اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فانی: تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده/ آمادگی انتقاد را دارم



بیمه طلایی فرهنگیان ,وزارت آموزش و پرورش

فانی: تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده/ آمادگی انتقاد را دارم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی فرهنگیان باید تقویت شود، گفت: تا چند ماه آینده این بیمه تکمیل و به فرهنگیان اعلام خواهد شد.

علی‌اصغر فانی  درباره استفاده از معلمان در بخش‌های مدیریتی، افزود: یک مدیر باید نزد زیر مجموعه خود از محبوبیت و مقبولیت قابل قبولی برخوردار باشد و انتخاب سرپرست این وزارتخانه که یک معلم با سابقه 43 سال فعالیت در آموزش و پرورش است، نشان می‌دهد که انتخاب چنین فردی از بدنه تعلیم و تربیت شروع مناسبی برای بکارگیری معلمان زبده در پست‌های مدیریتی است.

وی افزود: معتقدم باید در انتخاب مدیران کل، روسای مناطق و مدیران مدارس این ویژگی‌ها رعایت شود و افرادی برای این کار انتخاب شوند که نزد همه به ویژه زیرمجموعه آن بخش مقبولیت کافی را داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از رو‌ش‌های ایجاد احترام و رعایت شان و منزلت معلمان، انتخاب مدیرانی است که بتوانند با زیرمجموعه خود ارتباط خوبی داشته باشند و روابط انسانی در این مدیریت‌ها لحاظ شود، چرا که معلم باید بتواند اظهارنظر کند و مدیر هم باید آمادگی لازم را جهت شنیدن انتقادات داشته باشد.

فانی با بیان اینکه آمادگی کامل دارم که انتقاد فرهنگیان را بشنوم، گفت: به عنوان یک معلم خود را معصوم و کامل نمی‌دانم و این روحیه باید در بین همه مدیران و در رده‌های مختلف حفظ شده و تسری یابد.

طراحی و اجرای آموزش‌های ضمن خدمت بر اساس نیازسنجی آموزشی
وی درباره تغییراتی که در آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باید صورت بگیرد تا آن را از یکنواختی و خستگی خارج کند، گفت: آموزش‌های ضمن خدمت اگر به درستی طراحی و اجرا شود، همواره مورد استقبال فرهنگیان قرار می‌گیرد، اما برای این تغییرات باید دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی صورت بگیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید مشخص شود که فرهنگیان چه نیاز آموزشی دارند و متناسب با آن محتوای آموزشی، طراحی و مدرسان مسلط به محتوا با روش‌های نوین برای آموزش آنها تربیت شود.

فانی تاکید کرد: اگر آموزش ضمن خدمت فرهنگیان منطبق با نیازسنجی به درستی طراحی و اجرا و در نهایت ارزشیابی شود، قطعا مورد استقبال فرهنگیان قرار خواهد گرفت؛ ضمن آنکه امروز دانشگاه فرهنگیان در بحث تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت فرهنگیان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان که یکی از اقدامات رفاهی آموزش و پرورش در حوزه درمان معلمان است، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته که تقویت و تا چند ماه دیگر تکمیل شده آن به فرهنگیان اعلام خواهد شد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
قرار داد بیمه طلایی فرهنگیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فانی ماجرای وام خودروی ۸۰ میلیونی به فرهنگیان را تشریح کرد/ بازنگری در تعهدات بیمه طلایی



اخبار,اخبار اجتماعی ,وام خرید خودرو

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ماجرای ارائه وام خرید خودروی ۸۰ میلیونی به فرهنگیان توضیحاتی داد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست آموزش برای توسعه پایدار که صبح امروز در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به دعوت از سازمان بین‌المللی یونسکو اجلاسی در ژاپن تحت عنوان آموزش برای توسعه پایدار برگزار شد و مجموعا بیش از هزار نفر در سطح وزرا در این اجلاس حضور داشتند.

وی افزود: در این اجلاس برنامه‌ای برای دنیا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ پیشنهاد شد و ما امروز از حدود ۱۸ نفر از نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه دعوت کردیم که به نظر می‌رسد در موضوع آموزش برای توسعه پایدار می‌تواند موثر باشد.

