اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فاضل لنکرانی: پدرم به آقای یزدی و جنتی گفتند این آقایی که جلوی مراجع می ایستد، جلوی رهبری هم خواهد ایستاد



آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی,دیدار لنکرانی با اعضا ستاد روحانی

فاضل لنکرانی: پدرم به آقای یزدی و جنتی گفتند این آقایی که جلوی مراجع می ایستد، جلوی رهبری هم خواهد ایستاد

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: من خبر دارم بسیاری از بزرگان حوزه به ایشان نظر داشتند، برخی آقایان حتی ریاست جمهوری را متعین می‌کردند به انتخاب آقای روحانی.در دوره گذشته تلاش مجموعه‌ای از مسئولان اجرایی بر این بود که توجه مردم را از روحانیت و مرجعیت برگرداند و مرحوم والد اینجانب اساس این مطلب را در همان ابتدای تشکیل دولت آقای احمدی‌نژاد با آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی مطرح کردندو فرمودند: اینها که دم از ارتباط با امام زمان می‌زنند می‌خواهند بگویند ما خودمان با امام زمان ارتباط داریم. نمی‌خواهند شما مردم به سراغ نائب امام زمان بروید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در زمان طرح موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، مرحوم والد به آقایان یزدی و جنتی گفتند که این فرد جلوی پنج مرجع تقلید ایستاد، در آینده نزدیک جلوی رهبری هم خواهد ایستاد.

 

به گزارش مهر، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار مسئولان ستاد دکتر حسن روحانی در قم طی سخنانی حماسه 24 خرداد را از همه نظر لطف الهی دانست و گفت: همه کسانی که به انتخاب آقای روحانی نظر داشتند، افرادی هستند که در درجه اول دلسوز دین و کشور و نظام بودند.

 

وی تصریح کرد: در مناطره‌ها مردم به خوبی آقای روحانی را شناختند و به این رسیدند که آنچه ایشان مطرح می‌کند مشکلات کشور است که آنها را به خوبی می‌شناسد و مطالب را بسیار پخته مطرح می‌کند و نظرات وی از یک پشتوانه تجربی و علمی خوبی برخوردار است و مردم به خوبی دریافتند که آقای روحانی درد دین و دنیای مردم را متوجه شده و برای درمان آنها به میدان آمده است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: من خبر دارم بسیاری از بزرگان حوزه به ایشان نظر داشتند، برخی آقایان حتی ریاست جمهوری را متعین می‌کردند به انتخاب آقای روحانی.

وی اظهار داشت: در دوره گذشته تلاش مجموعه‌ای از مسئولان اجرایی بر این بود که توجه مردم را از روحانیت و مرجعیت برگرداند و مرحوم والد اینجانب اساس این مطلب را در همان ابتدای تشکیل دولت آقای احمدی‌نژاد با  آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی مطرح کردند و فرمودند: اینها که دم از ارتباط با امام زمان می‌زنند می‌خواهند بگویند ما خودمان با امام زمان ارتباط داریم. نمی‌خواهند شما مردم به سراغ نائب امام زمان بروید.

 

آیت‌الله فاضل ادامه داد: در همان موقع طرح موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مرحوم والد به آقایان یزدی و جنتی گفتند که این فرد جلوی پنج مرجع تقلید ایستاد، در آینده نزدیک جلوی رهبری هم خواهد ایستاد.

 

نقشه تضعیف روحانیت و مرجعیت نقش بر آب شد

وی ادامه داد: یکی از آثار مهم این حماسه سیاسی مبارک، نقشه تضعیف مرجعیت و روحانیت را نقش بر آب کرد. اینها 8 سال تلاش کردند که توجه مردم را از روحانیت برگردانند، خداوند کاری کرد که مردم یک روحانی فاضل را به ریاست جمهوری انتخاب کنند.

 

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در این سال‌ها مراجع و علما نگران بودند که در این دوره جدید این خط ادامه پیدا کند و اگر این خط ادامه پیدا می‌کرد معلوم نبود عاقبت انقلاب و اسلام و کشور چه می‌شد. مرحوم والد‌ما می‌گفت: اگر دولت احمدی‌نژاد ادامه پیدا کند تمام زحمات امام را بر باد خواهد داد.

 

وی با بیان این که 8 سال سختی بر این کشور گذشت وضعیت، اقتصادی، فرهنگی و آمار بیکاری و گرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: وقتی در خبرها می‌شنویم 800 میلیارد تومان سهم سلامت مردم صرف شهرسازی و جاده سازی می‌شود در حالی كه جان مردم به خاطر كمبود دارو به خطر افتاده است، این جرم بزرگی است كه باید به آن رسیدگی شود.

 

رفع مشکلات کشوری که 150 میلیارد بدهی دارد سخت است

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه كرد: ما باید برای آقای روحانی و همكارانشان دعا كنیم. كشوری كه 150 هزار میلیارد بدهكار است، رفع مشكلات آن بسیار دشوار خواهد بود.

