اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فاضل میبدی: آیت‌الله هاشمی تنها فردی است که می‌تواند خبرگان پنجم را مدیریت کند/ اوایل انقلاب افراطی‌هایی که جرأت حمله به امام را نداشتند، به احمدآقا و بهشتی حمله می‌کردند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,میبدی

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به هیچ جناح خاصی تعلق ندارد»، گفت: ریاست آیت‌الله هاشمی با این ویژگی بر خبرگان پنجم، به نفع نظام و کشور است و اعضای هیئت رئیسه نیز باید از این ویژگی آیت‌الله هاشمی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی درباره ترکیب هیئت رئیسه مجلس خبرگان پنجم و گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری، به خبرنگار آنا اظهار کرد:‌ به عقیده من، برازنده‌ترین فرد برای ریاست مجلس خبرگان رهبری شخص آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است. آیت‌الله هاشمی تنها فردی است که می‌تواند مجلس پنجم خبرگان رهبری را اداره و مدیریت کند.

وی، جایگاه مجلس خبرگان رهبری را بسیار مهم و حساس دانست و در ادامه تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سوابق و کارنامه کاری خوب و درخشانی در پست و مدیریت‌ها داشته و دارند؛ چراکه وی در امر سیاست فردی با تجربه به حساب می‌آید.

این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه «مردم به آیت‌الله هاشمی رأی حداکثری داده‌اند و وی توانسته جایگاه اول را کسب کند»، تصریح کرد: همانطور که پیش‌تر گفته شد وی از سوابق اجرایی، مدیریتی و مبارزاتی خوب و روشنی برخوردار است و این قضیه بر هیچ شخصی پوشیده و پنهان نیست. بنابراین شخصی بهتر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست چنین نهاد حساسی نمی‌توان تصور کرد.

او در این باره اضافه کرد: برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری یا سن بسیار بالایی دارند یا اینکه اطلاعات سیاسی و تحلیل‌های آیت‌الله هاشمی را ندارند. من بعید می‌دانم شخصی به غیر از وی در کارنامه خویش چنین سوابق اجرایی و مدیریتی خاصی را داشته باشد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به جامعه، مردم و کشور آگاهی بسیار بالایی دارد، گفت: به اعتقاد من، ریاست آیت‌الله هاشمی بر مجلس خبرگان رهبری به نفع کشور و نظام است نه جریانی خاص.

فاضل میبدی به هیئت رئیسه مجلس پنجم خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: اعضای هئیت رئیسه باید با رئیس مجلس هماهنگ باشند. به این معنا که هیئت رئیسه نباید به جریان فکری خاصی تعلق داشته باشند؛ در غیر این صورت درگیری و دردسرهای بسیاری به وجود می‌آید. بنابراین آیات محمد امامی کاشانی، محسن قمی و افرادی از این دست، قطعا مناسب هیئت رئیسه خواهند بود. اشخاصی که معتدل و از خطوط افراطی به دور هستند، می‌توانند مجلس پنجم را به نحو احسن و به نفع کشور مدیریت و هدایت کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: به عقیده من، حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز می‌تواند یکی از اعضای هیئت رئیسه باشد. چراکه وی رئیس‌جمهوری کشور به شمار می‌رود و نباید فراموش کرد او از آرای خوب مردمی برخوردار شده است.‌ به هر ترتیب افرادی مانند حسن روحانی و آیت‌الله امامی کاشانی به عنوان عضوی از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مناسب هستند.

بعد از حمله به احمدآقا و بهشتی، امروز نوبت هاشمی شده است
افراطی‌ها در اوایل انقلاب جرائت نداشتند به امام خمینی(ره) توهین کنند، اما در مقابل به نزدیکان امام توهین و حمله کردند
 
این مدرس حوزه علمیه به علل حملات و توهین‌های اخیر تندروها و دلواپسان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: هجمه‌ها و حملات افراطی‌ها به آیت‌الله هاشمی تازگی ندارد چراکه چنین اشخاصی در اوایل انقلاب اسلامی نیز جرأت این را نداشتند تا به امام خمینی(ره) توهین کنند و تهمت‌ بزنند و در مقابل به نزدیکان امام راحل چنین حملاتی را انجام می‌دادند. افراطی‌ها در اوایل انقلاب به شهید سیدمحمد بهشتی، مرحوم سیداحمد خمینی چنین حملاتی را می‌کردند و امروز نوبت آیت‌الله هاشمی شده است تا تندروها و افراطیون مانند گذشته به وی هجمه وارد کنند.

فاضل میبدی در این باره توضیح داد: همان‌طور که گفتم حملات تندروها و افراطیون به شخصیت‌های ارزشمند و برجسته نظام تازگی ندارد و از گذشته وجود داشته است، اما متأسفانه آن جریان افراطی‌گری نه تنها از اولیل انقلاب ادامه پیدا کرده بلکه قدرتمندتر از قبل نیز شده است.

