اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غذای نذری 250 نفر را مسموم کرد


شماری از عزاداران حسینی (ع )سه شنبه شب در منطقه شهری شمال آباد چالوس به علت خوردن غذای نذری مسموم و به مراکز درمانی این شهرستان اعزام شدند.

خبرگزاری ایرنا:  شماری از عزاداران حسینی (ع )سه شنبه شب در منطقه شهری شمال آباد چالوس به علت خوردن غذای نذری مسموم و به مراکز درمانی این شهرستان اعزام شدند.

از 250 مسموم 134 نفر از آنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی چالوس بستری و بقیه آن ها به صورت سرپایی مداوا شدند.

بنا به گفته منابع آگاه هم اکنون ازمیان این افراد بستری شده یک پیرمرد در بخش مراقبت های ویژه بسرمی برد و حال عمومی بقیه این افراد خوب گزارش شده است.

گفته می شود علت مسمومیت این عزاداران حسینی ( ع) خوردن آبگوشتی که ساعت ها قبل از توزیع پخته و در خارج از یخچال نگهداری شده بود، می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس با تائید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد مسموم شده اهل شمال آباد جزو حوزه شهری این شهرستان هستند که برای اعزام به این مراکز درمانی اعزام شده اند.

صابر سام دلیری از ارائه اطلاعات بیشتر به علت حضور در نشستی که هم اکنون در شبکه بهداشت ودرمان چالوس در حال برگزاری است، خودداری کرد.

در پی تماس پیوسته خبرنگاران ایرنا با مسئولان ذیربط متاسفانه تاکنون موفق به پاسخگویی از سوی آنان نشده اند.

منطقه شمال آباد جزو حوزه شهری شهرستان چالوس است.

شهرستان چالوس درغرب مازندران واقع است.


ویدیو مرتبط :
غذای نذری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسمومیت 242 نفر در اثر غذای نذری مسموم


مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین اقدامات انجام شده درخصوص 242 مسموم غذای نذری در منطقه اندوهجرد بخش شهداد را تشریح کرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین اقدامات انجام شده درخصوص 242 مسموم غذای نذری در منطقه اندوهجرد بخش شهداد را تشریح کرد.

مهدی شفیعی گفت: یک مورد بیماری گوارشی با علائم دل درد، دل پیچه، تهوع و استفراغ از ساعت 6 عصر دیروز(پنجشنبه) در منطقه شهداد اعلام شد که با توجه به افزایش شمار مسمومیت ها، همان زمان احتمال طغیان بیماری منتقله از آب و غذا داده و در این رابطه کمیته بهداشت شهرستان کرمان فعال شد.

براساس این گزارش، دو نفر از کارشناسان این کمیته نیز در منطقه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: بررسی ها در منطقه به دلیل افزایش تعداد مسمومان انجام شد و چون اکثر مراجعه کنندگان از یک غذای نذری استفاده کرده بودند، تشخیص داده شد که احتمال زیاد مسمومیت غذایی ناشی از مصرف این غذا باشد.

وی گفت: درمانگاه اندوهجرد و مرکز بهداشتی درمانی شهداد، بیماران را از شب گذشته پذیرش و کارهای درمانی آنها را انجام دادند.

به گفته وی، تا ساعت 15 امروز(جمعه) حدود 242 نفر به درمانگاه های اندوهجرد، شهداد و بیمارستان افضلی پور کرمان مراجعه کردند.

شفیعی افزود: از کل بیماران تعداد 62 نفر توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: از دیروز تاکنون 66 مسموم مراجعه کرده به بیمارستان افضلی پور شهر کرمان بستری و تعدادی نیز مرخص شدند و در حال حاضر 28 نفر بزرگسال و 9 کودک در این بیمارستان بستری هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در رابطه با این بیماری گفت: دیشب، چهار آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.

وی افزود: همچنین تیم درمان متشکل از چهار نفر کارشناس پرستاری و تکنسین فوریت های پزشکی به همراه یک پزشک به منطقه اعزام شدند و درمان این بیماران را برعهده گرفتند.

شفیعی یادآورشد: صبح امروز که آمار مسمویت ها رو به افزایش گذاشت، علاوه بر تقویت تیم درمانگاه اندوهجرد، در بیمارستان افضلی پور نیز شرایط لازم برای پذیرش بیماران بیشتر فراهم شد.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم های اعزامی، از معاونت درمان نیز یک تیم پرستاری برای کمک به همکاران در درمانگاه اندهجرد و دو تیم بهداشتی نیز برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شدند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنین نمونه های مواد غذایی که احتمالا مرتبط با مسمویتها بودند برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.

دهستان اندوهجرد در بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان است. شهداد تا کرمان 95 کیلومتر فاصله دارد.