اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عملیات بی سابقه پلیس با كنجكاوی یک مرد


كنجكاوی یك مرد كه رفتار مرموز سرنشینان خودرویی را در محله‌شان دیده بود بی‌سابقه‌ترین عملیات پلیس زنجیره‌ای را رقم زد. پلیس كرج با دستگیری مردان مرموز توانست پرده‌ از فعالیت مشترك 3 باند موازی با كلكسیونی از جرایم بردارد.

روزنامه ایران: كنجكاوی یك مرد كه رفتار مرموز سرنشینان خودرویی را در محله‌شان دیده بود بی‌سابقه‌ترین عملیات پلیس زنجیره‌ای را رقم زد. پلیس كرج با دستگیری مردان مرموز توانست پرده‌ از فعالیت مشترك 3 باند موازی با كلكسیونی از جرایم بردارد.

 پنج زن افیونی و بی‌خانمان نیز از اعضای اصلی باند بودند كه نه تنها در صحنه‌های سرقت دیده‌بانی می‌دادند بلكه سر راه رانندگان خودروهای مدل بالا ایستاده و آنان را به كمینگاه می‌كشاندند.

سرهنگ سید حسین سید حقیقی رئیس‌جدید پلیس كرج در نخستین اطلاع‌رسانی رسمی گفت: شب 14 مهرماه مردی در تماس با 110 از مرموز بودن رفتارهای سرنشینان یك پیكان خبر داد.

همین كافی بود تا تیم گشت پلیس به‌صورت غیر محسوس به كمین در چند قدمی پیكان بنشیند.

مأموران دیدند كه دزدان قصد سرقت پژویی را در خیابان گلستان‌كوی كارمندان دارند كه با اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر كردند. مأموران پلیس در همان صحنه دستگیری به بررسی شماره پلاك پیكان پرداختند و پی بردند این خودرو نیز به سرقت رفته است.

4 مرد مرموز كه در خودروی سرقتی به دام افتاده بودند چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و با ادعاهایشان پرده از جزئیات فعالیت دو باند خشن و موازی برداشتند كه با هم به تبهكاری‌های مشترك نیز دست زده بودند.

كارآگاهان خیلی زود دو زن جوان و هفت مرد را در این شبكه حرفه‌ای شناسایی كردند و به بازجویی‌های تخصصی از آنان دست زدند. سمانه 27 ساله و فریبا 30 ساله بعد از دستگیری با ادعای این كه اعتیادشان آنان را تبهكار كرده‌است پذیرفتند با مردان خطرناك همكاری داشته‌اند.
سمانه گفت: اعتیاد به مواد مخدر باعث شده تا دست به سرقت بزنیم، از سه ماه پیش وارد این باند شدیم، من و فریبا دیده‌بان دزدان بودیم و با زیر نظر گرفتن صحنه‌های سرقت با روش‌های مختلف در سرقت مشاركت داشتیم.

لیست سیاه


مأموران وقتی به تحقیق از این دزدان تبهكار پرداختند، دریافتند آنان جزو لیست گسترده‌ای از گروهی از دزدان قدیمی هستند كه برخی از آن‌ها با آزادی از زندان به‌تشكیل باند دست زده‌اند. همین كافی بود تا كارآگاهان خود را در برابر افشای راز باندهای موازی ببینند و یك خانه تیمی را در محمد‌شهر كرج به محاصره درآورند.

شرایط خانه به گونه‌ای بود كه مأموران پیش‌بینی كردند احتمال تردد تبهكاران به آنجا زیاد باشد از این رو مأموران بیش از 3 ساعت خانه را تحت نظر گرفتند و با اطمینان از این كه گروهی از دزدان سرشناس دور هم جمع شده‌اند دست به كار شدند. در این عملیات غافلگیرانه جلیل 40 ساله، مجتبی 22 ساله، محمد 30 ساله، محسن 28 ساله، حسن 28 ساله، رضا 28 ساله و صادق 28 ساله در حالی كه فرصت كوچك‌ترین واكنشی را نداشتند دستگیر شدند.

در بازرسی از خانه تیمی مجرمان حرفه‌ای یك شمشیر، 3قمه، مقداری مواد مخدر، تعدادی گوشی‌های سرقتی، تعدادی اسكناس‌های جعلی 10 هزار تومانی، اسپری اشك آور و دو پراید سرقتی و تعدادی لوازم سرقتی داخل خودروهای مختلف نیز به دست آمد.

عضوگیری باند از دختران افیونی

وقتی اعضای این خانه تیمی در كلانتری 31 كرج تحت تحقیق گرفته شدند مأموران پی بردند دختران افیونی چون خانه‌ای نداشته‌اند برای تأمین مواد مخدر با مجرمان سابقه‌دار زندگی می‌كردند و آن‌ها مأموریت داشتند طعمه‌ای برای رانندگان خودرو‌های مدل بالا شو ند و با ایستادن در كنار خیابان‌ها سوار این خودرو‌ها شده و با كشاندن رانندگان به نقاط خلوت شهر آنان را در كمینگاه اعضای باند به همدستان خشن تحویل دهند و مردان تبهكار نیز به باجگیری و سرقت از خودروهای این مردان هوسران دست بزنند و مطمئن بودند كه این مردان از ترس آبرو و میزان سرقت هیچ شكایتی مطرح نخواهند كرد.

