سوءتفاهم‌ها با توجه به همکاری مشترک مجلس و دولت هستیم که امیدواریم بیش از پیش بتوانیم از حضور این عزیزان بهره بگیریم.

 

فرجی‌دانا همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی درباره انتقادهای مطرح شده درباره هدایای پژوهشگران برگزیده که از سوی رییس‌جمهور مورد قدردانی قرار گفتند، اظهار کرد: در شرایط ویژه‌یی قرار داریم و همگی باید با درک این شرایط یکدیگر را به صبر دعوت و ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری مراسم از کانال‌های مختلفی انتقادات مطرح شده درباره جوایز اهدایی به پژوهشگران را دریافت کردم و از این موضوع متاسفم افزود: مطمئن هستم پژوهشگران ما که سال‌ها برای دستیابی به یک دستاورد پژوهشی تلاش می‌کنند کم یا زیاد بودن مبلغ جایزه برایشان اهمیت ندارد اگرچه ما هم باید تلاش کنیم در شأن آنها میزان این هدایا را افزایش دهیم.

وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان اخیر برخی نمایندگان مجلس درباره دانشجویان ستاره‌دار که درباره آنها قانون اجرا نشده است تصریح کرد: دانشجویان محروم از تحصیل محرومیت شان در زمان ما نبوده است. وزارتخانه در پاسخ به شکایات دریافتی آن را به هیات مرکزی گزینش ارائه می‌دهد و احکام مشخصی درباره رسیدگی به این موضوع داده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که اخیرا لیستی از اساتید بازنشسته شده منتشر شده است که خواهان بازگشت به تدریس هستند خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت استادانی که نسبت به بازنشستگی پیش از موعد اعتراض داشتند در زمان آقای توفیقی به کارگروهی در وزارت علوم واگذار شده است.
اخبار دانشگاه - اعتماد


ویدیو مرتبط :
فیلم پخش شده میلی منفرد در صحن مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه آرای نجفی،سلطانی​فر و میلی​منفرد با فانی، صالحی​امیری و فرجی دانا



وزرای پیشنهادی دولت , محمدعلی نجفی

مقایسه آرای نجفی،سلطانی​فر و میلی​منفرد با فانی، صالحی​امیری و فرجی دانا

پیش از این رئیس جمهور در فهرست وزرای پیشنهادی خود که همزمان با مراسم تحلیف در 15 مردادماه به نمایندگان ارائه داده بود، محمدعلی نجفی، مسعود سلطانی و محمد میلی​منفرد به ترتیب برای وزارتخانه​های آموزش و پرورش، ورزش و علوم معرفی شده بودند.

اما نمایندگان با آرایی که در جلسه 24 مردادماه به صندوق​ها ریختند، این سه  تن را از عضویت در کابینه یازدهم باز داشتند. از این میان نجفی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی در بدنه دولت باقی​ماند، سلطانی​فر به شورای شهر تهران رفت و میلی​منفرد از گزینه​های احتمالی ریاست دانشگاه امیرکبیر است.

به این ترتیب بود که هفته گذشته رئیس جمهور در نامه دیگری علی اصغر فانی، رضا صالحی امیری و رضا فرجی دانا را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد تا به ترتیب تصدی وزارت آموزش و پرورش، ورزش و علوم را بر عهده بگیرند.

نمایندگان مجلس هم با آرای امروز خود فانی را وزیر آموزش و پرورش کردند و فرجی دانا را به عنوان وزیر علوم پذیرفتند. اما صالحی امیری نتوانست وزیر ورزش شود.

در جدول زیر به مقایسه آرای وزرای پیشنهادی دولت در این دو نوبت پرداخته شده است:

نام وزارتخانه

نام وزیر

آرای ماخوذه

آرای موافق

آرای مخالف

آرای ممتنع

آموزش و پرورش

محمد علی نجفی

284

142

133

9

علی​اصغر فانی

262

185

53

24

ورزش

مسعود سلطانی​فر

283

117

148

18

صالحی امیری

261

107

141

13

علوم

محمد میلی​منفرد

282

105

162

15

رضا فرجی​دانا

261

159

70

32

 

خبرآنلاین