اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فاضی سراج: از اینترپل خواسته ایم که فراریان را دستگیر کند/15 متهم در دادگاه حضور پیدا نکردند



احمدی نژاد , مجلس , طرح سئوال از رییس جمهور

 

سومین دادگاه علنی پرونده فساد مالی در حالی صبح امروز آغاز شد که قاضی پرونده از وجود یکصد متهم در ارتباط با این پرونده خبر داد.

سومین جلسه دادگاه علنی پرونده فساد مالی صبح شنبه با حضور 18 متهم و 10 وکیل متهمان به ریاست قاضی ناصر سراج در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران آغاز شد. این در حالی است که 15 متهم دیگر در جلسه امروز حضور نخواهند داشت.

قاضی پرونده در ابتدای جلسه گفت: این دادگاه سی و دو متهم دارد اما پرونده فساد مالی بزرگ صد متهم دارد. در این پرونده برخی مدعیند افرادی متهمان را وادار به اعتراف نکردن کرده اند. برخی از متهمان می گویند جعبه سیاه پرونده فراری است اما با اطمینان می گویم افراد فراری پای میز محاکمه می آیند. از پلس اینترپل هم خواستار شناسایی و دستگیری متهمان شده‌ایم.

«مه‌آفرید امیرخسروی» معروف به سلطان رشوه برای ارائه دفاعیات از قاضی مهلت خواست و قاضی سراج تقاضای مهلت برای ارائه دفاع از سوی "مه آفرید امیرخسروی" را قانونی خواند و به او مهلت داد تا در جلسه بعد به ارائه دفاعیاتش بپردازد.

مسئولان‌استانی اعتراضی به صوری‌بودن اسناد نکرده‌اند

وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده فساد مالی گفت: مسئولان استانی پس از دو سال هیچ اعتراضی نسبت به جعلی بودن اسناد نداشتند.

در ابتدای سومین جلسه دادگاه رسیدگی به فساد مالی، قاضی سراج از( س ـ  ک) یکی از متهمان پرونده خواست در جایگاه حاضر و به دفاع از خود بپردازد. متهم که مدیریکی از شعبه های بانک صادرات اهواز بود در پاسخ به سوال قاضی در مورد بدون وصول گذاشتن بیست تریلیون ال سی و ضربه ای که با وصول آن به نظام اقتصادی کشور وارد می شد، گفت: ما قصد ضربه زدن به نظام را نداشتیم.

در ادامه وکیل متهم برای دفاع در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد:هیچ مقام استانی در مورد صوری بودن اسناد پس از دوسال اعتراض نکرد. اعتبارات اسنادی قانونی بوده اما روند انجام آن قانونی نیست. براساس گزارش دیوان محاسبات اعتبارات زیاد بوده و وثیقه های ان کمتر از میزان قانونی بوده و مقررات انجام نشده است.

وی ادامه داد: در متن کیفر خواست هم آمده است که اسناد جعلی نیست.

اختلاف بر سر ماده یک اخلال در نظام اقتصادی

پس از دفاع وکیل مدافع متهم ردیف دوم مبنی بر اینکه موکلش تحت پوشش شبکه فعالیت نداشته است نماینده دادستان گفت: برای پول هر دفاعی انجام ندهید مثل روز روشن است که شبکه بوده است.

صبح شنبه سومین جلسه رسیدگی به فساد اقتصادی اخیر با قضاوت قاضی ناصر سراج در حالی آغاز شد که وکیل آقای س- ک مدیر اسبق شبعه بانک صادرات شرکت فولاد اهواز در دفاع از اتهامات موکلش اعلام کرد: در کیفر خواست صادره از کلمه شبکه یاد نشده و در بازجویی ها هم حرفی از عضویت موکلم در شبکه اعلام نشده است. همچنین موکلم هم گفته است قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را نداشته و تنها اقدامات غیر قانونی انجام داده است.