اقدامات مشترك 2 باند موازی

با انجام تحقیقات از مجرمان قدیمی خیلی زود مشخص شد آنان با یك باند موازی دیگر همكاری داشته‌اند و همراه با آنان باند بزرگی تشكیل داده و اقدام به زورگیری‌های سازمان یافته، خرید و فروش مواد مخدر، شرارت و تهیه و توزیع اسكناس‌های جعلی 10 هزار تومانی در نقاط مختلف كرج می‌كنند.

سرهنگ سید‌حقیقی در این خصوص گفت: با توجه به بازجویی‌های تخصصی و ردزنی اقدامات این باند در نقاط مختلف كرج، پلیس توانست پرده از سرقت‌های زنجیره‌ای و گسترده آنان برداشته و انبار پنهان دزدان دو باند را در حسین آباد مهرشهر شناسایی كند.

عملیات بامدادی

با توجه به این‌كه تحقیقات از مجرمان نشان می‌داد چند تن از اعضای باند در این انبار مخفی هستند، ساعت 5 صبح عملیات بامدادی كلید خورد و مأموران توانستند پنج تبهكار به نام‌های «حسن» 27 ساله، «نبی» 26 ساله، «مرتضی» 32 ساله، «فاطمه» 25 ساله و «حمیده» 26 ساله را دستگیر كنند.

رئیس پلیس كرج افزود: دپوی این حجم بزرگ از اموال دزدی برای مأموران یك معنا بیشتر نداشت و آن ارتباط گسترده اعضای این باند با مالخرهای سابقه دار بود، به طوری كه با بررسی سر نخ‌های موجود و تحقیقات گسترده پلیس این بار یك مالخر حرفه‌ای به نام «یوسف» در منطقه كرج نو شناسایی و دستگیر شد و از مخفیگاه وی نیز مقادیر زیادی لوازم دزدی به دست آمد.

ردپای یك دالتون

با بررسی ابعاد دیگر این پرونده رد‌پای یكی از برادران سابقه‌دار دالتون كه تحت تعقیب پلیس بود نیز به دست آمد، «مجتبی» یكی از تبهكاران قدیمی كه سه برادرش در زندان بودند و دو برادر دیگرش در كمپ ترك اعتیاد بستری هستند به همراه مقادیر قابل توجهی اسكناس جعلی 10 هزار تومانی و لوازم سرقتی بازداشت شد. این دستگیری در حالی رخ داد كه یك تیم عملیاتی دیگر توانستند پنج عضو دیگر این باند به نام‌های «ایرج» 26 ساله و «عطیه» 35 ساله، «كیوان»، «شهاب» و «محمدرضا» با مقادیر قابل توجهی لوازم سرقتی خودرو و یك سلاح شكاری و یك پرشیای دزدی را دستگیر كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان كرج در تشریح جرایم ارتكابی این باند گفت: اعضای این باند با توجه به این كه همگی دارای سوابق كیفری زیادی هستند از ارتكاب هیچ جرمی هراس نداشتند و از هر شرایط و فرصت ارتكاب هر جرمی كه برای آن‌ها ایجاد می‌شد استفاده می‌كردند و بیشترین جرایم آنان در زورگیری خودروها، سرقت خودروها و لوازم داخل خودروها، زورگیری، تهیه و توزیع مواد مخدر، شرارت، خفتگیری رانندگان خودروها با استفاده از دختران معتاد اعضای باند و تهیه و توزیع اسكناس‌های جعلی 10 هزار تومانی بوده است.

این عملیات یكی از كم‌سابقه‌ترین و موفق‌ترین عملیات‌های پلیس بود چرا كه افراد این باند همه از مجرمان سابقه دار بوده كه با رفتارهای پلیس آشنا بودند اما سرعت عمل مأموران در تیم‌های شناسایی و پیگیری سرنخ موجود با استفاده از تكنیك‌های پلیسی سبب شد همه عملیات‌ها غافلگیرانه باشد به‌طوری كه این دزدان فرصت بروز عكس‌العمل‌های مجرمانه را نداشتند.


ویدیو مرتبط :
اقدام بی سابقه پلیس دبی،لوکس ترینهای دنیا در قالب ماشین پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مرد جوان به دست همسایه معتاد/ مجرم سابقه دار خودش را به پلیس معرفی کرد



فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فردی 38 ساله روز دوشنبه ساعتی پس از مرگ جوان 21 ساله بر اثر ضربات چاقو، خود را به عنوان ضارب به پلیس معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: حدود ساعت 23 روز یکشنبه وقوع یک فقره درگیری با سلاح سرد در شهرک گلستان سمنان به مرکز فوریتهای پلیسی 110 گزارش شد.

وی با اشاره به درگیری 2 همسایه در این نزاع و انتقال یکی از طرفین درگیری به بیمارستان به خاطر جراحت با چاقو، افزود: مصدوم این حادثه جوان 21 ساله اهل تهران و ساکن سمنان بود که از ناحیه شکم و سینه مجروح شد.

وی تاکید کرد: این فرد ساعت 3 روز دوشنبه به علت شدت جراحات و خونریزی شدید در بیمارستان جان باخت.

حسینی افزود: ساعتی بعد، مرتکب جنایت که مردی 38 ساله است خود را به کلانتری 13 گلستان معرفی کرد و اظهارات وی در خصوص ارتکاب به قتل توسط ماموران تایید شد.

وی اختلاف شخصی با مقتول را علت وقوع این جنایت عنوان و اضافه کرد: متهم معتاد به مواد مخدر و دارای 22 فقره سابقه کیفری است.

فرمانده انتظامی سمنان با اشاره به کشف آلت قتل با راهنمایی قاتل، اظهار کرد: شهروندان باید دعاوی حقوقی خود را از راه مجاری قانونی پیگیری کنند.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران