اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غول خودروسازی در حلقه محاصره مردان قانون


دادستان پاریس تحقیقاتی را درباره تقلب اخیر فولکس واگن آغاز کرده است. این اقدام به بار حقوقی که این خودروساز آلمانی پس از کشف دستکاری تست آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا با آن روبه‌روست، می‌افزاید.

خبرگزاری ایسنا: دادستان پاریس تحقیقاتی را درباره تقلب اخیر فولکس واگن آغاز کرده است. این اقدام به بار حقوقی که این خودروساز آلمانی پس از کشف دستکاری تست آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا با آن روبه‌روست، می‌افزاید.

فولکس واگن پس از اینکه فاش شد این شرکت دستگاهی را طراحی کرده که در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا تقلب می‌کند، ناچار شد عذرخواهی کند.

این دستگاه‌ها قادر هستند تشخیص دهند خودرو چه زمانی تحت آزمایش قرار می‌گیرد و برای بدست آوردن نتایج مطلوب، خودرو را در وضعیت آلایندگی اندک قرار می‌دهند.

این فریبکاری باعث شد بسیاری از مردم خودروهایی را خریداری کنند که برخلاف تصورشان، چندان دوستدار محیط زیست نبودند.

دولت استرالیا هم اعلام کرده است انتظار دارد فولکس واگن هفته آینده جزییاتی را درباره خودروهای مجهز به این دستگاه منتشر کند.

بر اساس گزارش رویترز، با گذشت دو هفته از تایید وجود 11 میلیون خودروی مجهز به این دستگاه از سوی فولکس واگن، این خودروساز و زیرمجموعه‌اش آئودی هنوز اطلاعاتی را درباره مدل‌ها یا مکان فروش این خودروها فراهم نکرده‌اند.

هیات مدیره نظارتی فولکس واگن روز پنج‌شنبه اعلام کرد تحقیقات درباره تقلب در تستهای آلایندگی خودرو طولانی‌تر از انتظار خواهد بود که به معنای ماه‌ها بلاتکلیفی مشتریان، سهامداران و کارمندان این شرکت است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا تحقیقاتی را آغاز کرده تا دریابد آیا مصرف کنندگان در این باره گمراه شده‌اند و اعلام کرده است اگر به این نتیجه برسد که فولکس واگن قوانین مصرف کننده را زیرپا گذاشته است، این شرکت با اقدام حقوقی و میلیون‌ها دلار جریمه روبه‌رو خواهد شد.

دادستان‌های کل 27 ایالت آمریکا و واشنگتن دی‌سی اعلام کرده اند به طور مشترک به تحقیق از فولکس واگن خواهند پرداخت و احضاریه‌ای را برای این شرکت ارسال می‌کنند.

در این بین بلومبرگ گزارش داد: کالیفرنیا تحقیقات جداگانه ای را درباره رسوایی تقلب فولکس واگن انجام خواهد داد. منابع آگاه اظهار کردند کامالا هریس، دادستان کل این ایالت می‌تواند از قوانین محیط زیستی سختگیرانه‌تر کالیفرنیا برای انجام تحقیقات جداگانه استفاده کند.

ایالت‌های دیگری شامل ایلینویز و تگزاس اعلام کرده‌اند تحت قوانین حمایت از مصرف کننده و محیط زیست، تحقیقات را پیگیری خواهند کرد.

فولکس واگن که اقرار کرده است به شکل سیستماتیک سالها در تست آلایندگی هوای آمریکا تقلب کرده است، تحت قانون هوای پاک در این کشور ممکن است 18 میلیارد دلار جریمه شود. این خودروساز همچنین با بیش از 190 شکایت از سوی مالکان خودرو مواجه است.

قرار است مایکل هورن، رییس و مدیرعامل گروه فولکس واگن آمریکا در ارتباط با این رسوایی هشتم اکتبر در برابر هیات تحقیقات کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا حاضر شود. نمایندگان کنگره آمریکا در این جلسه اظهارات مقامات سازمان حفظ محیط زیست آمریکا را خواهند شنید.

این رسوایی باعث شده سازمان حفظ محیط زیست آمریکا تست‌های آلایندگی برای همه خودروسازان را دقیق‌تر و بیشتر کند تا از بروز رویدادهای مشابهی جلوگیری شود.


ویدیو مرتبط :
تقابل دو غول خودروسازی جهان ...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز بلندی انگشت حلقه مردان از سبابه چیست؟!



 

راز بلندی انگشت حلقه مردان از سبابه چیست؟!

 

زیست شناسان دانشگاه فلوریدای آمریكا موفق به كشف علت بلندتر بودن انگشت حلقه مردان از انگشت سبابه آنها و عكس این موضوع در زنان شدند.

 

طبق یافته های این محققان، نسبت انگشت مردان و زنان به واسطهی تعادل هورمونهای جنسی در طول مراحل اولیه رشد جنینی تعیین میشود.

 

تفاوت چگونگی تاثیر هورمونهای مردان و زنان بر گیرندهها، بر رشد انگشتها تاثیرگذار است.

 

یافته های این پژوهش، یك تعبیر ژنتیكی برای آن دسته از تحقیقاتی كه میان نسبت انگشتها با صفاتی چون تعداد اسپرمها، پرخاشگری، گرایش جنسی و همچنین قابلیتهای ورزشی برای مشكلات سلامتی مانند درخودماندگی، افسردگی، حمله قلبی و سرطان سینه ارتباط برقرار كرده، فراهم میكند.

 

كشف این كه رشد انگشتها مستقیما توسط عملكرد گیرندههای آندروژن و استروژن كنترل میشود، این مطلب را تایید میكند كه نسبت انگشتها یك اثر مادامالعمر محیط هورمونهاست.


نسبت انگشت، عملكرد هورمونهای آندروژن و استروژن در زمان قبل از تولد را منعكس میكند.

 

محققان در آزمایشهای خود بر روی موش دریافتند كه انگشتهای در حال رشد جنینهای موش نر و ماده توسط گیرندههای هورمونهای جنسی كنترل میشوند.

 

آنها با دنبال كردن رشد قبل از تولد جوانه دست موش، اثرات علامتدهی ژنی هورمونهای آندروژن – موسوم به تستسترون- و استروژن را كنترل كردند.

 

اساسا، آندروژن بیشتر، برابر با انگشت چهارم نسبتا بلندتر است و استروژن بیشتر، منجر به ظاهر زنانه میشود.


این بررسیها نشان داد كه چگونه این علامتهای هورمونی، میزان تقسیم سلولهای پیشساز اسكلتی را كنترل میكند و این كه استخوانهای مختلف انگشت دارای سطوح متفاوتی از حساسیت به آندروژن و استروژن هستند.

 

در بسیاری از فرهنگها، انگشت حلقه نسبتا بلندتر در مردان، به عنوان نشانه باروری در نظر گرفته میشود.

 

محققان هنگام مسدود كردن گیرنده های تستسترون، نسبت انگشت زنانه، هنگام افزودن تستسترون، نسبتهای مردانه و هنگام افزودن استروژن نسبتهای زنانه را به دست آوردند.

 

یافته های این تحقیقات میتواند به درك منشاء رفتارها و بیماریها كمك كند.

 

 

منبع : forum.zirmizi