 

وی فراجناحی بودن رئیس جمهور منتخب را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از همه نیروهای كارآمد و دلسوز و با تجربه از اصول‌گرایان معتدل و اصلاح طلبان واقعی بهره جست. البته اصلاح طلبانی كه دنبال اصلاح در مبانی هستند ما آنها را انقلابی و دلسوز نمی‌دانیم ولی اصلاح طلبانی كه در چارچوب نظام دنبال اصلاح امور هستند باید از آنها هم استفاده كرد.

 

رئیس مركز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: یكی از ضربه های بزرگ این دو دوره جداشدن قاطبه نخبگان از مجموعه مدریت كشور است. بسیاری از اقتصاددانها، متخصصین، افراد حاذق و كارآمد دلسرد شده بودند. الآن مجالی واقع شده است تا دوباره از آنها استفاده شود. نظامی كه به نخبگان توجه نكند بطور قطع پیشرفت نمی‌كند. نظامی كه بینش مسئولان آن این باشد كه آنچه من می‌گویم درست است، آن نظام به بن بست می‌رسد.

 

رای به فرد، رأی به اسلام نیست

وی با اشاره به وجود برخی تفكرات افراطی در قم گفت: بعضی وقتها حرفهایی زده می‌شود كه خلاف اسلام است و موجب بدبینی می‌شود. گفته می‌شود اگر به فلانی رأی دهید جزو یاران امام حسین(ع) محسوب می‌شوید! این فكرها غلط است. یا اینكه در دوره ای گفتند كه امام زمان(عج) نظر دارد روی فلانی. باید دوستان از این افكار خود را جدا كنند. طلبه‌های جوان ما نباید فكر كنند كه رأی دادن به فلان فرد یعنی رأی دادن به اسلام است.

 

ایت الله فاضل لنکرانی، نشاط و آرامش جامعه پس از انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و خطاب به مسئولان ستادی انتخاباتی دكتر حسن روحانی در قم گفت: شما در شرایط حساس آن هم در فضای مخصوص قم این وظیفه را به دوش گرفتید. واقعا كار مهمی انجام دادید كه نشان دهنده دلسوزی شما برای نظام و انقلاب و كشور است./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
تغییر فتوای مراجع درباره قمه زنی!(اراکی و فاضل لنکرانی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی: احمدی نژاد دروغ گفت و کار بسیار زشتی انجام داد/ رهبری گفتند: به آقای احمدی‌نژاد گفتم که حرفهای ناحقی زدید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روایت هاشمی از گفتگو با رهبری درباره نامه قبل از انتخابات/ هاشمی: احمدی نژاد دروغ گفت و کار بسیار زشتی انجام داد/ رهبری گفتند: به آقای احمدی‌نژاد گفتم که حرفهای ناحقی زدید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: وقتی خلاف گویی های مناظرات جبران نشد کاملا واضح بود که احمدی نژاد برنامه ای بالاتر از تخریب اشخاص در فکر دارد.

وی با اشاره به نامه اش به رهبری می افزاید: متأسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرفهایی را زده بود که غیرواقعی بود. تأسف بیشتر از این بود که همان حرفهای دروغ را پایه تبلیغات خویش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده می‌‌کردند. انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از کتاب منتشر نشده”صراحت نامه” ضمن پاسخگویی به شبهاتی پیرامون نامه ۸۸ ،خاطر نشان کرد:”عمق ۶۰ ساله رابطه من و رهبری فرآتر از اقوال سیاسی است و جریاناتی هم که به بهانه این نامه دست به کار تخریب این رابطه زده و می زنند حتما منافعی در این کار دارند ولی نکته حائز اهمیت این است که قطعا ناکام می مانند.”

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی بخش هایی ازمصاحبه کتاب منتشر نشده "صراحت نامه ” را منتشر کرده که در پی می آید:

* آقای هاشمی! در جایی از این گفت‌وگو به قدرت خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردید. قدرت نامه به عنوان یک ابزار ارتباطی نیز همین‌قدر زیاد بوده است. شما در تاریخ انقلاب نامه‌نگاری‌های زیادی انجام داده‌اید. فرض بفرمایید در این یک‌ ساله گذشته، چقدر درباره نامه حضرت‌عالی به رهبری صحبت شد! چقدر در موردش نقد شد! تحلیل شد! شما به عنوان یک مدیر ارشد، قدرت نامه را چگونه می‌بینید؟

- هر کدام یک خاصیت دارند. آدم گاهی یک مقاله می‌نویسد که مخاطب مشخص ندارد، اما آن مقاله تأثیرات خاص خودش را دارد. گاهی به یک شخص نامه می‌نویسد، نامه خصوصی می‌نویسد، سرگشاده نیست و محدود به خودش است. گاهی نامه سرگشاده می‌نویسد که در حکم مقاله است ولی چون مخاطب مشخصی دارد، حواشی آن باعث می‌شود که آثار دیگری نیز داشته‌ باشد؛ گاهی مثبت و گاهی منفی. نمی‌توانیم یک حکم کلی صادر کنیم. اطلاع‌رسانی از این نوع مثل نامه نوشتن‌ها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، پیغام‌ها و… جنبه‌های مثبت و منفی دارند و آنجا که در جهت اصلاح از این ابزارها استفاده شود، خوب هستند و کم و زیاد تأثیر دارند.