آغاز تدوین برنامه ششم توسعه در سال ۹۴
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز هر کدام از نمایندگان دستگاه‌ها، گزارشی از اقدامات دستگاه‌های مربوطه خودشان در ارتباط با توسعه پایدار دادند اظهار داشت: امیدوارم جمع‌بندی این نشست بتواند در برنامه ششم توسعه کشور دیده شود چرا که تدوین برنامه ششم توسعه در سال ۹۴ آغاز می‌شود و ظاهرا باید تا پایان سال ۹۴ به تصویب مجلس برسد.

فانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه ماجرای ارائه وام خرید خودروی شاسی بلند با مبلغ بیش از ۸۰ میلیون تومان توسط صندوق ذخیره فرهنگیان چیست، گفت: به هر حال صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی تحت عنوان خودروهای لیزینگی دارد و اتومبیل را به شکل لیزینگی در اختیار همکاران ما قرار می‌دهد.

وی افزود: صندوق ذخیره متعلق به فرهنگیان و یک شرکت سرمایه‌گذاری است و به طبع آن برنامه‌هایش را با توجه به مصوبات هیات مدیره خود هماهنگ می‌کند. در هر صورت فرهنگیانی که شرایط اعلام شده را دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

در حال ارزیابی و رفع مشکل بیمه طلایی هستیم
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یکی از شرط‌های ارائه این وام برای فرهنگیان حقوق دو و نیم میلیون تومان به بالاست آیا فکر نمی‌کنید این وام بیشتر مختص نیروهای ستادی و مدیران کل وزارتخانه است و فرهنگیان قدرت بازپرداخت این وام را ندارند گفت: حالا اجازه دهید ببینیم که داوطلبان چه کسانی هستند و لیست آن‌ها را استخراج کنیم تا آن زمان تصمیم‌گیری شود.

وی در باره چرایی عدم اعمال فوق العاده شغل معلمان نیز گفت: ما برای سال ۹۴ در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

فانی درباره تسهیلات نوروزی برای فرهنگیان، گفت: مثل سال‌های گذشته واحدهای آموزشی که امکانات لازم را داشته باشند فعال می‌شوند به طوری که از مدت‌ها پیش خانه‌های معلم، باشگاه‌های فرهنگیان و تعدادی از مدارسی که شرایط لازم را دارند در حال آماده شدن هستند و امیدوارم بتوانیم در نوروز ۹۴ به خوبی در خدمت فرهنگیان و سایر اقشار جامعه باشیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در باره بازنگری در تعهدات بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال ارزیابی و رفع مشکل بیمه طلایی هستیم و امیدوارم تا پایان سال ۹۳ به جمع بندی برسیم و بتوانیم برای سال آینده با کیفیت بهتری خدمات ارائه دهیم.

عدم تمرکز در پیک نوروزی دانش آموزان

وی همچنین در ارتباط با پیک نوروزی دانش‌آموزان توضیح داد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته پیک نوروزی به شکل متمرکز نخواهیم داشت یعنی با توجه به سیاست عدم تمرکز در وزارتخانه کار به سطح مدارس واگذار می‌شود و در ارتباط با پیک نوروزی هم این مساله وجود دارد به طوری که مدارس و مناطق آموزشی می‌توانند با همفکری و مساعدت درباره پیک نوروزی دانش‌آموزان تصمیم‌گیری کنند.

فانی با اشاره به این مطلب که ساماندهی نیروی انسانی نیز در سال آینده ادامه خواهد داشت تصریح کرد: اقدام ما در ارتباط با ساماندهی نیرو در سال ۹۳ اقدام موفقیت آمیزی بود به طوری که توانستیم در عین حال که ۲۵ هزار فرهنگی ما بازنشسته می‌شدند و قریب به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز اضافه شدند؛ بدون تزریق نیروی جدید و استخدام کار ساماندهی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: امسال بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی زود‌تر ابلاغ می‌شود تا با کیفیت بیشتری بتوانیم بحث ساماندهی نیرو را انجام دهیم.
اخبار بین الملل - ایلنا