وی یادآور شد: متأسفانه رقابت سیاسی در ایران اخلاقی و صحیح نیست و برخی گمان می‌کنند اگر شخصی به فرد دیگری حمله کند مبارز سیاسی شناخته می‌شود! هر فردی باید حد، اندازه و وزن سیاسی خودش را بداند و بعد تصمیم بگیرد تا به شخصی مانند آیت‌الله هاشمی حمله کند.


تندروها به آیات؛ هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد بهشتی حسادت می‌کردند چراکه آن‌ها مورد اعتماد و علاقه امام خمینی(ره) بودند
 
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «آیت‎الله هاشمی محبوب امام راحل بوده است»، تأکید کرد: در اوایل انقلاب بسیاری از افراد نسبت به آیات هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد بهشتی حسادت می‌کردند چراکه آن‌ها مورد اعتماد و علاقه امام خمینی(ره) بودند و متأسفانه آن اشخاص حسود تبدیل به طیف بسیار خطرناکی شده‌اند. این در حالی است اشخاصی مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جزو سرمایه‌های کشور و نظام به شمار می‌آیند.

به گفته این استاد دانشگاه، افراطی‌ها و تندروها با سرمایه‌های ملی بازی می‌کنند و آن‌ها را زیر سؤال می‌برند. اگر سرمایه‌های ملی زیر سؤال بروند تمام آحاد جامعه زیر سؤال خواهد رفت.

 

 اخبار سیاسی  -آنا 


ویدیو مرتبط :
حمله به وزیر امورخارجه دولت آیت الله هاشمی در سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فاضل میبدی: سید حسن شبیه امام موسی صدر است/ به امام هم پیش از انقلاب حمله می کردند



اخبار,اخبارسیاسی, سید حسن خمینی

قبل از انقلاب هم برخی به دلیل اعتقادهای امام به او حمله می‌کردند و حتی آب خوردن از کوزه‌ای که ایشان آب خورده بودند منع کردند و امروز شاهد هستیم همین حملات به نوه ایشان می‌شود

محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد حملات جریانی خاص  به سید حسن خمینی در روزهای اخیر گفت: در عرصه سیاسی هرکسی قدش بلند‌تر و مستقل‌تر باشد و نظرات خود را به جامعه عرضه کند طبیعی است که مورد حمله قرار بگیرد.

او در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم سید حسن به دلیل اعتبار خانوادگی و شخصیت حوزوی و استقلال فکری که دارد زمینه هراس برخی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که برای ترس از دست رفتن قدرت، عده‌ای حاضر هستند دست به هر کاری بزنند حتی اگر آن کار تخریب یادگار امام باشد.

فاضل میبدی تصریح کرد: جناح‌های سیاسی باید حضور افراد مختلف را تقویت و خانواده امام که هیچ نقطه ضعفی در فضای سیاسی کشور ندارند استقبال کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به برخوردهایی که با امام خمینی قبل از انقلاب می‌شد نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب هم برخی به دلیل اعتقادهای امام به او حمله می‌کردند و حتی آب خوردن از کوزه‌ای  که ایشان آب خورده بودند را منع کردند و امروز شاهد هستیم همین حملات به نوه ایشان می‌شود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ترور شهیدان مطهری و بهشتی در ابتدای انقلاب توسط گروه‌های مخالف نظام، به خاطر استقلال فکری و شخصیت مستقل سیاسی صورت گرفت. آنها نمی‌توانستند آزاد منشی این افراد را تحمل کنند.

از فاضل میبدی پرسیده شد «برخی از دوستداران سید حسن او را به عمویش - مرحوم آیت الله سید مصطفی- و بعضی هم به امام موسی صدر تشبیه می‌کنند. شما به کدام شبیه تر می دانید؟» او پاسخ داد: «هم از حیث تفکر و هم از لحاظ ظاهر به امام موسی صدر شبیه است».

وی تصریح کرد: امام موسی صدر، شخصیت ویژه‌ای در جهان اسلام است. هم فکر بازی داشت و هم مستقل بود. نکته بارز دیگر ایشان سعه صدر در مقابل مخالفین بود که در کمتر کسی این ویژگی وجود دارد. مسلمانان و مسیحیان هر دو او را دوست داشتند و همین نشان از اخلاق و نفوذ ویژه در میان جریان‌های مختلف و مذاهب گوناگون دارد.

این فعال اصلاح‌طلب به بهانه این اشاره در پایان خاطر نشان کرد: جنبه علمی و فقهی امام موسی صدر در این سال‌ها مهجور مانده و   بیشتر باید به آن پرداخت. او از نظر علمی و فقهی جایگاه ویژه و ممتازی داشت و  توجه بیشتری باید به آن شود.

 

 اخبارسیاسی  -  عصر  ایران