اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عملیات مسلحانه سارق حرفه‌ای برای فراری‌دادن همسر



عملیات مسلحانه سارق حرفه‌ای برای فراری‌دادن همسر

 سارق حرفه‌ای برای اینکه بتواند همسرش را از دست ماموران فراری دهد با خودرو راه آنها را بست و با استفاده از سلاح نقشه‌اش را عملی کرد. همسر این مرد بعد از آن دستگیر شد که خود وی در جریان تعقیب‌وگریزی مسلحانه از دست پلیس فرار کرد.

فردی چندی قبل با مراجعه به پلیس آگاهی مشهد طی شکایتی به ماموران گفت: «از بانک مبلغی پول گرفتم و سوار خودروام شدم اما بعد از طی مسافتی خودرویی راه مرا سد کرد و سه مرد که چاقو و سلاح گرم در دست داشتند به سمتم آمدند. آنها من را تهدید کردند و پول‌هایم را گرفتند. موقع سرقت متوجه شدم یکی از آن افراد همان کسی است که در بانک کنار من نشسته بود. او دمپایی به‌پا داشت و همین نشانه باعث شد شناسایی‌اش کنم.»

 

ماموران وقتی تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند متوجه شدند چند شکایت مشابه دیگر نیز مطرح شده و مالباختگان همگی گفته‌اند سارقان موقع دزدی دمپایی به‌پا داشتند. کارآگاهان با راهنمایی شکات تصویر فرضی متهمان را ترسیم کردند.

 

سپس ماموران با لباس مبدل در چند بانک به کمین سارقان نشستند تا اینکه یکی از آنها مردی را با دمپایی دید و به دلیل شباهتش با یکی از تصاویر چهره‌نگاری شده برای دستگیری وی اقدام کرد. در همین هنگام یکی دیگر از سارقان نیز شناسایی شد و مامور پلیس توانست هر دونفرشان را به دام بیندازد. او سپس سراغ نفر سوم که سوار بر خودرویی بیرون از بانک به انتظار نشسته بود رفت ولی آن مرد گریخت.


دو متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی به جرمشان اقرار کردند و گفتند با شناسایی سوژه‌های خود در شعب مختلف آنان را تعقیب و در فرصتی مناسب از آنان دزدی می‌کردند. متهمان همدست دیگر خود را که سردسته باند بود معرفی کردند و گفتند در مجموع تاکنون از هشت مشتری بانک سرقت کرده‌اند.


متهمان همچنین اعتراف کردند 30 فقره دزدی دیگر را نیز با شگردی متفاوت انجام داده‌اند. آنها به‌عنوان مسافر سوار خودروها می‌شدند و اتومبیل را با تهدید از چنگ راننده درمی‌آوردند سپس با همان خودروها مسافر سوار و از آنان زورگیری می‌کردند.


کارآگاهان بعد از به‌دست‌آوردن این اطلاعات برای دستگیری سردسته باند وارد عمل شدند اما وقتی به محل سکونت این مرد رفتند. او را در حالی‌که همراه زنی جوان سوار خودرو پژویی بود مشاهده کردند. متهم با مشاهده پلیس به‌سرعت فرار کرد و ماموران به تعقیب او پرداختند. این تعقیب‌وگریز تا آنجا ادامه پیدا کرد که ماموران چند تیر هوایی شلیک کردند. سارق مسلح نیز خودرو را متوقف کرد و بعد از تیراندازی با پای پیاده به فرار ادامه داد.

 

ماموران وقتی نتوانستند متهم را دستگیر کنند زن جوانی را که در خودرو بود دستگیر و از داخل اتومبیل مقداری ماده مخدر کشف کردند. زن دستگیرشده خودش را همسر متهم فراری معرفی کرد و ماموران قصد داشتند او را برای انجام تحقیقات به آگاهی منتقل کنند اما هنگامی که پشت چراغ قرمزی توقف کردند خودرویی از راه رسید و با استفاده از سلاح ماموران را تهدید کرد و زن جوان را فراری داد. این اقدام نیز توسط سارق فراری انجام شده و جرایم وی را سنگین‌تر کرده بود.


به این ترتیب تحقیقات برای به دام انداختن متهم ادامه یافت و بالاخره او در مخفیگاهش دستگیر شد. اکنون تحقیقات از این فرد آغاز شده است./ شرق

 


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه - کشتن سارق - خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر فراری طعمه سارق حرفه‌ای خودرو شد



اخبار,اخبار حوادث,دختر فراری

اخبار حوادث - دختر فراری طعمه سارق حرفه‌ای خودرو شد

دختر جوانی که با همدستی یک سارق حرفه‌ای اقدام به سرقت خودروی پراید کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ حجت نیکمرام فرمانده انتظامی مشهد در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: ظهر روز یکم آبان ماه دختر جوانی از خانه فرار کرد و پس از چند ساعت در خیابان با پسر جوانی آشنا شد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: دختر ۲۰ ساله تا اوایل شب با این پسر جوان در خیابان‌ها پرسه می‌زدند که با فرار رسیدن تاریکی شب، پسر ۲۴ ساله پیشنهاد داد تا خودرویی سرقت کنند و با خودرو به این طرف و آن طرف بروند ، دختر فراری نیز که فریب چرب زبانی‌های این سارق حرفه‌ای را خورده بود ناخواسته قبول کرد و آن‌ها در محدوده خیابان آبکوه یک خودروی پراید را سرقت کردند.

وی افزود: دقایقی بعد دختر و پسر جوان در بزرگراه امام علی (ع) مشهد حرکت می‌کردند که تیم گشتی کلانتری الهیه با بررسی مشخصات پلاک خودرو دریافتند خودروی پراید سرقتی می‌باشد.

سرهنگ نیکمرام اظهار داشت: ماموران انتظامی بلافاصله برای توقیف خودرو وارد عمل شدند اما پسر جوان بدون توجه به فرمان ایست پلیس قصد فرار داشت که پس از تعقیب و گریز پلیسی، خودرو متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: دختر فراری در اعترافات خود بیان داشت اطلاعی نداشته که پسر جوان از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

سرهنگ نیکمرام خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهم اصلی پرونده که به مواد مخدر اعتیاد دارد برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه او ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران