اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فتح الله زاده: کیروش را به استقلال می آورم!


فتح الله زاده هم مطبوعاتی است و شیوه مصاحبه کردن را می‌داند، هم در رأس تیمی قرار گرفته که سوای صدرنشینی در لیگ و رسیدن به فینال جام‌حذفی و استخدام ستاره‌های بی‌‌شمار، همیشه تیمی بزرگ و پرطرفدار بوده و طبعاً‌ حواشی بسیار هم دارد!

مدیرعامل خوش‌صحبت استقلال همیشه حرف برای گفتن دارد.

فتح الله زاده هم مطبوعاتی است و شیوه مصاحبه کردن را می‌داند، هم در رأس تیمی قرار گرفته که سوای صدرنشینی در لیگ و رسیدن به فینال جام‌حذفی و استخدام ستاره‌های بی‌‌شمار، همیشه تیمی بزرگ و پرطرفدار بوده و طبعاً‌ حواشی بسیار هم دارد! آخرین ملاقات ما با علی فتح‌ا...زاده در دفتر او اگرچه از نظر زمانی کوتاه بود اما از لحاظ محتوا بسیار باکیفیت و «حاجی ‌آبی‌ها» از هر دری صحبت کرد. حرف‌هایی که بدون شک برای همه علاقه‌مندان به فوتبال به ویژه طرفداران استقلال به شدت شنیدنی است؛

موافقید از ماجرای کرار شروع کنیم؟

ما با بچه‌ها صحبت کردیم. همه چیز حل بود و هیچ مشکلی برای ادامه همکاری نداشتیم اما من دیدم از نظر روحی آماده نیست و احساس کردم بازهم با او به مشکل می‌خوریم.

خودش به همکاران ما می‌گفت قطعاً‌ می‌ماند.

کرار انصافاً فوتبالیست بزرگی است اما فوتبالش به ما نخورد. یعنی در استقلال نتوانست خودش را نشان دهد و ضمناً ما «ساموئل» را هم داریم می‌آوریم که با حضور او جای کرار تنگ‌تر می‌شود.

شما باید طبق قوانین بین‌المللی تا قبل از دوم دی‌ماه درخواست حضور ساموئل را می‌کردید تا این انتقال قانونی باشد.

این کار را کردیم. همان زمان همه کارها انجام شد وگرنه نمی‌توانستیم ثبت کنیم. فقط بحث ویزای او به تأخیر افتاد که هنوز نیامده.

استقلال صدرنشین لیگ و فینالیست جام‌حذفی است اما شدیداً تحت‌فشار هستید! کثرت مهره‌های برجسته و مشکلات و تنگناهای مالی موارد قابل بررسی است که باعث این فشار هم شده است. شما از ابتدای فصل تا الان چقدر هزینه کرده‌اید؟ به تعهد خود در قبال وزارت ورزش برای تأمین 50درصد هزینه‌ها عمل کرده‌اید؟

الان مدتی است دیگر در مصاحبه‌هایم گله نمی‌کنم! چون می‌دانم که همه می‌دانند! مثلاً همه می‌گویند کهکشانی! در حالی‌که ما می‌گوییم کهکشانی نیستیم ولی باز دوستان مطبوعاتی و دیگران حرف خودشان را می‌زنند!

گفتید کهکشانی، آقای رویانیان هم تیم‌شان را کهکشانی نامیده‌اند!

تبریک می‌گویم، ما خوشحال می‌شویم. خدا را شکر! آنها هم کهکشانی شدند ولی مگر کهکشانی نباید سرمایه‌گذاری‌اش هم کهکشانی باشد؟ شما ببین ما دو رقیب هستیم که هر دو متعلق به یکجا، اما یکی هیچ مشکل مالی ندارد و دیگری...! ما دقیقاً اول فصل با پرسپولیس یک بودجه داشتیم و هر دو یک اندازه پول گرفتیم.

