اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی مطهری:عده ای خود را پدرخوانده انقلاب می‌دانند/برخی در کشور اعتقاد دارند که همه باید مانند آنها فکر کنند



اخبار,اخبار سیاسی,علی مطهری


 اخبار سیاسی - علی مطهری:عده ای خود را پدرخوانده انقلاب می‌دانند/برخی در کشور اعتقاد دارند که همه باید مانند آنها فکر کنند

وی با اشاره به سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه انقلاب فرزند خور نیست بلکه غفلت انقلابیون راستین باعث می شود انقلاب فرزندان خود را از بین ببرد و در صورت جلوگیری از رخنه فرصت طلب ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد، گفت: بنابراین وظیفه داریم در مقابل این گروه اندک ولی پر ادعا بایستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه عده ای خود را پدرخوانده انقلاب می‌دانند و معتقدند که همه باید همانند آنها فکر و اظهار نظر کنند، تصریح کرد: این امر خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند و راه هرگونه اصلاحی را می‌بندد و به مرور انقلابیون اولیه و راستین را به حاشیه می راند.


 علی مطهری ، با اشاره به تلاش برخی جریان ها جهت منزوی کردن سابقان انقلاب گفت: این امر گذشته از هواهای نفسانی، ناشی از امر دیگری است و آن اینکه برخی در کشور اعتقاد دارند که همه باید مانند آنها فکر کنند. نمونه آن حملات عده ای پس از اظهار نظرهای انتقادی اخیر حجه الاسلام و المسلمین ناطق نوری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمونه دیگر شکایت تعدادی از نمایندگان از من به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است، افزود: بسیار مضحک است که چند نماینده از نماینده‌ای دیگر به خاطر همانند نبودن اظهارنظرها و مواضعش با آنها شکایت کنند.

وی با بیان اینکه عده ای خود را پدرخوانده انقلاب می‌دانند و معتقدند که همه باید همانند آنها فکر و اظهار نظر کنند، تصریح کرد: این امر خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند و راه هرگونه اصلاحی را در آن می‌بندد و به مرور انقلابیون اولیه و راستین را به حاشیه می راند.

مطهری با بیان اینکه این اقدامات باعث میدان پیدا کردن افراد فرصت طلب می شود، ادامه داد: برای حل این مشکل افراد مصلح و دلسوز انقلاب و به بیان دیگر دوستان دانای انقلاب باید مقابل این افراد که در صورت خوشبینی دوستان نادان انقلاب و در صورت بدبینی یا واقع بینی دشمنان دانای انقلاب هستند بایستند.

وی با اشاره به سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه انقلاب فرزند خور نیست بلکه غفلت انقلابیون راستین باعث می شود انقلاب فرزندان خود را از بین ببرد و در صورت جلوگیری از رخنه فرصت طلب ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد، گفت: بنابراین وظیفه داریم در مقابل این گروه اندک ولی  پر ادعا بایستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه  شکسته شدن حرمت انقلاب، روحانیت و ابهت نظام از  دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد آغاز شد، توضیح داد: در 8 سال گذشته جایگاه نظام و مقامات عالی رتبه آن نزد مردم تنزل پیدا کرد اما حالا باید به تدریج این آسیب را ترمیم کنیم.
 اخبار سیاسی -  خانه ملت


ویدیو مرتبط :
نطق حق جویانه و دلاورانه ی سرباز انقلاب (علی مطهری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه اعتراضی علی مطهری به وزارت کشور



 

 

 

علی مطهری در نامه​ای به وزارت کشور نسبت به رد صلاحیتش اعتراض کرد و عدم التزامش به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را رد کرد.

به گزارش جهان  متن کامل نامه علی مطهری به وزارت کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیئت اجرایی مركز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر

با اهداء سلام، عطف به نامه شماره ۳۹۵/۱/۹۰۹ مورخ ۱۹/۱۰/۹۰ آن هیئت، مستندات رد صلاحیت اینجانب یعنی بند ۱ و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به چهار جزء تحلیل می شود كه ذیلا همراه پاسخ هر یك ذكر می گردد:

۱. عدم اعتقاد به اسلام. این دلیل وارد نیست زیرا: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله.

۲. عدم التزام عملی به اسلام. این هم وارد نیست زیرا اینجانب در حد توان خود از ترك واجبات و ارتكاب محرمات اجتناب دارم.

۳. عدم وفاداری به قانون اساسی. این دلیل نیز وارد نیست مگر این كه مقصود برخی اصول قانون اساسی باشد كه كلا در كشور فراموش شده و وفاداری به آن وجود ندارد، مانند برخی اصول فصل سوم قانون اساسی كه مشتمل بر حقوق ملت است.

۴. عدم وفاداری به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه. این هم وارد نیست. البته اینجانب برداشت امثال جبهه پایداری از ولایت فقیه را قبول ندارم. ولایت فقیه را همان طور كه شهید آیت الله مطهری گفته اند ولایت مكتب و ایدئولوژی می دانم نه ولایت شخص، و به تعبیر آیت الله جوادی آملی ولایت فقه است و به تعبیر رهبر انقلاب «مرز التزام به ولایت فقیه احكام حكومتی است» یعنی در احكام حكومتی باید اطاعت محض باشد اما در سایر امور هر كس آزاد است كه نظر خود را ابراز كند هر چند مخالف نظر رهبری باشد. در احكام حكومتی هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبری را تغییر دهد، آنچنان كه شهید آیت الله مطهری در چند مورد امام خمینی (ره) را نسبت به نظر خود متقاعد كردند و امام(ره) نیز نه تنها ناراحت نمی شدند بلكه ایشان را حاصل عمر و پاره تن خویش نامیدند.

علاوه بر این، ولی فقیه، انتقادپذیر و در مقابل مردم پاسخگوست همچنان كه مقام رهبری بارها به انتقادات با روی باز پاسخ داده اند و از هرگونه بت سازی و تملق و چاپلوسی بیزارند، و در تاریخ ۱۷ مهر ۸۶ نیز فرمودند:« البته نباید با مسئولان مبارزه و دشمنی كرد، اما این حرف به معنای انتقاد نكردن و مطالبه نكردن از مسئولان متخلف از جمله رهبری نیست، چرا كه می توان در عین صفا و دوستی انتقاد هم كرد.»

بالاتر این كه امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود « از من در خفا و علن انتقاد كنید» و خود به انتقاد و حتی توهین منتقدین و معترضین با روی گشاده پاسخ می دادند.

بنابراین اینجانب به ولایت مطلقه فقیه با برداشت درست از آن وفادارم و بخشی از مشكلات كشور را ناشی از برداشت غلط برخی دوستان نادان انقلاب از این اصل مترقی می دانم. البته وفاداری و التزام عملی اینجانب به اصل ولایت فقیه به آن شدت نیست كه یازده روز در مقابل حكم ابقای وزیر اطلاعات مقاومت و خانه نشینی كنم و یا بر تعبیر «بیداری انسانی» در مقابل «بیداری اسلامی» درباره نهضتهای اجتماعی منطقه اصرار بورزم.

به هر حال این روش هیئت اجرایی كه ظاهرا برخی اعضای آن به جای آنكه معتمدان مردم باشند معتمدان دولت هستند یادآور نوع برخورد كلیسای كاتولیك در قرون وسطی با مردم است كه منجر به رویگردانی مردم اروپا از دین و ایمان شد و این رویگردانی همچنان ادامه دارد.

با تقدیم احترام

علی مطهری

90/10/22

تحلیل:جهان نیوز