اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فانی: آموزش‌وپرورش اقیانوسی از مشکلات است



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر آموزش و پرورش

 

اخبار اجتماعی - فانی: آموزش‌وپرورش اقیانوسی از مشکلات است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است، گفت: از زمان تصدی مسئولیت وزارت، 750 مشکل مهم را در وزارت آموزش و پرورش شناسایی کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، بیش از 9 میلیون بی‏سواد در کشور وجود دارند که باید باسواد شوند.

به گزارش فارس، علی‎اصغر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان ‌یکی از مشکلات آموزش و پرورش را بی‌سواد بودن تعداد زیادی از کودکان 6 تا 11 ساله عنوان کرد و افزود: یکی از کارها، شناسایی کودکان بی‏سواد در سطح کشور است.

راه‌اندا‌زی 101 پژوهش‏سرای دانش ‏آموزی در کشور‌
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه، اهرم قانونی برای مقابله با بی‏سوادی ندارد، بنابراین باید با اتخاذ شیوه‏های مناسب، سوادآموزی را در کشور ترویج دهیم.

فانی دومین کار برای ریشه‏ کنی بی ‏سوادی را باسواد کردن اولیاء دانش ‏آموزان ذکر کرد و اقدام آموزش و پرورش استان گلستان در شناسایی والدین بی‏سواد هنگام ثبت‏نام دانش ‏آموزان را یک اقدام ارزنده و مثبت توصیف کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 101 پژوهش ‏سرای دانش ‏آموزی در کشور راه ‏اندازی شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 400 پژوهش ‏سرا در کشور وجود دارد.

آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است
وزیر آموزش و پرورش یکی از برنامه‏ های این وزارتخانه تا پایان دولت تدبیر و امید را راه ‏اندازی یک پژوهش‏سرا در هر منطقه آموزش و پرورش عنوان کرد.

فانی با بیان اینکه پژوهش ‏سراها جاهایی هستند که دانشمندان آینده کشور در آنجا رشد می ‏کنند، بر عزم جدی این وزارتخانه برای تقویت و توسعه پژوهش ‏سراها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است، گفت: از زمان تصدی مسئولیت وزارت، 750 مشکل مهم را در وزارت آموزش و پرورش شناسایی کردیم.

اختصاص 99 درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق کارکنان‌
وزیر آموزش و پرورش افزود: با وجود مشکلات اقتصادی فراوان در کشور، بودجه این وزارتخانه در سال 1393 نسبت به سال 1392، 26 درصد رشد داشت.

فانی، بودجه وزارت آموزش و پرورش را در سال جاری بیش از 21 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 99 درصد این بودجه به حقوق کارکنان اختصاص دارد.

به گفته وی، یک درصد باقیمانده بودجه وزارت آموزش و پرورش را باید به گونه‏ ای مدیریت کرد تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
نفوذدشمنان به آموزش وپرورش ورسانه ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد



سرپرست آموزش و پرورش,فانی

صادق اعلام كرد:
فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد

رییس جمهوری در حكمی « علی اصغر فانی» را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب كرد.

«محمدرضا صادق» یك مقام نزدیك به رییس جمهوری در گفت و گو با ایرنا انتصاب فانی را تایید كرد.
فانی دارای دكترای مدیریت بوده و استاد دانشگاه تربیت مدرس است. وی در دولت نهم و قبل از روی كار آمدن «محمود فرشیدی» نیز به مدت ۷۰ روز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود.
وی همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت سید محمد خاتمی بود. /ایرنا