چقدر؟

اول فصل به ما گفتند کل بودجه یک فصل استقلال و پرسپولیس برای همه رشته‌ها 15 میلیارد تومان است. ما شش، هفت رشته داریم. پارسال 13 میلیارد بود و چون ما جام باشگاه‌های آسیا را هم داشتیم شد 15 میلیارد. ما روز اول هیچ پولی نداشتیم. من ناله نمی‌کنم که چک شخصی دادم، جایی دیدم سردار رویانیان گفته ما هم پول نداریم ولی ناله نمی‌کنیم! من ناله نکردم، با اعتبارم به بچه‌ها چک دادم و قبولم داشتند. همه قبول دارند تیم را خوب بستم. قرار بود تا آخرفصل من 50درصد هزینه‌ها را بدهم یعنی تا الان که نیم‌فصل است باید 25 درصد من می‌آوردم و 25 درصد سازمان که تحولات مانع پرداخت آن سهم وزارت شد و به اجبار همه را خودم دادم.

یعنی از 5/7میلیاردی که وزارت ورزش باید می‌داد تا الان چقدر داد؟

دو میلیارد. هنوز 5/5 میلیارد نداده‌اند که برای ما مشکل‌ساز شد. همه می‌دانند که 60درصد کل هزینه‌های یک فصل را در ابتدای فصل باید هزینه کنی تا بازیکن بگیری. یعنی پول نقد اول فصل خیلی مهم است و بعد کار روی روال می‌افتد و تیم به آرامش می‌رسد.

شما 6/2میلیارد هم طلب قبلی داشتید؟

بله و امسال شد طلب معوقه از سازمان! وقتی شروع کردم نزدیک 8 میلیارد تیم بدهی داشت. سه میلیاردش بدهی به بازیکن بود که این خیلی فشار آورد. وقتی من شروع کردم سه میلیارد هم سازمان نداد و با 6/5 میلیارد بدهی به بازیکن، من شروع کردم که این هنر ماست! بستن تیم با این بدهی‌!

چک‌های‌تان پاس شده؟

بله، هرچه تعهد به بازیکن داشته‌ایم تا الان پرداخت شده.

یعنی یک میلیارد از چک شخصی‌تان به رحمتی پاس شد!

نه!‌ این رقمی است که در رسانه‌ها می‌گویند!

شما بگویید چقدر دادید!

همان قدر که در قرارداد بود!

می‌گویند رحمتی کل پولش را اول گرفته؟

نه، تا الان 40 یا 45 درصد پول رحمتی را داده‌ایم.

از چک شخصی؟

بله، شفاف شفاف!

جباری چطور؟

آن بنده خدا کلی طلب دارد. پول پارسالش را دادیم ولی از پول امسال فقط 20درصد گرفته، یعنی کل بچه‌هایی که از پارسال مانده‌اند همین‌طور، پول پارسال را دادیم و از امسال 20 تا 30 درصد را داده‌ایم.

شما گفتید هرکس می‌خواهد برود بیاید رضایتنامه بگیرد. بعد در تمرین با عمران‌زاده برخود کردید. می‌گویند پس از آن روز خود شما جلسه‌ای با او داشتید که راضی شد و برگشت!

به من زنگ زد و گفت حاجی عصبانی بودم، عذر می‌خواهم.

بدون تماس شما؟

بله، ارتباط ما خیلی عاطفی و صمیمانه است. یعنی با 90درصد بچه‌ها این رابطه را داریم!

قبول دارید هرکس به این دفتر می‌آید راضی بیرون می‌رود؟

بله، چون با منطق همه را راضی می‌کنم!

منطق یا دسته چک؟

خدا را شاهد می‌گیرم که حنیف هنوز پول امسال را نگرفته! دعوا هم کردیم و ندادیم.

پس پول‌ها را چه می‌کنید؟

خدا وکیلی هرگز احساس مشکل مالی نمی‌کنم. بازیکن اعتراض می‌کند ولی پرخاش سر پول نداریم.

گفتید به‌خاطر هواداران حاضرم استعفا بدهم تا فرهاد برگردد.

خدا شاهد است این کار را می‌کنم. الان برای‌تان صدایی می‌گذارم تا ببینی کی به کی زنگ زده ولی دوست ندارم بنویسی. ببین ماجرا چیست و ناگهان چطور برعکس می‌نویسند!

