اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرجام سوال از وزیر درباره دختران موسوی



تذکرنمایندگان به وزارت اطلاعات,دختران میرحسین موسوی,خانواده موسوی

فرجام سوال از وزیر درباره دختران موسوی

دختران میرحسین موسوی با مجوز مسوولان، عید غدیر امسال به دیدار خانواده رفتند، این دیدار البته حاشیه‌هایی به‌همراه داشت و در نهایت تصویری از برخورد فیزیکی با دختران موسوی روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

یکی، دو روز بعد علی مطهری در گفت‌وگو با روزنامه «قانون» این اقدام را زیر سوال برده و چند روز بعد چهار نماینده به‌همراه او، درباره رفتار به وجود آمده در مقابل دختران میرحسین به وزیر اطلاعات تذکر دادند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با «شرق» در مورد آخرین پیگیری نمایندگان درباره تذکر داده شده به وزیر اطلاعات گفته است: «منتظر پاسخ وزیر اطلاعات به «تذکر» هستیم، اگر پاسخ وی قانع‌کننده نباشد از شخص وزیر «سوال» خواهیم کرد.» علی مطهری نماینده تهران، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، عابد فتاحی نماینده ارومیه و ایرج حسن‌زاده از جمله نمایندگانی هستند که در این زمینه به وزیر اطلاعات تذکر داده بودند.

‌ دلیل‏تان برای تذکر به وزارت اطلاعات چه بود؟
اتفاقی که برای دختران میرحسین افتاده، هر انسانی را نگران می‌کند، اینکه حالا چون پدر و مادرشان در «حصر» هستند، دلیل نمی‌شود که با فرزندانشان برخوردی خلاف قانون صورت گیرد. بنابراین من نماینده در برابر رفتارهای خلاف عرف و قانون همه نهادها احساس مسوولیت می‌کنم و تذکر دادن به مسوول مربوط کمترین کاری است که می‌شود انجام داد. به همین خاطر تذکر دادیم تا کسی دیگر به خود اجازه ندهد که به آنها توهین کند.

‌ البته هنوز شکایتی رسمی از سوی دختران میرحسین به دستگاه قضایی ارایه نشده و هنوز درباره جزییات آن حادثه هیچ نهاد رسمی گزارشی ارایه نکرده است؟
کار نماینده هم همین است، شاید آنها نتوانند شکایتی ارایه کنند، من نماینده وظیفه دارم از حقوق شهروندی انسان‌ها دفاع کنم. این اقدام برای حفظ شأن جمهوری‌اسلامی‌ایران هم خوب است،

 

نگاه جهانی در چنین مواردی به سمت ماست و نباید اجازه دهیم بیگانگان جو رسانه‌‏ای علیه ما درست کنند، اگر کار اشتباهی صورت گرفته، خب مقام مسوول عذرخواهی می‌کند و تمام. برای نمونه در مورد ستار بهشتی هم همین اتفاق افتاد و مجلس احساس وظیفه کرد تا ماجرا را پیگیری کند.

‌ با آقای علوی دیداری هم داشته‌اید؟
خیر. بر اساس روال مرسوم منتظر پاسخ وزیر اطلاعات هستیم.

‌ خب اگر پاسخشان قانعتان نکرد، چطور؟
خوشبختانه آقای علوی، نگاه مثبتی به امور دارد و امیدواریم که موضوع را برای ما و افکار عمومی روشن کند، اگر هم قانع نشدیم، طرح سوال خواهیم کرد.

‌ آیا دیدار با دختران میرحسین در دستور کار شماست؟
اتفاقا اگر از سخنان وزیر اطلاعات قانع نشویم، بناست یکی به نمایندگی از افراد تذکر‌دهنده به دیدار با وی رفته و شرح ماوقع را از ایشان بپرسد و بر اساس آن گزارشی تدوین شود. اما تا زمانی‌که پاسخ وزارت اطلاعات نیاید، کاری نمی‌کنیم چون دوستان ما در این نهاد بهتر به‌کار خودشان واقف هستند. ما در چارچوب این دیدار هم از حقوق شهروندان خود حمایت کرده و در عین حال حرمت ساختار دولتی خودمان را حفظ خواهیم کرد.