وی گفت: موکلم در این پرونده تحت فشار از سوی آقای خسروی بوده است و شواهد نشان نمی دهد که رئیس شعبه قصد ضربه زدن به نظام را نداشته است زیرا در سوابق آقای ک فعالیت ضد نظام و فعالیت سیاسی دیده نمی شود و هیچیک از اعمال موکلم با بندهای ماده یک اخلالگران نظام اقتصادی مطابقت ندارد. پس از اتهام اظهارات وکیل متهم ردیف دوم فراهانی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: گفته های آقای وکیل مانند آن است که ما بگوییم الان صبح است و ایشان بگوید نه، شب است. حالا چون قراردادی با موکلش منعقد شده دلیلی ندارد به هر قیمتی خود را زیر سئوال ببرد. پرونده پر از دلیل و مدرک است. پس از اظهارات نماینده دادستان وکیل مدیر اسبق شعبه بانک صادرات فولاد اهواز اعتراض کرد و گفت: اظهارات نماینده دادستان توهین است و به دنبال آن سایر وکلا هم اعتراض  کردند ولی قاضی اعلام کرد نماینده دادستان باید حرفش را بزند.

فراهانی در ادامه گفت: در این پرونده 10 نفر از قضات با تجربه و حرفه ای دادسرا معتقد هستند آقای س- ک مشمول بند اختلال در نظام اقتصادی کشور می شود و ال سی نوع دیگری از اسناد مالی است که به طور صوری پولی غیر قانونی را وارد چرخه نظام اقتصادی کرده اند. سئوال من این است آیا رشوه کلان که در قانون آمده است شامل 2.5 میلیارد تومان رشوه نمی شود؟

وی افزود: در ماده 4 قانون تشدید آمده است متهم با علم به ضربه زدن به نظام این اقدام انجام داده و ما هیچ وقت نگفتیم وی قصد ضربه زدن داشته است. همه نهادهای نظارتی هم بر صوری بودن ال سی ها واینکه آنها جعل شده‌اند تاکید دارند. خود موکل هم اقرار کرده که ال سی ها بدون مجوز صادر شده است. همچنین وکیل و موکل به نظر هیئت کارشناسی هم اعتراض نکرده اند.

نماینده دادستان گفت: وکیل در دفاعیه خود گفته است  موکلم تحت فشار بوده در حالی که شهود می گویند آنقدر ارتباط میان آقای س - ک و خسروی زیاد بوده که خود متهم با شرکت خسروی تماس می گرفته و می گفته فاکتورها را زودتر بدهید والا می گویم اخراجتان کنند.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
دادگاه متهم نفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نهمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی؛ حضور ۸ متهم پرونده/ پای آقای وزیر به دادگاه باز می شود؟



  ،  فساد بزرگ مالی,دادگاه فساد بزرگ مالی,اخبار

 

گزارش لحظه به لحظه نهمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی؛

حضور ۸ متهم پرونده/ پای آقای وزیر به دادگاه باز می شود؟

نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی تا ساعتی دیگر در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار می‌شود. در جلسه امروز 8 متهم در دادگاه حاضر می‌شوند که یکی از آنها به عنوان مطلع حضور خواهد داشت و به اتهامات 7 متهم دیگر رسیدگی می‌شود.

اعتدال:  نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به فساد بزرگ مالی برای رسیدگی به اتهامات ۷ متهم برگزار می‌شود.

نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی تا ساعتی دیگر در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار می‌شود. در جلسه امروز 8 متهم در دادگاه حاضر می‌شوند که یکی از آنها به عنوان مطلع حضور خواهد داشت و به اتهامات 7 متهم دیگر رسیدگی می‌شود.

بر این اساس «ش.ر»، «ک.ر»،  «ی.م»، «ک.ن»، م.الف»، «ع.الف»، «م.ز»، متهمانی هستند که در جلسه امروز محاکمه خواهند شد. همچنین دیگر متهم پرونده به نام «الف.ر» به عنوان مطلع در دادگاه حاضر خواهد شد.

به گزارش فارس با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته پیشنهادات متعددی از سوی دادستان کل کشور و دادستان تهران مطرح شده بود و همچنین مطالبات  مردمی، احتمالا جلسه امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شود.

با توجه به اینکه در جلسه گذشته دادگاه یکی از وزرای دولت به دادگاه فراخوانده شد، احتمال در این جلسه پای وزرا هم به دادگاه فساد بزرگ مالی باز خواهد شد

منبع:  ایسنا

این خبر در حال تکمیل شدن است.