آندو یا فرهاد؟

هر دو! الان زنگ می‌زنم، می‌گذارم روی آیفون گوش کن! من از اینکه برخی روزنامه‌ها دروغ می‌نویسند، دلخورم. ببین بازیکن چه می‌گوید و بعد در روزنامه چه نوشته‌اند. همین ماجرای مجیدی.

آن را که روزنامه قطری نوشت!

ولی مردم ما در روزنامه شما خواندند!‌ همین می‌شود که من می‌گویم فرهاد قراردادش را یک‌سال تمدید کرده ولی کسی باور نمی‌کند، انگار دارم دروغ می‌گویم! این جو به دلیل همین مطالبی است که می‌نویسند.

فرهاد نباید قراردادش را خودش امضا و ثبت کند؟

او باید برای صدور ITC می‌آمد. من و رئیس فدراسیون برای کمک به او هماهنگ کردیم که فرهاد نیاید و با یک فکس که فرستاد قراردادش را اینجا ثبت کنند. او به آقای کفاشیان شخصاً گفت که تعهد یک‌ساله به ما داده و هیچ مشکلی برای ثبت نیست.

این فکس را می‌دهید ما چاپ کنیم؟

من کل قرارداد فرهاد را می‌دهم به شما ولی چاپ ‌نه، شاید نخواهد.

می‌گویند فرهاد برای پول رفت! اگر چهارماه بعد برگردد بدتر می‌شود!

این مشکل اوست! می‌گویند فرهاد از دست نظری‌جویباری و امیری دلخور است...

او گفته این دو نفر مدام به او می‌گویند زمان مدیریت قبلی بیشتر می‌دوید و بهتر بازی می‌کرد!

این را خود من هم در همین اتاق به او گفتم! پارسال به او گفتم و بعداً خودش هم مصاحبه کرد و همین را گفت. بعداً فهمیدیم مشکل روحی دارد، هرگز نگفتیم او از قصد کم‌کاری می‌کند.

این ماجرا برای پارسا‌ل بوده؟

بله، نه این فصل مجیدی لیگ نهم و لیگ دهم. من مدیر باشگاهم و باید متوجه افت بازیکنم باشم. قرار نیست تا به هرکس حرفی بزنی دلخور شود!‌ وظیفه مدیر باشگاه این است.

آن دو نفر دیگر که قرار است بروند چه کسانی هستند؟

حالا بماند! ‌یک وقت شما پول بازیکن را نمی‌دهی و او می‌رود ولی ما پول را به موقع دادیم.

واقعاً قرارداد مجیدی 400 میلیون بود؟

بله.

با این آمادگی و اثرگذاری کم نیست؟

کاش فرهاد برای پول ناز می‌کرد! ما با پژمان منتظری 320 میلیون بستیم! خدا وکیلی قیمت او این است؟

فرهاد مجیدی از هرنظر قابل مقایسه با بقیه نیست، چه اعتبار و سابقه و چه اثرگذاری در تیم.

جباری چه؟ او بازیکن کوچکی است؟! قرارداد او 420میلیون است! اگر مجتبی سال بعد با کمتر از 600 یا 700میلیون بست من اسمم را عوض می‌کنم!

البته قرارداد جباری کمی بیشتر است! یعنی با ضمایم بیشتر می‌شود!

نه، قرارداد اینها کم است چون من زرنگ بودم و پارسال دوساله بستم! اگر امسال می‌خواستی با جباری قرارداد ببندی معلوم است که با این رقم نمی‌آمد ولی پارسال او دوساله بست. ما نباید دبه کنیم! وقتی امضا می‌کنی باید به تعهدت پایبند باشی. پارسال قیمت‌ها این نبود امسال یهو بالا رفت.

فرهاد در گروه شما نبوده ولی در سکوها به همراه قلعه‌نویی و منصوریان مثل شما محبوب است. مواضع او مخالف مدیریت است ولی محبوب بود!

حرفی نیست!

پس اگر می‌خواست، می‌توانست پول بیشتری بگیرد!

هرگز نگفت وگرنه می‌دادم!

