اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غول‌ های وزنه‌ برداری ایران در رده‌بندی 2012


وزنه‌برداران فوق سنگین ایران در صدر رده‌بندی سال 2012 جهان ایستادند.

 خبرگزاری فارس: وزنه‌برداران فوق سنگین ایران در صدر رده‌بندی سال 2012 جهان ایستادند.

 فدراسیون جهانی وزنه‌برداری رده‌بندی بهترین وزنه‌برداران جهان در سال 2012 را اعلام کرد که بر همین اساس 2 وزنه‌بردار ایران به نام‌های سهراب مرادی و بهداد سلیمی در دسته‌های 85 و فوق سنگین در صدر وزنه‌برداران اوزان خود قرار گرفتند.

در دسته فوق سنگی پس از بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی در رده دوم قرار گرفت و بهادر مولایی نیز در این رده بندی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

در وزن 105 کیلوگرم نیز نواب نصیرشلال پس از وزنه‌بردار اوکراینی در جایگاه دوم قرار گرفت.

در دسته 94 کیلوگرم سعید محمدپور در جایگاه پنجم بهترین‌های این دسته قرار گرفت.

در دسته 85 کیلو نیز سهراب مرادی صدرنشین شد و کیانوش رستمی پس از ناکامی در المپیک تا رده چهارم بهترین‌های این وزن در جهان سقوط کرد.

در سایر دسته‌ها نیز وزنه‌برداران ایرانی در بین 10 وزنه‌بردار برتر جهان قرار نگرفتند.


ویدیو مرتبط :
محمد بدری وزنه بردار رده ی فوق سنگین با 17سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به غول وزنه‌ برداری ایران رأی دهید


انتخابات بهترین‌های وزنه‌برداری سال 2012 جهان با حضور یک نماینده از کشورمان آغاز شد.

خبرگزاری فارس: انتخابات بهترین‌های وزنه‌برداری سال 2012 جهان با حضور یک نماینده از کشورمان آغاز شد.
 
 با اعلام سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، نظرسنجی برای انتخاب بهترین وزنه‌بردار در حالی آغاز شد که در بین بهترین‌های این رشته و در بخش مردان تنها نام یک نماینده از ایران یعنی بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین به چشم می‌خورد.

در بخش زنان، 3 وزنه‌بردار از چین، 3 وزنه‌بردار قزاق و یک ورزشکار کره‌شمالی حضور دارند و در بخش مردان نیز 2 وزنه‌بردار چینی، دو وزنه‌بردار کره‌شمالی و یک وزنه بردار از کشورهای لهستان، قزاقستان و اوکراین به همراه سلیمی حضور دارند.



سلیمی هفته گذشته و با اعلام رده‌بندی بهترین‌های وزنه‌برداری جهان در دسته فوق سنگین در صدر بهترین‌های جهان در این دسته قرار داشت، ضمن اینکه سهراب مرادی نیز در صدر دسته 85 کیلو جای گرفته بود که در این نظرسنجی نام وی قرار ندارد.

آخرین فرصت برای حضور در این نظرسنجی 20 ژانویه 2012 تعیین شده و علاقمندان با حضور در وب ‌سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به کاندیداهای مورد نظر خود رأی دهند.

سال گذشته و در این انتخابات خادزیمورات آکائف روس که در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان 2011 پاریس با مهار وزنه‌های 198 در یکضرب، 232 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 430 کیلوگرم 3 مدال طلای دسته 105 کیلوگرم را از آن خود کرد با 3779 امتیازی که از 391 رأی به دست آورد به عنوان بهترین وزنه‌بردار مرد سال 2011 جهان انتخاب شد تا فرصت تکرار این عنوان توسط بهداد سلیمی، وزنه بردار فوق سنگین کشورمان که در رقابت‌های قهرمانی جهان علاوه بر کسب 3 مدال طلای دسته فوق سنگین، رکورد یکضرب جهان را هم در این دسته ارتقا داد از بین برود.

سلیمی نیز در در سال 2010  عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را پس از قهرمانی رقابت‌های قهرمانی جهان 2010 آنتالیا به خود اختصاص داده بود.