* آقای هاشمی ! تا الان نامه‌ای نوشته‌اید که از نوشتن آن پشیمان شده باشید؟

- نه.

* انگیزه شما از نگارش آن نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری چه بود؟ چه چیزی شما را مجبور به انتشار آن نامه کرده بود؟ —

- دیدم کار بسیار زشتی انجام شد. همه می‌‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم کاری نداشتم که مردم به چه کسی رأی می‌‌دهند.همه می‌‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست.

متأسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرفهایی را زده بود که غیرواقعی بود. تأسف بیشتر از این بود که همان حرفهای دروغ را پایه تبلیغات خویش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده می‌‌کردند. انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم.

در آن مناظره شما نوعی ستیز با روحانیت را مشاهده کردید که به بهانه مخالفت با اشخاص همه دستاوردهای انقلاب را حراج گذاشت و این‌گونه القا کرد که روحانیت در اداره جامعه کارایی ندارد.

در سالگرد رحلت امام در مرقد به ایشان گفتم حرفهای ناقص گفته‌اند. ترجیح می دهم خودشان اصلاح کنند وگرنه ناچارم توضیح بدهم. چند روز هم صبر کردم و جوابی ندیدم. پس از آن نامه‌ای تهیه کردم. چون می‌‌بایست جواب آن حرفها داده می‌‌شد.

می‌‌گویند چرا قبل از انتخابات نامه را دادم. این سؤال دیگر سفسطه است چون مگر ایشان هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟.

نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه شنبه بود، برای رهبری فرستادم. چون اگر سه شنبه می‌‌دادم، روزنامه‌ها چهارشنبه می‌‌نوشتند و اگر چهارشنبه می‌‌دادم، پنج‌شنبه کسی حق نداشت بنویسد. چون فرصت تبلیغات تمام می‌شد. می‌‌خواستم جواب آن حرفها را بدهم. در کنار آن کارها، در رفت و آمد و اخبار مؤثق شور و اشتیاق مردم را می‌‌دیدم. از برنامه‌های محافل مجریان انتخابات هم خبر داشتم. به هر حال در همان فرصت باقی‌مانده برای رهبری معظم فرستادم و متأسفانه در آن فاصله ۲ ساعته باقی مانده نامه را به ایشان نداده بودند. چون جوابی به من نرسیده بود.

در آخرین لحظاتی که می‌‌خواستم خدمت ایشان بروم، منتشر کردم. وقتی رفتم، ایشان گفتند: داشتم نامه شما را از روی کامپیوتر می‌‌خواندم. یعنی پس از اینکه پخش شده بود هم، هنوز متن اصلی را به ایشان نداده بودند.

پرسیدم از نظر شما چگونه بود؟

گفتند: از لحاظ محتوا هیچ ملاحظه‌ای ندارم و فقط یک نکته دارم که آقای احمدی‌نژاد شخص شما را به فساد متهم نکرد و درباره بچه‌های شما گفت.

گفتم: فضا به‌گونه‌ای بود که اگرچه از من اسم نبرد، اما همه چیز متوجه من شد.

ایشان گفتند: واقعاً هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم. ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم.

گفتم: خواست خدا بودکه شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌‌خواندید و به من می‌‌گفتید، منتشر نمی‌کردم و این مناسب نبود. چون اگر بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم دو حالت داشت: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم. چون اخلاقاً کار درستی نیست. اگر هم پیروز شود که اصلاً درست نیست با منتخب مردم درگیر شوم و جشن انتخابات را در کام مردم تلخ کنم. ولی الان حق من است که جواب بدهم و دادم.

ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد.

* ولی به نظر می‌‌رسد این نامه روابط شما را با ایشان دچار تغییرات کرده است؟

-— نه، ایشان صراحتاً گفتند که هیچ ملاحظه‌ای درباره محتوای نامه ندارم.

حتی در همان جلسه گفتند: به حق از من انتظار دارید که جواب بدهم. صلاح ندیدم که پیش از انتخابات جواب بدهم، چون روی حضور مردم تأثیر می‌‌گذارد. ولی بعد از انتخابات جواب می‌‌دهم. حتی گفتند که به آقای احمدی‌نژاد هم گفتم که حرفهای ناحقی زدید و جواب شما را می‌‌دهم. واقعاً هیچ وقت ایشان به خاطر نامه از من گله نکردند. چون روابط ما به‌گونه‌ای است که اگر گله هم داشته باشند، می‌‌گویند.

الحمدلله همکاری ۶۰ ساله ما به‌گونه‌ای است که با هم رودربایستی نداریم./انتخاب