پس دغدغه پول نداشت؟

آقا من علم‌غیب ندارم! صدبار با او صحبت کردم و عین صدبار فقط گفت به‌خاطر تیام باید برود! مگر اینکه جان‌ بچه‌اش را به دروغ قسم خورده باشد! حالا آقا، بازیکن محبوب ما رفته، چه کنیم؟

بازیکن محبوب‌تان را از راحت از دست دادید!

شما اشتباه می‌کنی! راحت نبوده اصلاً. شب شما خوابیدی و صبح دیدی فرهاد رفت، می‌گویی چه راحت رفت ولی ما شب را تا صبح با او چانه زدیم. اصرار کردیم، هرکار لازم بود کردیم، چه کسی گفته راحت او را از دست دادیم؟!

فتح‌ا...زاده که این همه بازیکن ترانسفر کرده و با قواعد آشناست، چطور یهو احساسی و اخلاقی می‌شود و چنین تصمیمی می‌گیرد؟

اصلاً احساسی نبود. فرهاد اول فصل که آمد گفت قول بده نیم‌فصل جایی مرا خواست، بروم. ما حرف زدیم، ضمناً قرارداد فرهاد چهارماه دیگر تمام می‌شد و من حالا یک سال تمدیدش کرده‌ام پس معامله بدی نبوده. از اینها گذشته، مدیر باشگاه نمی‌تواند همه چیز را علنی کند. من به عنوان پدر تیم حتماً دلایلی برای هر کارم دارم که نمی‌شود آنها را رسانه‌ای کنم. الان همین کرار، مگر بازیکن کوچکی است؟ من جمیع جهات را می‌بینم و در نظر می‌گیرم، بعد تصمیم می‌گیریم که برود. در مورد فرهاد هم چاره‌ای نبود، حتماً دلایل زیادی بوده که مجبور به قبول این جدایی شده‌ام. صلاح بود مجیدی برود!

جباری با استوک آمده سر تمرین، بعد برمی‌گردد و بدون تمرین می‌رود! یک‌ساعت بعد می‌گویند کرار می‌رود، در حالی که قرار بوده بماند!

اگر تاریخ‌ها را منطبق کنید متوجه حقیقت می‌شوید. ساعت 14:00 من کار کرار را تمام کردم و او رفت. ساعت 15:00 تمرین بود! تازه برعکس است، الان مجتبی شوکه شده، با خودش می‌گوید دیشب حاجی با من صحبت کرد که این می‌آید و کمکش کنید، ما هم گفتیم باشد. حالا بیرونش کرده‌اند؟! یعنی در واقع اگر مجتبی قرار باشد ناراحت شود به دلیل رفتن کرار است نه ماندنش! من علاوه بر مجتبی با سایر بزرگ‌ترها هم صحبت کردم و همه قبول کردند کمکش کنند.

مشکل اصلی کرار چیست؟

زود جوش می‌آورد! بچه خیلی خوبی است ولی عصبی است، دست خودش نیست. اصلاً قرار بود کرار را با گل و شیرینی ببرم سر تمرین که در همان جلسه به این نتیجه رسیدم. حتی مظلومی با تعجب پرسید حاجی چی شد؟ مگر قرار نبود کرار بیاید؟

چقدر به کرار پول دادید؟

دقیقاً 40درصد که آن را برمی‌گرداند و یک پولی هم می‌دهد تا برود! این‌طور نیست که پول بگیرد و مفت برود!

انصافاً از ولیدعلی چقدر گرفتید که رفت؟

75 هزار دلار، یعنی150 میلیون، در حالی که اول فصل 111 میلیون گرفت! پس یک گل مجانی زد برای‌مان!

معاونان شما به ظاهر هر کدام توصیه یک نفر هستند!

نظری واقعاً شریف و درستکار است. هرکس می‌گوید او یک ریال جایی برده من می‌دهم! مجانی دارد برای‌مان کار می‌کند. حالا رفیق قلعه‌نویی است، باشد!

