اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی مطهری: اسلام اجازه نمی‌دهد حتی برای تبلیغ دین از دروغ، چاپلوسی، جعل حدیث و تهمت استفاده کنیم



اخبار,اخبار سیاسی, علی مطهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که موضوع نفوذ به شکل های مختلف از ابتدای انقلاب مطرح است، گفت: نفوذ فرهنگی انجام شده و هم اکنون سبک زندگی ما متأثر از سبک زندگی غربی است.

علی مطهری، عصر چهارشنبه، با حضور در جمع دانشجویان گلستان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: سیره پیغمبر (ص) اسلام به معنای روش کار ایشان است و باید چراغ راه ما باشد.

وی با بیان این که پیامبر (ص) برای یک هدف مقدس از ابزار نامقدس استفاده نمی‌کردند، افزود: اسلام اجازه نمی‌دهد حتی برای تبلیغ دین هم از ابزار نامقدسی مانند دروغ، چاپلوسی، جعل حدیث و تهمت استفاده کنیم.

مطهری با تاکید بر این که استفاده از جهالت مردم به نفع دین در اسلام نیامده و اسلام دین را از روی آگاهی می‌خواهد، بیان کرد: وسیله حق برای هدف حق باید استفاده شود و دروغ گفتن برای هدف حق و یا حتی توبه گرفتن از مردم درست نیست.

وی در ادامه به موضوع برجام و مطرح شدن نفوذ هم اشاره کرد و گفت: نفوذ به مناسبت توافق برجام از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و فرمودند مراقب باشید در این توافق نقاطی هست که ممکن است نقطه نفوذ باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که بیانات مقام معظم رهبری درباره نفوذ کاملا درست است، ادامه داد: نفوذ کلمه جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب به اشکال مختلف فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی وجود داشته و در برخی موارد اتفاق هم افتاده است.

نفوذ یک جنگ نرم است و مسئله جدیدی نیست
وی اضافه کرد: نفوذ فرهنگی انجام شده و هم اکنون سبک زندگی ما متأثر از سبک زندگی غربی است.

وی با بیان این که ما هم وظیفه داریم نفوذ کنیم و اسلام را گسترش دهیم، تصریح کرد: نفوذ یک جنگ نرم است و مسئله جدیدی نیست، اما گاهی به شکل یک پروژه در می‌آید، صدا و سیما برنامه پخش می‌کند، در مجلس نامه جمع می‌شود و بلافاصله چند خبرنگار دستگیر می‌شوند.

مطهری اظهار کرد: ۱۶ آذر سال ۳۲ جرقه‌ای در تاریکی بود، این حادثه که پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ اتفاق افتاد خواب رژیم شاه را بر هم زد.

وی با اشاره به این که در آن زمان دانشگاه را متضاد دین می‌دانستند، خاطرنشان کرد: ایمان اسلامی با علم آغاز می‌شود اما به این دلیل که تأسیس دانشگاه ما به سبک غربی بود، این نگاه وجود داشت که دانشجو کاری با دین ندارد اما بر اساس تلاش محققان مسلمان این دید عوض شد و در فاصله سال ۴۲ تا ۵۷ افرادی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر و شریعتی دانشجویان را با دین آشتی دادند.

وی افزود: در سال ۵۶ دانشجویان به صورتی فعال به مردم پیوستند و یکی از علل سرعت پیروزی انقلاب نیز ورود قشر دانشجو بود. این حرکت باید ادامه داشته باشد و جنبش دانشجویی به این دلیل که حکومت‌ها محتاج به نقد هستند، همیشه مورد نیاز است.

مطهری به دستگیری ۳۰ یا ۴۰ خبرنگار قبل از انتخابات ۹۲ اشاره کرد و با بیان این که با پیگیری ما توضیحاتی داده شد اما قانع نشدیم، اظهار کرد: آن ها گفتند دانشجویان با BBC ارتباط داشتند، یک خبرنگار، یک دختر یا پسر ۲۵ ساله چه اسراری دارد جز آنچه در سایت‌ها هم منتشر می‌شود، بعد معلوم می‌شود که همه قضیه برای ایجاد رعب قبل از نتخابات بوده است.

