اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانسه خواهان ادامه همکاری با ایران


مدیر شرکت فرانسوی اکسنس با تاکید بر این که این شرکت شریک قوی NPC بوده است، گفت: اکسنس به طور کامل از تحریم‌ها پیروی کرده اما امیدواریم حاصل مذاکرات ایران مثبت باشد و بتوانیم بار دیگر با هم ادامه همکاری دهیم.

خبرگزاری ایسنا: جان سنتناک بعد از ظهر امروز در پنل تخصصی با هدف بررسی بازار پتروشیمی در یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران اظهار کرد: بازار خاورمیانه به شدت رو به رشد است و تقاضا و مطالبات در خاورمیانه بسیار بالا است.

وی با تاکید بر عملکرد مقرون به صرفه با وجود رعایت مسائل زیست محیطی گفت: بازارها نخستین مشوق شرکت های پتروشیمی هستند.

مدیر شرکت فرانسوی اکسنس با اشاره به تکنولوژی جدید شرکت اظهار کرد: با این تکنولوژی الفین‌های c4 تا c6 را در یک مجموعه جمع و به پروپیلن تبدیل می کنیم.

اقتصاد ایران از نگاه رصدکنندگان بازار

محمد عبدالرحیم، یک تحلیل گر خاورمیانه در دوبی نیز در این پنل خاطرنشان کرد: در خاورمیانه وضعیت اقتصادی ایران، شرایط بیمه و عدم تمایل بانک ها برای برقراری ارتباط با ایران از اهمیت زیادی برخوردار است گرچه برخی نسبت به حذف تحریم ها و تعدیل قیمت خوش‌بین هستند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری چین بر بازار جهانی گفت: در سال 2018 ظرفیت های جدید وارد بازار می شود و تولیدکنندگان خاورمیانه می توانند از این شرایط استفاده کنند.

عبدالرحیم با تاکید بر کند شدن کارها در ماه رمضان و تاثیر آن بر بازار گفت: برگزاری جام جهانی در سال 2020 در قطر نیز دیگر مولفه مطرح است.

این تحلیل‌گر خاورمیانه با تاکید بر دغدغه موجود در خاورمیانه به قیمت فروش محصولات و هزینه بالای تولید به خاطر هزینه های برق، انبار و پرسنل اشاره کرد.

ایران هاب لجستیک ندارد

ولف گانگ هپمن، مدیر فنی شرکت آلمانی کارل اشمیت نیز با تاکید بر این که ایران برای تکمیل زنجیره ارزش باید هاب لجستیک داشته باشد، گفت: ایران در حوزه لجستیک پلیمر لازم است شرایط خود را بهبود بخشد.

وی با تاکید بر لزوم تناسب بین کانترها و محصولات در هاب های لجستیکی اظهار کرد: با توجه به صادرات میلیون تنی از خاورمیانه باید برنامه ریزی هوشمندانه در بخش لجستیک صورت گیرد. درحال حاضر عربستان در حال ایجاد هاب های بزرگ لجستیک است.

او با اشاره به راه های مختلف برای کاهش هزینه ها از جمله به کارگیری تکنولوژی جدید برای حذف پلت ها تاکید کرد: مشتریان به دنبال قیمت های رقابتی، سرعت، دقت و صحت در ارسال، شراکت طولانی مدت و محصولات باکیفیت هستند.

مدیر فنی شرکت کارل اشمیت با تاکید بر لزوم احداث انبار در مراکز لجستیکی اظهار کرد: باید انبارهایی داشته باشیم که 10 تا 15 روز محصولات را نگاه داریم و به طور مستقیم از انبارها ارسال محصولات صورت گیرد. همچنین لازم است که حمل و نقل محصولات باید بین هفت تا 10 روز زمان ببرد.


ویدیو مرتبط :
یان کوبیش: خواهان افزایش همکاری با ایران هستیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه همکاری شل با ایران برغم تحریم های اروپا



نفت خام , تحریم های اروپا علیه ایران

 

با وجود تحریم های اروپا علیه بخش نفت ایران، اما شرکت انگلیسی هلندی شل همچنان به خرید نفت ایران ادامه می دهد.

رویترز گفته است یک نفتکش بزرگ ایرانی در نزدیکی یکی از بنادر سنگاپور پهلو گرفت و حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت خام را تحویل پالایشگاه نفت خام وابسته به شرکت انگلیسی هلندی شل  کرده است.

این پالایشگاه در جزیره بوکوم قراردارد.

شرکت شل نیز گفت که درباره فعالیت های بازرگانی اش ، واکنشی نشان نمی دهد و به تمامی تحریم های قابل اجرا، تن می دهد.

ایران به عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان تلاش می کند با تحریم ها علیه صنعت نفتش، مقابله کند.

شرکت شل یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران به شمار می رود. این شرکت روزانه 100 هزار بشکه نفت خام برای اروپا و 100 هزار بشکه برای تاسیسات نفتی اش در ژاپن می خرد.

در همین حال هند مجبور شده است به دلیل تحریم های اروپا، از انتقال یک محموله نفت خام از ایران به کشورش، خودداری کند.

منابع آگاه در صنعت نفت گفته اند شرکت هندی اندیان اویل گروپ ، بزرگترین شرکت حمل و نقل نفت خام هند در ماه گذشته میلادی مجبور شد انتقال یک محموله نفت خام از ایران به این کشور را لغو کند.

دلیل این اقدام، مخالفت شرکت های بیمه اروپایی با بیمه نفتکش شرکت هندی به دلیل تحریم های اروپایی علیه ایران ذکر شده است.

براساس تحریم های اروپایی، بیمه نفتکش های حمل کننده نفت خام یا فرآورده های نفتی از و به ایران، ممنوع است.

یک منبع آگاه در بخش حمل و نقل نفت هند نیز گفت: شرکت های اروپایی به دلیل مراودات شرکت هندی با ایران، از بیمه کردن کشتی های این شرکت، خودداری می کنند.

شرکت دولتی حمل و نقل نفت هند مالک نفتکش مهاراجه اجرلسین و شرکت اندیان اویل گروپ اخیرا  در بازار فورش فوری نفت خام، قراردادی را با شرکت ملی نفت ایران برای خرید نفت امضا کرده بود.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که شرکت های ژاپنی خریدار نفت خام از ایران، به دلیل نبود امکان بیمه کردن نفتکش های خود، با تاکید بر بند "فورس ماژور" در قراردادهای امضا شده با ایران، واردات نفت از ایران را کاهش دهد.../عصرایران