امیری چطور؟

با سن کم واقعاً دارد کار می‌کند. کاری ندارم و نمی‌دانم وابسته به کیست یا پدرش چه‌کاره است، واقعاً برای ما دارد کار می‌کند.

یعنی کسی به شما معاون معرفی نمی‌کند؟

نه، ایشان از زمان آقای قریب بوده، زمان واعظی بوده و من هم دارم با ایشان کار می‌کنم. وقتی کارش را بلد است و خوب انجام می‌دهد، چرا باید تغییرش بدهم؟!

آقای مظلومی مدام روح قلعه‌نویی را بر استقلال حاکم نمی‌بیند؟

شاید اوایل این‌طور بوده ولی الان خودش حامی نظری‌جویباری است.

الونگ را چطور گرفتید؟

واقعاً مظلومی و پورحیدری اصرار کردند که او را گرفتیم. تازه 90 میلیون پولی است؟ بازیکن امید با 90 میلیون نمی‌آید روی نیمکت بنشیند! الونگ لااقل ذخیره خوبی است! تازه در پرسپولیس بد بود؟ باید کمک کنیم به آن اوج برگردد.

برگردیم سر مسائل مالی، تا الان چقدر هزینه کرده‌اید؟

5، 6 میلیارد خودم آوردم، 2 میلیارد هم وزارت داد، یعنی 6، 7 میلیارد.

این 5، 6 که شما آوردید شامل پول سازمان لیگ و اسپانسر لباس هم می‌شود؟

بله، اسپانسر لباس قبل من 3/1 بوده که من کردم 2میلیارد، یعنی حدود 40درصد افزایش دادیم.

فکر می‌کنید پول وزارت ورزش کی برسد؟

تا حدود یک ماه دیگر. قبلاً دولت ما را حرفه‌ای معرفی کرده بود و مجلس مانع بود. حالا برگردانده‌اند به آماتوری و دیگر مشکلی برای پرداخت نیست.

استقلال قدیم ردیف بودجه دولتی داشت؟

خیر. قبل از انقلاب استقلال و پرسپولیس ردیف بودجه دولتی داشتند ولی بعد از انقلاب خیر.

پس چطور پول می‌گرفتید؟

آن دوره 5 ساله‌ای که آمدم ریالی نگرفتم! پول درآوردم و خرج کردم.

با آدامس پرستو؟

نه، با ترانسفر بچه‌ها.

چرا الان این کار را نمی‌کنید؟

فضای آن زمان سالم بود، الان فضای تهمت است.

بازیکنش را دارید؟

سه نفر را مثل آب خوردن می‌توانم ببرم اروپا ولی قاعده‌ای بنویسند که فردا یکی نیاید بگوید این پول را کی خورد! بتوانیم یقه کسی که اتهام می‌زند را بگیریم. الان 10 تا 15 بازیکن ما راحت می‌توانند در اروپا بازی کنند!

لابد یکی از این چند نفر جباری است؟

بله.

اروپایی‌ها بازیکن با سابقه مصدومیت طولانی نمی‌خرند!

تست پزشکی آنها ملاک است. کاری به گذشته ندارند، تکنولوژی می‌گوید این بافت کارآیی دارد یا نه.

اگر مدیر تیم خارچی بودید کدام نفرات استقلال را می‌خریدید؟

لااقل 5 نفر ولی ننویس که به بقیه برنخورد!

چند دستگی در فدراسیون فوتبال و هیأت‌رئیسه مانع تصمیمات کلیدی شد. گاه در تقابل با کفاشیان و گاه با خودتان...

همه حرف‌ها و نظرات از زیر دست کفاشیان عبور می‌کند. خیلی چیزها علی‌رغم میل ما بود که کفاشیان چون خواست انجام داد.

مثلاً؟

قطبی! مربیان تیم‌های پایه، رؤسای برخی کمیته‌ها مثل کمیته تیم‌های ملی، خیلی چیزها خلاف میل ما بود که اجرا شد. ما فقط کوتاه آمدیم تا کار جلو برود. البته اختلاف‌سلیقه داشتیم. در همین داستان بحث انتخاب نواب‌رئیس، من حد وسط را گرفتم. نایب‌رئیس اول را رئیس انتخاب کند، نایب دوم که رئیس لیگ است را مجمع بیاورد. این سه نایب‌رئیس با رئیس می‌شوند چهارتا، کافی است یکی از اعضای هیأت‌رئیسه را با خودش همراه کند، دیگر فایده هیأت‌رئیسه چیست؟ می‌شود مثل سابق!