وی به بازداشت‌های اخیر هم اشاره کرد و با بیان این که به این بازداشت ها هم بدبین هستم، تصریح کرد: انتقادها برای پروژه سازی است و به این بهانه نباید اهداف سیاسی پیاده شود.

وی با اشاره به حصر خانگی دو تن از سران فتنه سال ۸۸ گفت: از ابتدا گفتیم که باید به حوادث سال ۸۸ منصفانه نگاه شده و همه ریشه‌ها دیده شود، اگر نیاز به محاکمه است محاکمه شوند و پرونده بسته شود.

هیچ کس را بدون حکم قضایی نمی‌شود بازداشت کرد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حوادث سه ریشه اصلی شامل اشتباهات برخی نهادهای حکومتی، شیطنت‌های احمدی نژاد و عدم تمکین موسوی و کروبی از قانون و ادامه دادن اعتراضات داشت و اگر از قانون تمکین می‌کردند به نفع خودشان بود.

مطهری تاکید کرد: هر سه ریشه باید رسیدگی می‌شد و اگر مجازاتی هم هست باید بر اساس حکم قضایی باشد، نه اینکه به صورت غیر قانونی باشد.

وی بیان کرد: هیچ کس را بدون حکم قضایی نمی‌شود بازداشت کرد، به نظر من دیر نشده و همین حالا هم این کار انجام شود بهتر است.

وی اضافه کرد: ادامه این وضع به صلاح انقلاب نیست و ممکن است تبدیل به غده‌ای سرطانی شود.

مطهری افزود: با توجه به شرایط سنی و بیماری‌های این دو نفر اگر یکی از آنان فوت کند ممکن است مشکل ایجاد شود لذا بهتر است این پرونده خاتمه پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشجو نقاط ضعفی هم دارد، گاهی احساسات بر عقل غلبه می‌کند و گاهی ممکن است ابزار واقع شود، ممکن است دچار جهل مرکب شده و احساس کند نیازی به مشورت با دیگران ندارد.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
شهید مطهری (اسلام دین حیات است)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه دولت، علی مطهری را تمسخر کرد+ :حرفهای مطهری در مورد رئیس جمهور یعنی اینکه احمدی ن‍ژاد دین ندارد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه دولت، علی مطهری را تمسخر کرد+ ایران:حرفهای مطهری در مورد رئیس جمهور یعنی اینکه احمدی ن‍ژاد دین ندارد

 در پی اظهارات علی مطهری نماینده تهران،در جلسه دیروز مجلس که در آن به سیاستهای فرهنگی دولت حمله شد و شخص رئیس جمهور مورد انتقاد قرار گرفت، روزنامه ایران به تمسخر وی پرداخت.

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:

خدا رو شکر که احمدی‌نژاد هست و الا مشخص نبود بعضی از این بیماران رو چطور باید درمون می‌کردیم. آخه روانپزشکان به این مریض‌ها توصیه کردن هر وقت دلشون درد اومد یا جاییشون سوخت، به احمدی‌نژاد بد و بیراه بگن. مثلاً یکی میاد میگه احمدی‌نژاد تحت‌تأثیر جن و ... قرار داره - یکی میگه احمدی نژاد لیبراله. البته یه نفر داریم که حالش خیلی‌خیلی بده و جدیداً گفته که احمدی‌نژاد باید کلوپ شبانه و کاباره و ... تأسیس کنه. البته بازهم تأکید می‌کنم که گفتن این جملات به رئیس‌جمهور به هیچ وجه توهین محسوب نمی‌شود! ولی اگه به ابروی بالای چشم برخی دیگه اشاره شود، توهین بوده و برخوردهای شدید خواهد شد!