‌ اینکه نمایندگان مردم در این مورد خاص ورود پیدا کرده‌اند، چه پیامدهایی دارد؟
نخست اینکه ما نمی‌خواهیم این کارها جنجال سیاسی باشد، می‌خواهیم در مقابل چشم جهانیان این روند دیده شود که در ایران قانون حاکم است و این قانون برای تمام زندانیان سیاسی و غیرسیاسی تاثیرگذار است. اگر فردی به زندان یا جایی دیگر فرستاده شده،

 

دلیل نمی‌شود با خانواده او بدرفتاری شود. همه باید بدانند که اگر تخلفی صورت بدهند افرادی هستند که ماجرا را پیگیری می‌کنند. نه‌تنها در این مورد که هر جایی بدانیم قانون سایه‌دار شده، حتما برخورد خواهیم کرد. این کارها به نفع نظام است.
/روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
سوال نمایندگان مجلس از وزیر تعاون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزیر به ماجرای دختران موسوی


وزیر دادگستری درباره اتفاقات رخ داده در روز عید غدیر برای دختران میرحسین موسوی،گفت: این موضوع ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و متاسفانه این حرف‌ها حاشیه‌سازی است، دولت بنا نیست وارد این ماجراها شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دادگستری گفت: کمیته رفع حصر در دولت تشکیل نشده و اصلا دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

 مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا کمیته رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد در دولت تشکیل شده است؟، گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

وی درباره اتفاقات رخ داده در روز عید غدیر برای دختران میرحسین موسوی، بیان کرد: این موضوع ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و متاسفانه این حرف‌ها حاشیه‌سازی است، دولت بنا نیست وارد این ماجراها شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظر شما درباره گلایه‌ها و انتقادات برخی از خانواده‌های زندانیان از تفتیش بدنی در هنگام ملاقات‌ها، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی تفتیش‌ها نسبت به جاهای دیگر دنیا مناسب است و البته در هر کشوری قوانین خاص خود وجود دارد، اما در ایران این موضوع بیشتر رعایت می‌شود. به هر ترتیب برخی کارها مثل توزیع مواد مخدر انجام می‌شود بنابراین باید کنترل زیاد باشد ولی ما نسبت به جاهای دیگر بیشتر مراعات می‌کنیم.

پورمحمدی گفت: دولت به خاطر اینکه در رابطه با سلامت اداری و فساد شفاف‌سازی داشته باشد باید با جدیت این مواضع را تعقیب کند؛ بنابراین در این راستا چند تصمیم مهم اتخاذ کرده که از جمله آنها این است که ستاد مبارزه با فساد را دنبال می‌کند و کارگروه‌هایش فعال هستند.

وی اضافه کرد: کارگروه دولت الکترونیک فعال شده است، این کارگروه 5 عضو دارد که به طور دقیق نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد. اگر چنین رویکردی مورد توجه قرار بگیرد بخش بزرگی از فساد و ناهنجارهای اجتماعی کاسته می‌شود و طبیعتا رضایت‌مندی مردم و کاهش فساد نتیجه خواهد داد.

وزیر دادگستری درباره طرحی برای کنترل اموال و دارایی‌های مقامات ارشد و میانی، گفت: این طرح اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است و دولت تصویب کرده که از این طرح قاطعانه دفاع می‌کند که طی آن نه تنها اموال و دارایی رییس جمهور و معاونان و وزرا باشد بلکه شامل تمامی مقامات عالی و میانی نیز شود و جناب آقای رییس‌جمهور نیز در مجمع از مدافعین این طرح بودند.