گفتید کفاشیان باشد شما نمی‌آیید؟

بله، به احترام ایشان.

انصراف داده‌اید؟

چون کفاشیان کاندیدا شده من نمی‌آیم.

نامه سجادی می‌گوید کفاشیان نمی‌آید. اگر نیامد چه؟

من می‌آیم.

حتی اگر کفاشیان از شما بخواهد نیایید؟

باز هم می‌آیم! فقط اگر خودش بیاید نمی‌آیم!

اگر سعید‌لو بیاید؟

مخلصش هم هستم ولی می‌‌آیم، تا آخر هم هستم و انصراف در کار نیست!

درست است که تاج می‌خواست مربی تیم‌ملی را از ترکیه بیاورد ولی در هیأت‌رئیسه شفق مربی اسپانیایی می‌خواست و یکی از شرق اروپا! بعد که کروش را ترابیان آورد دعوا شد؟!

من اختلاف‌سلیقه را بد نمی‌دانم. در شورای سردبیری هرکس یک تیتر می‌دهد، این اختلاف و دعواست؟ هرکس سلیقه و دیدگاهی دارد و نظرش را می‌گوید، در نهایت یکی انتخاب می‌شود. درست است، تاج و شفق نظرشان آن بود و خود من هم می‌گفتم دام بیاید.

تاج به ترکیه رفت؟

بله، رفت با تریم صحبت کرد.

در مورد بحث دلالی، نظر شما چیست؟ این بحث‌ها باعث پاکسازی است؟

عادل می‌داند چقدر دوستش دارم ولی نگرانش هستم. دارد از مسیر رسالتش منحرف می‌شود. یک مثال؛ وقتی می‌روید دادگستری کلی متهم هست. از دزد و کلاهبردار و قاتل و... آیا قوه قضائیه می‌آید تو کوچه داد بزند؟

بحث اتهام با مجرم هم فرق دارد؟

حالا اتهام زدن به این و آن که فاجعه است، من می‌گویم طرف دزدی کرده، مزاحم ناموس مردم شده و بعد گرفته‌اند و محکوم شده رفته زندان. حالا آمده بیرون، آیا قوه قضائیه می‌آید در کوچه و محل ایشان داد بزند که این به فلان جرم زندانی بوده؟ این همان دزده است؟! می‌شود با این وضع زندگی کرد؟! در برنامه 90 خیلی‌ها حرف می‌زنند، آیا سند و مدرک دارند؟ برای اتهام‌شان مدرک دارند؟ من به عادل پیشنهاد دادم هرکس هرچه گفت برود دادگاه، ثابت شد و جرم محرز بود، بعد عادل پخش کند. حالا می‌بینی در آینده چند نفر از عادل شکایت می‌کنند!

اینکه آقای علیپور بگوید رئیس فلان کمیته همان فدراسیون مقصر است چه؟

من این راه را نمی‌پسندم. این جوری فوتبال پاک نمی‌شود، علیپور آدم محترم و زحمتکشی است، این راه درست نیست، همین!

اگر شما بدانید فصل بعد قلعه‌نویی می‌آید؟ او سه روز پیش گفته بود مهمان تراکتور‌سازی هستم!

هنوز برای ماندن خودم تصمیم نگرفته‌ام و مردد هستم!

شما نگران جای‌تان نیستید؟

آرزو می‌کنم یکی بیاید در مورد من تحقیق کند تا حقایق خدمات من روشن شود!

فرض کنیم هستید، آن وقت کدام مربی را می‌آورید؟

همیشه شفافیت برایم دردسر‌ساز بوده، بلد نیستم دروغ بگویم. اگر بمانم دوست دارم یک مربی بزرگ خارجی بیاورم! البته درجه یک خارجی، که برویم جام آسیا را بگیریم. من قول دادم سال سوم کارم قهرمان آسیا شویم. البته باید هیأت‌مدیره هم قبول کند و همه کمک کنند و پولش باشد و...

