اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: روحانی در کنار مجسمه امپراتور روم


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفرش به ایتالیا همراه با ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا از قصر کاپیتول (کامپیدولیو) در رم دیدن کرد.

خبرآنلاین: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفرش به ایتالیا همراه با ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا از قصر کاپیتول (کامپیدولیو) در رم دیدن کرد.

عکس: روحانی در کنار مجسمه امپراتور روم

* حسن روحانی و ماتئو رنتسی در کنار مجسمه مارکوس آئورلیوس، امپراتور روم باستان

در عکس‌ها و تصاویری که از بازدید او از این قصر در رسانه‌های ایتالیایی منتشر شده، نشان داده می‌شود که تعدادی از مجسمه‎های برهنه در داخل جعبه‌ای قرار گرفته‌اند که دیده‌ نشوند.

روزنامه ایتالیایی لا ریپوبلیکا در وبسایت خود با انتشار دو عکسی که مجمسه‌های پوشیده در جعبه را نشان می‌دهد، نوشته "این مجمسه‌های برهنه در موزه کاپیتول با تخته پوشیده شده‌اند که برای رئیس‌جمهور ایران آزار دهنده نباشند."

عکس: روحانی در کنار مجسمه امپراتور روم

دو سال پیش هم در جریان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ مجسمه مرد برهنه‌ای در ورودی کاخ ملل ژنو به خاطر دیپلمات‌های ایرانی پوشانده شد.


ویدیو مرتبط :
امپراتور دیدن گدورا در بغل دونگ یی (قلب امپراتور شکست)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایتالیا؛ پوشاندن مجسمه های عریان به احترام روحانی (+ عکس)



سفر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری خارجی داشت و نمونه هایی چون عدم سرو شراب در ضیافت دوشنبه شب نشان از احترام بالای مقامات ایتالیایی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش میزان به نقل از "گاردین"؛ مقامات ایتالیایی برای جلوگیری از هر گونه بی احترامی به حسن روحانی، در دیدار وی از رم در اقدامی قابل تحسین مجسمه های عریان کاخ موزه "کاپیتولاین" را پوشاندند؛ جایی که رئیس جمهور کشورمان با "ماتیو رنزی"، نخست وزیر ایتالیا، دیدار و گفتگو کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

تصاویری از دیدار دوشنبه گذشته مقامات دو کشور در شبکه های خبری منتشر شد. دو تن در حالی در کنار مجسمه "مارکوس اورلیوس"، امپراتور پیشین رم، ایستاده اند که مجسمه های عریان با پنل های سفید پوشانده شده اند.

سخنگوی دفتر رنزی در این خصوص توضیحاتی نداده است اما یکی از مقامات شهرداری رم اعلام کرده است که این اقدامات به درخواست دفتر نخست وزیری ایتالیا انجام گرفته بود.

خبرگزاری "انسا" ایتالیا در همین خصوص نوشته است که پوشاندن مجسمه های عریان این موزه نشان از احترام ایتالیا برای جمهوری اسلامی ایران است.

علاوه بر این، در مراسمی که دوشنبه شب گذشته با حضور مقامات شرکت نفت "انی" و خودروسازان فیات - کرایسلر برگزار شد، هیچ گونه مشروبات الکلی سرو نشده بود.

این در حالی است که فرانسه از پذیرش این درخواست ایران مبنی بر سرو نشدن مشروبات الکلی خودداری کرده که به همین دلیل هیچ گونه ضیافت رسمی برای روحانی در پاریس ترتیب داده نخواهد شد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاست خارجی - میزان