اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی مطهری: تابع حکم حکومتی هستیم/ طرح سؤال منتفی است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علی مطهری: تابع حکم حکومتی هستیم/ طرح سؤال منتفی است

فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بعد از حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب درباره سؤال، نیاز به پس گرفتن امضا‌ها نیست و ما تابع حکم حکومتی هستیم.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده بود در گفت‌و گو با فارس، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای متوقف کردن طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره طرح سؤال از رئیس جمهور حکم حکومتی داشتند و بنده نیز خود را تابع این حکم می‌دانم.

وی افزود: طرح سؤال از رئیس جمهور با حکم حکومتی خود به خود منتفی است و نیازی به اینکه نمایندگان امضای‌شان را پس بگیرند، ندارد./فارس


ویدیو مرتبط :
شایعه حکم حکومتی هفته درمورد سید محمد موسوی والیبالیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: اگر دولت بر مکتب ایرانی پافشاری کند طرح سؤال از رئیس جمهور را پیگیری می‌كنم



 

 

 مطهری: اگر دولت بر مکتب ایرانی پافشاری کند طرح سؤال از رئیس جمهور را پیگیری می‌كنم

 

فارس- علی مطهری در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس از آیت الله مهدوی كنی به عنوان شاگرد و دوستی قدیمی پدرش آیت الله شهید مرتضی مطهری یاد كرد و انتخاب وی به ریاست مجلس خبرگان رهبری را تبریك گفت و ابراز امیدواری كرد: آیت الله مهدوی كنی با مشی معتدلی كه دارد مانع تندروی‌ها و كند روی‌ها و موجب بازگشت وحدت به جامعه اسلامی شود.

 

وی همچنین از آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری به جهت تفویض مسئولیت خبرگان ملت بر اساس تدبیر تقدیر كرد و گفت: بدیهی است آقای هاشمی رفسنجانی همچنان نقش ویژه در تحولات كشور خواهد داشت.

نماینده تهران در مجلس از خطر ترویج مكتب ایرانی توسط 2 تن از مقامات عالی‌رتبه كشور به عنوان نكته‌ مهمی كه مجلس باید به آن توجه كند یاد كرد و گفت: همه می‌دانیم كه نوروز یك انتخاب خوب از سوی ایرانیان بوده كه بهترین ایام سال را از نظر اعتدال طبیعت برای تفرج و تفریح و دید و بازدید انتخاب كردند.

مطهری افزود: اگر همین نوروز را به سبب تعصب نژادی به دیده افراط بنگریم و مانند آقای رحیم مشایی بگوییم نوروز یكی از شعائر الهی است و سخن از منشور نوروز به میان آوریم و از 12 رئیس جمهور و پادشاه اردن كه مورد غضب مردم خود است، برای برگزاری مراسم ویژه در تخت جمشید كه یادآور‌های جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی در سال 57 است، دعوت كنیم، این امر با پرهیز از تجمل گرایی در تضاد است و حكایت از خواب‌های دارد كه برای انحراف انقلاب اسلامی دیده‌اند.

وی ادامه داد: اخیرا آقای رئیس جمهور گفت كه شناخت ما از ولایت همان فهم ایرانی از اسلام است كه اگر دیگران نیز از فهم عربی یا تركی یا اندونزیایی یا مالزیایی از اسلام سخن بگویند بلای بزرگی بر سر امت اسلام می‌آید و وحدت اسلامی را مخدوش می‌كند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای احمدی نژاد در جای دیگر گفته است كه ایرانی‌ها جا خود را برای عزت ایران می‌دهند و بسیاری از ایرانیان برای اعتلای فرهنگ این سرزمین به روی مین رفتند در حالی كه امام خمینی (ره) فرمودند همه می‌دانند كه تحمل 8 سال فشار و سختی دفاع مقدس فقط برای اسلام عزیز بوده است.

مطهری با بیان اینكه مردم ایران خون دادند تا اسلام تحقق پیدا كند، افزود: رئیس جمهور می‌گوید آنها كه با ما دشمنی می‌كنند از باز یابی هویت و روش ایرانیان می‌ترسند در حالی كه امام می‌فرمایند دشمنان ما از جمهوری نمی‌ترسند بلكه از اسلام می‌ترسند.

وی بر همین اساس هشدار داد خطر تز مكتب ایران به جای مكتب اسلام كه توسط اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح شده و توسط رئیس جمهور به دلیل ضعف بینش اسلامی و ارادت ویژه به مشایی دنبال می‌شود، كیان انقلاب اسلامی را تهدید می‌كند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تز مكتب ایران همان تزی است كه در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی از سوی برخی روشنفكران مطرح بود و آیت الله شهید مطهری در نامه تاریخی خود به حضرت امام (ره) نسبت به آن اعلام خطر كرد.