از هیأت‌مدیره‌تان چه خبر؟!

درست می‌شود ان‌شاء‌الله...!

در مورد مربی خارجی، یک بار قضیه کخ را زودتر مطرح کردید و خیلی اثر منفی گذاشت!

قبول دارم حالا ان‌شاءا... پرویز‌خان قهرمان می‌شود و همه این حرف‌ها حرف می‌ماند!

بدون فرهاد؟

شک نکن.

می‌گویند فرهاد تیم را تا الان اداره کرده!

به خدا این‌طور نیست. او فقط در مسیر تمرین - خانه و حرکت می‌کرد کاری به کار هیچ‌کس نداشت. واقعاً در حق فرهاد ظلم می‌کنند که برایش این حرف‌ها را درست می‌کنند.

پس مشکل پیروز قربانی و طالب‌لو و... چه بود؟

باور کن آن‌قدر مشکلات داریم که نمی‌شود گفت. اصلاً همین رفتن جباری، چرا کسی فکر نکرد شاید مشکل خانوادگی برایش پیش آمده و رفته؟!  چرا فقط ذهنیت منفی داریم؟ چرا هرچه به ذهن‌مان می‌رسد، می‌نویسیم؟ چرا در مورد دیگران خوب و مثبت فکر نمی‌کنیم؟! همه ما عضو یک خانواده به نام فوتبال هستیم و اگر جو را خراب و آلوده کنیم همه‌مان ضرر خواهیم کرد. من مدیر هستم و شما خبرنگار، فوتبالیست و مربی همه دارند از این فوتبال نان می‌خورند و دلیلی ندارد با هم دعوا کنیم. فاجعه فوتبال عظیم‌تر از این حرف‌ها و دعوا‌های روز‌مره من و شماست. باید همه به فکر باشیم و به خودمان کمک کنیم. سیاسیون همه جور با هم دعوا می‌کنند، یکی می‌آید بگوید؟ حالا ما فوتبالی‌ها مدام تو سر هم می‌زنیم و خودمان را خراب می‌کنیم! فردا برای‌مان تره هم خرد نمی‌کنند!

هنکه را ‌آوردید، هیتسفلد هم می‌آید؟

 هنکه سرمربی نیست، هیتسفلد هم آن هیتسفلد گذشته نیست!

دوست داشتید چه کسی را بیاورید؟

کاپلو! (می‌خندد) همیشه دوست داشتم او را بیاورم.

کسی که بتوانید او را بیاورید را بگویید؟

مورینیو.

(با تعجب) مورینیو؟

بله، اگر رئیس فدراسیون فوتبال باشم مورینیو را می‌آورم. فوتبال ما لیاقت او را دارد یا مورینیو یا یکی در حد او.

حالا برای استقلال چه؟

همین کروش را می‌آورم! یعنی دوست دارم او بیاید استقلال.


منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
سخنرانی آقای فتح الله زاده درباره رستوران استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت فتح‌الله‌زاده با جدایی پورحیدری از استقلال



 

 

مخالفت فتح‌الله‌زاده با جدایی پورحیدری از استقلال

 

سرپرست باشگاه استقلال مخالف جدایی سرپرست این تیم و پیوستن به تیم دسته اولی همیاری اراک است.

خبر توافق منصور پورحیدری با باشگاه همیاری اراک و حضور سرپرست استقلال در این تیم لیگ دسته اولی درحالی مطرح شده که علی فتح الله زاده مخالف این انتقال و مذاکره است.

فتح الله زاده گفت: مخالف جدایی پورحیدری از استقلال هستم.

وی درباره اینکه گفته می شود باشگاه استقلال با AFC مذاکراتی داشته تا نام شخص دیگری را به عنوان سرپرست برای لیگ قهرمانان آسیا معرفی کند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و باشگاه استقلال به هیچ وجه برای تغییر نام سرپرست با AFC نامه نگاری نکرده است.