اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراموشی قاتل شیشه ای در جلسه دادگاه



فراموشی قاتل شیشه ای در جلسه دادگاه

پسر شیشه ای که با انگیزه نامشخص دوستش را به قتل رسانده و خودکشی نافرجام کرده بود، در جلسه دادگاه خود را به فراموشی زد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز 21 مهر سال گذشته مأموران کلانتری 141 شهرک راه‌آهن از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان یک فقره درگیری در پارکی واقع در منطقه دهکده المپیک قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که جوانی 29 ساله به نام شهرام بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و جوان دیگری نیز به نام افشین 23 ساله به علت اصابت ضربه چاقو و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان اداره دهم از افشین 23 ساله که در روز حادثه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود، وی به کارآگاهان گفت: من به همراه مسعود، شهرام و تعداد دیگری از بچه‌ها در داخل پارک نشسته بودیم؛ در حدود ساعت 9 صبح بود که قصد خداحافظی از همدیگر را داشتیم که ناگهان مسعود با یک چاقو کتف مرا مجروح کرد که به علت خونریزی شدید دچار ضعف بدنی شده و روی زمین افتادم. پس از این صحنه مسعود به سمت سایر بچه‌ها حمله کرد و آنها نیز شروع به فرار کردند و مسعود با چاقو به سمت شهرام دوید و دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم.

با تحقیقات و اطلاعات بدست آمده از شاهدان روز حادثه که همگی به اتفاق مسعود را در تعقیب شهرام مشاهده کرده بودند، شناسایی و دستگیری مسعود در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که مسعود به علت تصادف با یک دستگاه خودروی سواری در اتوبان همت دچار شکستگی از ناحیه دو پا شده و در حال حاضر در بیمارستان است.

پس از پایان طول دوره مداوا در بیمارستان متهم به دستور بازپرس پرونده و برای تحقیقات در اختیار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مسعود پس از انتقال به پلیس آگاهی، در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه ارتکاب قتل شد و تنها به مجروح کردن هادی اعتراف کرد.

او در اظهارات اولیه خود در زمان انکار قتل به کارآگاهان گفت: من هیچ کسی را نکشته‌ام؛ تمامی کسانی که مرا به عنوان قاتل معرفی کرده‌اند با من دشمن هستند و چون در این شهر تنها هستم می‌خواهند گناه قتل را به گردن من بیندازند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که مسعود از 2 سال پیش به تهران آمده اما سال‌ها پیش از آمدن به تهران، به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا کرده و در مجموع مدت هشت سال است که به مصرف موادمخدر اعتیاد دارد و در چند ماهه اخیر مصرف شیشه را آغاز کرده است.

متهم درباره نحوه آشنایی خود با مقتول، هادی و دیگر افرادی که در این پرونده به عنوان شهود پرونده او را به عنوان قاتل شهرام معرفی کرده‌اند، گفت: برای اولین بار مسعود و دیگر بچه ها را در داخل پارک دیدم؛ آنها نیز مانند من مکان و کار مشخصی نداشتند و همانند من به مصرف موادمخدر اعتیاد داشتند و همین موضوع باعث آشنایی اولیه من با آنها شد. پس از آن نیز، آشنایی و دوستی ما هر روز بیشتر شد و بیشتر ساعت‌های روز را با یکدیگر سپری می‌کردیم. از سه روز قبل از زمان حادثه پیاپی شیشه مصرف کرده بودم و در روز حادثه نیز از ساعت‌ها قبل از روشنایی هوا در داخل پارک در حال مصرف شیشه بودم و لحظه‌ای که با چاقو به بچه‌ها حمله کردم اصلاً نمی‌دانستم که چه می‌کنم. اصلا به یاد نمی‌آورم که من و شهرام چگونه و از کجا به کنار اتوبان رفته و در کنار زیر پل زیرگذر او را با چاقو کشته‌ام. تنها در یک لحظه خودم را روی سینه شهرام و در حال ضربه زدن با چاقو مشاهده کردم.

متهم درباره نحوه تصادف خود در اتوبان نیز به کارآگاهان گفت: پس از آنکه متوجه شدم که چه کاری کردم تصمیم گرفتم تا خودم را نیز با چاقو بزنم اما ترسیدم و چاقو را به گوشه‌ای پرتاب کردم. برای همین و به قصد خودکشی به وسط اتوبان رفته و به یاد ندارم که با چه ماشینی تصادف کردم تا اینکه در بیمارستان و در حالیکه هر 2 پایم شکسته بود به هوش آمدم.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند و پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح امروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی همتیار برگزار شد و متهم با تکرار اعترافات قبلی خود گفت : من قبل از حادثه نیز شیشه مصرف می کردم. اما آن شب شیشه ای که کشیدیم با همیشه فرق داشت. صبح دچار حالت توهم شدم و زمانی به خودم آمدم که شهرام را به قتل رسانده بودم. من و مقتول دوست صمیمی بودیم و هیچ انگیزه ای برای کشتن او نداشتم.همه چیز را فراموش کردم و نمی دانم چطور از پارک به محل قتل رفتم.

در ادامه افشین نیز با تشریح زمان حادثه گفت : روزحادثه متهم از پشت شمشادهای پارک بیرون آمد و ضربه ای به کتف من زد. او فریاد می زد شما جن هستید و باید کشته شوید. مسعود سپس به دنبال شهرام دوید و او را با ضربه های چاقو کشت.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
دادگاه قاتل میدان کاج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل در جلسه دادگاه: به خاطر همسر مقتول اعتراف کردم



قاتل در جلسه دادگاه: به خاطر همسر مقتول اعتراف کردم

پسر جوان که در جریان درگیری دوست خود را به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه اتهامات را به گردن همسر مقتول انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید 24 ساله متهم است، هفتم آبان ماه سال گذشته در جریان درگیری مرتکب قتل یکی از دوستان خود به نام جعفر شده است.

او در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود گفت: مقتول به من فحاشی کرد و من در یک لحظه کنترلم را از دست داده و او را با ضربه چاقو کشتم.

در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم امروز در حضور 5 قاضی کیفری به دفاع از خود پرداخت.

در ابتدای جلسه روشن نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای سعید تقاضای مجازات قانونی کرد. اولیای دم نیز خواستار قصاص عامل جنایت شدند.

متهم پس از حضور در جایگاه با رد اتهاماتش اضافه کرد: من این قتل را انجام نداده و همسر مقتول عامل جنایت است. در آن زمان او از من خواست قتل را به گردن بگیرم تا بتواند رضایت اولیای دم را کسب کند.

پس از آخرین دفاعیات متهم قاضی همت‌یار و 4 قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند..../مهر