مطهری افزود: شهید مطهری نوشتند "ادعا می‌كنند كه ایدئولوژی ما روی فرهنگ ما اثر گذاشته و فرهنگ ما روی ایدئولوژی ما؛ لذا ایرانیت ما ایرانیت اسلامی شده است و اسلام ما اسلام ایرانی شده است و با این بیان عملا و ضمنا فرهنگ واحد به نام فرهنگ اسلامی را انكار می‌كنند ".

وی ادامه داد: جالب است كه آقای احمدی نژاد اخیراً گفته‌ است كه بحث دیگری به نام اسلام ایرانی وجود دارد كه آن را در جای دیگری تشریح خواهم كرد، در حالی كه شهید مطهری پاسخ تز مكتب ایران و چنین سخنانی را از پیش داده است.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس گفت: عجیب است این حرف‌ها زمانی توسط مقامات عالی رتبه كشور بیان می‌شود كه نهضت‌های اسلامی بی سابقه در كشورهای اسلامی در جریان و درخت انقلاب اسلامی ایران به بار نشسته است.

مطهری افزود: در این شرایط لازم است بر وحدت اسلامی و مشتركات میان ما و آنها تاكید كنیم و كمترین سخنی كه بوی تعصب نژادی از آن به مشام می‌رسد بر زبان مرانیم.

وی ادامه داد: اكنون باید بر خواسته‌های مشترك مانند بازگشت به اسلام و حاكمیت ملی مردم و رهایی از یوغ استعمار غرب تاكید كنیم نه اینكه بر طبل مكتب ایرانی و منشور نوروز بكوبیم و برتری نژاد ایرانی و اسلام ایرانی و فهم ایرانی از اسلام را مطرح كنیم.

"عجیب‌تر آن است كه می‌گویند اینها مسائل فرعی است و باید رهایش كنیم، گیریم كه اینها مسائل فرعی باشد اما آیا فرعی بودن یك مسئله به معنای آن است كه رهایش كنیم یا به این معناست كه در اولویت بد قرار دارد كه باید در جای خود به آن پرداخت؟ "

نماینده تهران در مجلس گفت: چند روز پیش یكی از همكاران در مجلس اینجانب را متهم كرد كه مسائل فرعی را بر مسائل اصلی تشخیص نمی‌دهم. اما پاسخ این است كه معنی مسئله فرعی این نیست كه باید آن را كنار گذاشت بلكه باید در اولویت بعدی به آن پرداخت.

مطهری افزود: سخن من این است كه اگر گزارش مربوط به حادثه تلخ 25 بهمن ظرف 2 هفته آماده شده و در صحن علنی قرائت می‌شود كه كار درستی است، گزارش مثلاً حادثه كوی دانشگاه كه رهبر انقلاب فرمودند دل ما را خون كرد لااقل باید بعد از یك سال و نیم آماده و قرائت شود نه اینكه اساسا از دستور خارج شود.

وی اضافه كرد: ما با همین توجیه بسیاری از مسائل مهم را به بهانه فرعی بودن رها می‌كنیم و وظیفه نمایندگی خود را به درستی انجام نمی‌دهیم كه نمونه دیگر آن مسئله حجاب و پوشش امسالی است.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پس از مصاحبه چند ماه پیش رئیس جمهور كه در آن وظیفه نظارت دولت در موضوع پوشش و حجاب را بر خلاف اجماع علما نفی كردند، پوشش اسلامی در جامعه رو به انحطاط نهاد و اكنون در برخی موارد پوشش درست اسلامی به صورت بلوز و شلوار در آمده كه به هیچ وجه فلسفه حجاب اسلامی را تامین نمی‌كند.

مطهری افزود: مسئله عدم پرداخت بودجه مترو نیز از نظر دولت فرعی است و اكنون سؤال ما این است پس چه موضوعی اصلی است؛ لابد باقی ماندن من و دوستانم در قدرت موضوع اصلی است.

وی اضافه كرد: مجلس نباید و نمی‌تواند در مقابل این پدیده‌ها بی تفاوت باشد و لذا به دولت هشدار می‌دهم كه اگر همچنان بر ترویج تز مكتب ایرانی پافشاری كند و نسبت به مسئله حجاب و عفاف همچنان بی تفاوت باشد ضمن حمایت از خدمات دولت، سؤال از رئیس جمهور را كه به خاطر اجرای قانون هدمندی یارانه‌ها به تاخیر انداخته‌ایم در دستور كار قرار خواهیم داد.../فارس