تصور کنید «وکیل‌الدوره» ما بره و کاباره راه بندازه:

حاضرین در کاباره: فلانی باید برقصه

(‌چند بار تکرار)

رئیس کاباره بعد از خوردن ...: این کارای من بر اثر یک سوء‌تفاهم بود! تقصیر احمدی نژاده که نوشابه رو گرون کرده و ما مجبوریم از این کارا بکنیم!

رئیس کاباره در جمع هواداران خود: لطفاً بتمرگید سر جاتون تا خواننده ترانشو بخونه!.

سؤال رئیس کاباره از رئیس‌جمهور: بودجه‌های فرهنگی را به جای اینکه به هنرمندان فاسد و بی دین و.... بدهید صرف کاباره من کنید! کاری نکن که استیضاحت کنم! تو که این همه سفر استانی میری، چرا یه بار به کاباره من سر نمی‌زنی؟

در پی تجمع جمعی از مردم در اعتراض به راه‌اندازی کاباره: برید گم‌شید اراذل و اوباش ساندیس خور. مگه نمیدونید من کیم! من بزرگ زاده‌ام! برید گم‌شید لیبرال‌های .... (سانسور شدید)

 

در پی برخورد نیروی انتظامی با کاباره: شب گذشته گروه فشار به یک مراسم شادی! حمله و جلوی یک اکس پارتی آرام را گرفت! به اعتقاد من فتنه بزرگ همین حمله به کاباره بود و باید با عاملان این حمله برخورد شود! حوادث بعد از انتخابات یک سوء تفاهم بود!

 

روزنامه ایران در یادداشتی به سخنان علی مطهری در انتقاد از سیاستهای فرهنگی دولت و رئیس جمهور حمله کرد و نوشت:


*آنچه بر رئیس جمهور ارزشی و مکتبی سال‌های اخیر انقلاب اسلامی گذشته است، حقیقتاً داستانی ملال‌آور و غم‌انگیز است که خاطره مظلومیت بزرگان تاریخ تشیع را آن هم در دوران حاکمیت اسلام بر ذهن‌ها تداعی می‌کند. رئیس جمهوری که با شعار پایبندی به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های والای امام خمینی(ره) به میدان پا نهاد .

 

*در میان تمام آنچه در یک سال گذشته بر ملت ایران و منتخب شجاعشان گذشته، اظهارات روز گذشته علی مطهری فرزند شهید بزرگوار انقلاب و پاره تن امام امت حکایتی دیگر دارد.

فرزندی که فقط یدک‌کش نام پدر بزرگوارش است، هرچند مدت‌ها است بی‌ادبی، بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی خود در مواجهه با دولت و رئیس جمهور را ثابت کرده اما آنچه در بیان روز گذشته او گذشت، حاکی از پروژه بسیار خطرناکی است که به فازهای آخر نزدیک می‌شود.

 

*کافی است در کنار توجه به سخنان شرم‌آور مطهری، به سکوت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه روز گذشته مجلس نیز توجه شود تا میزان تأثیرگذاری عملیات روانی اخیر بر ذهن خواص جامعه مشخص گردد.

 

*مطهری روز گذشته ضمن آن که احمدی‌نژاد را به تحریک جنسی جامعه متهم و از حزب‌اللهی‌ترین رئیس جمهور سال‌های اخیر ایران اسلامی خواست کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه را در کشور راه بیندازد، در اظهاری بسیار خطرناک گفت: «احمدی‌نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.»

 

*این جملات در واقع به این معنا است که احمدی‌نژاد به واسطه عدم اعتقاد به حجاب، هیچ اعتقادی به احکام شرعی اسلام عزیز ندارد و به نوعی از دین خارج شده است و این همان نکته‌ای است که قبل از این توسط افرادی دیگر از جمله محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس هشتم البته با استفاده از ادبیات جریان موهوم انحرافی مطرح شده بود.

 

*این یعنی از این پس نه جریان موهوم انحرافی که شخص رئیس جمهور باید به راحتی مورد هجوم قرار بگیرد و هواپیمای دوران ریاستش به سلامت به زمین ننشیند./خبرآنلاین