اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غول‌پیکرترین ربات جهان با ظاهر اژدهای ترسناک (+عکس)



اخبار گوناگون - غول‌پیکرترین ربات جهان با ظاهر اژدهای ترسناک (+عکس)

ربات 17.1 متری اژدها ، به عنوان بزرگترین ربات متحرک دنیا معرفی شد.

ربات‌ها یکی از اختراعات انسان در دهه‌های اخیر هستند که اشکال گوناگونی دارند و البته برخی از آن‌ها با شکل و شمایل تعجب بر انگیز و یا حتی وحشتناک ساخته می‌شوند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌پیکرترین ربات جهان

 اما یکی از ربات‌های ترسناک دنیا ، یک اژدها است که 17.1 متر طول و 8.23 ارتفاع دارد.ساخت این ربات 5 سال زمان برده است.ربات اژدها می‌تواند راه برود از این رو لقب بزرگترین ربات متحرک دنیا را از آن خود کرده است.
این ربات در آلمان قرار دارد.

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان در راه ایران + عکس!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف غول پیکرترین ستاره جهان + عکس



اخبار علمی - کشف غول پیکرترین ستاره جهان + عکس

ستاره شناسان برای اولین بار تشخیص دادند که این جرم ترکیبی از یک غول سرخ و ستاره نوترونی است.

دانشمندان برای اولین بار با استفاده از یک نظریه پیرامون کلاسه بندی نوعی ستاره که در سال ۱۹۷۵ توسط فیزیکدان کیپ ثورن و ستاره شناس آنا زیتکو ارائه شده بود، تشخیص دادند که این جرم ترکیبی از یک غول سرخ و ستاره نوترونی است. این ستاره شبیه به یک ابرغول قرمز معمولی همانند ستاره ی بتلگئوس(ابط‌الجوزا) است، اما اثر فعالیت های شیمیایی درون ستاره ای آن بسیار متفاوت است.
 

بتلگئوس یکی از بزرگترین ستاره های شناخته شده است که دوره چرخشی به اندازه سیاره مشتری دارد، این ستاره توسط یک سحابی احاطه شده که بسیار از غول قرمزش بزرگتر است و در حدود ۶۰ میلیارد کیلومتری از سطح ستاره اش فاصله دارد. تشکیل ابرغول های قرمز شبیه بتلگئوس یکی از آخرین مراحل زندگی ستاره های پرجرم است، این اجرام به اندازه ای گسترش می یابند که ماده را با سرعت فوق العاده بالا در فضا پخش می کنند. این ستارگان ابر غول مقدار بزرگی از ماده را که با جرم خورشید برابری می کند را تا فاصله ۱۰ هزار سال نوری از فضا پخش می کنند.

 

اخبار , اخبار علمی , غول پیکرترین ستاره

 

اجرام  TŻOsها در سیستم ستاره ای دوتایی نزدیک به هم، از طریق برهمکنش دو ستاره پرچرم، یک ستاره ابرغول و یک ستاره نوترونی در طی یک انفجار ابر نواختری شکل می گیرند. در حالی که مکانیسم دقیق عملکرد آنها نامشخص است، اما تئوری رایج در طول تکاملی این دو ستاره پیشنهاد می دهد که ابر غول سرخ ضرورتا ستاره نوترونی را به درون هسته ی غول سرخ فرو می برد. در حالی که ابرغول های سرخ معمولی انرژی خود را از همجوشی هسته ای استخراج می کنند، اما TZO ها با استفاده از فعالیت های غیر عادی جذب ستاره نوترونی در هسته خود نیرو می گیرند.


ستاره شناسان این کشف را با استفاده از تلسکوپ ۶٫۵ متری Magellan Clay در لاس کامپاناس شیلی انجام دادند. آنها طیف نور ساطع شده از ابرغول سرخ را مورد بررسی قرار دادند که عناصر این ستاره را آشکار نمود، وقتی امیلی لیوسگو از دانشگاه کلرادو بولدر و همکارانش از نزدیک به خطوط ظریف آشکارگر طیفی ستاره نگاه کردند متوجه شدند، شامل عناصری مثل روبیدیوم و لیتیوم و مولیبدن است. تحقیقات گذشته فرآیند های طبیعی ستاره ای را که می تواند هر کدام از این عناصر را ایجاد کند نشان می داد اما فراوانی بالای این ماده در درجه حرارت معمولی ابرغول سرخ یک اثر منحصر به فرد از این نوع ستاره ها بود.

 

امیلی لیوسگو گفت: این اجرام شگفت انگیز هستند، زیرا یک مدل کاملا جدید، از فضای میان ستاره ای را نشان می دهند، همچنین در این فضای داخلی دانشمندان روش جدیدی از شکل گیری عناصر سنگین در جهان را کشف نمودند. شما حتما این را شنیده اید که همه چیز از ستاره ها درست شده است. در داخل این ستاره ها شاید روش جدیدی برای شکل گیری برخی عناصر تشکیل دهنده کیهان باشد. یکی از دانشمندان گروه گفت: من بسیار خوشحال هستم که مشاهدات، تئوری های نظری ما را تایید کرد، ما مدلی از ستاره ها را با هسته ای از ستاره های نوترونی پیشنهاد داده بودیم، اگر آن را یک نظریه بنامیم، آزمایش های تجربی اش دیر یا زود نتیجه را مشخص خواهد کرد.

 

تیم تحقیقاتی با دقت به این موضوع اشاره کرد که ستاره HV 2112 برخی از ویژگی های شیمیایی را که مقداری با مدل های تئوری مطابقت نداشت را نشان می داد. این به این معنی است که یافته ها دارای برخی تناقضات جزئی با مدل های پیش بینی شده دارد، اما پیش بینی های نظری مقداری قدیمی هستند و نظریه های جدید بسیار پیشرفته تر از تئوری های پیشین هستند. دانشمندان امیدوارند این کشف بتواند در آینده باعث رشد یک نظریه جدید شود. این مطالعه برای چاپ در باشگاه ماهنامه انجمن نجوم سلطنتی پذیرفته شده است.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران