اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی لاریجانی: سران قوا تمهیداتی برای کنترل تورم و رونق تولید اندیشیدند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

علی لاریجانی: سران قوا تمهیداتی برای کنترل تورم و رونق تولید اندیشیدند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رونق تولید در کشور از آماده سازی طرحی در مجلس در این خصوص خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح در لایحه بودجه ۹۲ گنجانده شود.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی پس از پایان نشست امروز سران سه قوه به میزبانی مجلس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این جلسه توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه جلسات هر از چند گاهی تشکیل می شود و عمدتا درباره مسائل مختلف داخلی، بین‌المللی و منطقه‌ای است که در این جلسه نیز حوادث مهم منطقه مانند سوریه ،فعالیت‌های هسته‌ای کشور، بودجه و کیفیتی که در تنظیم آن رعایت شده و موضوع گرانی‌ها صحبت شد.

لاریجانی افزود: در خصوص گرانی، تمهیداتی برای کنترل تورم اندیشیده شد و اینکه چگونه تولید کشور از طریق صندوق توسعه رونق پیدا کند و لایحه بودجه به نحوی باشد که به کمک تولید آید و اینها روش‌هایی است که در مسیر کار بیشتر درباره جزئیات آن بحث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چنین مسائلی در حد کلان در نشست سران قوا بررسی می شود، تصریح کرد: جزئیات این مسائل باید در بحث های کارشناسی پیگیری شود.

بودجه در مرحله چاپ و تکثیر است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس گفت: اعلام کردند لایحه بودجه در حال چاپ و تکثیر است تا هر چه سریعتر به مجلس ارائه شود که در صورت انجام مقدمات، فردا و در غیر این صورت در جلسه بعد تقدیم خواهد شد.

لاریجانی اعلام کرد: مجلس آماده است تا هر چه سریعتر بررسی لایحه را در دستور کار قرار دهد.

وی در مورد گرانی ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب توضیح داد: این جلسه وجهه همت خود را در این خصوص قرار داده بودیم که چگونه می شود در مسائل معیشتی مردم به آنها کمک کرد، به گونه‌ای که مسائل حاشیه‌ای بر آن سایه نیندازد.

وی بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مسائل اصلی کشور باید در این جلسات مدنظر قرار گیرد، ما این جلسه از سران قوا دعوت کردیم تا با بحث راجع به این موضوع، محور کار را بر رونق تولید قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم اشتغال در کشور ایجاد شود و نقدینگی به سمت تولید برود، باید زمینه‌های رونق تولید فراهم شود و این کار با روش های مختلف اعم از اصلاح نظامات بانکی که برای تولید کننده  نفع داشته باشد، لحاظ کردن شرایطی در بودجه و قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرحی در مجلس توضیح داد: طرحی در مجلس برای رونق تولید آماده شده که اگر به بودجه سال آتی برسد در داخل لایحه بودجه تعبیه خواهد شد و کارهای جزئی آن در کمیسیون‌ها در حال انجام است.

لاریجانی در خصوص جلسات اقتصادی دولت و مجلس گفت: در جلسات دولت و مجلس ما به این نتیجه رسیدیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بود که با تهیه بسته‌ای به مردم کمک کنیم و این تصمیم‌گیری انجام شد و به زودی نیز اجرا می شود.

از بودجه چنددوازدهم بی اطلاعم

رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه بودجه چند دوازدهم دولت به مجلس ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: با توجه به اینکه مجلس در این فرصت کوتاه نمی‌تواند کل لایحه بودجه را بررسی کند لایحه چند دوازدهم ضروری است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: پس از دریافت لایحه بودجه مجلس به سرعت کار بررسی آن را آغاز خواهد کرد و نمایندگان فرصتی برای ارائه پیشنهادات خود خواهند داشت و سپس در کمیسیون تلفیق و صحن بررسی می‌شود و در صورتی که کارها تمام نشود بحث چند دوازدهم مطرح می شود./خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
صحبت‌های سران سه قوا پس از مراسم تحلیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار روحانی و لاریجانی اولین گام تعامل دو قوه/ کنترل تورم و بیکاری محور این دیدار



دیدار روحانی و لاریجانی,حسن روحانی

دیدار روحانی و لاریجانی اولین گام تعامل دو قوه/ کنترل تورم و بیکاری محور این دیدار

رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور منتخب مردم در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(یکشنبه ۲۶ خرداد) با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و انتخاب وی را تبریک گفت.

اولین گام همکاری دو قوه با حضور لاریجانی برداشته شد

براساس این خبر به نقل از  خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری  در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی قوه مقننه با بیان اینکه در این جلسه  علاوه بر عرض تبریک، به دلیل دوستی قدیمی علاقه‌مند دیدار حضوری با وی بودم، گفت: در این جلسه درخصوص شرایط کشور به ویژه ضروریات مثل کنترل تورم و مشکلات بیکاری بحث و گفت‌وگو شد.

لاریجانی افزود: همچنین در این جلسه رایزنی‌هایی درخصوص کابینه دولت آینده صورت گرفت.

اولین گام همکاری دو قوه با حضور دکتر لاریجانی برداشته شد

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه ما دیدارهای فراوانی در گذشته با آقای لاریجانی داشته‌ایم، گفت: امروز اولین قدم را برای همکاری دو قوه برداشتیم تا در آینده نزدیک همکاری بین دو قوه آغاز شود.

رئیس جمهور منتخب مردم افزود: در این جلسه نکات مهمی که در کشور با آن مواجه هستیم به ویژه درخصوص همکاری‌های دولت و مجلس بحث و گفت‌وگو شد.

روحانی با بیان اینکه مردم ما با شادی شب گذشته خود نشان دادند ملتی امیدوار نسبت به آینده هستند، ادامه داد: احساس همه ملت این است که اخلاق و تعادل در کشور مستحکم‌تر خواهد شد و با مشورت با افراد صاحب‌نظر مشکلات کشور حل و فصل شود.

رئیس جمهور منتخب مردم در پایان خاطرنشان کرد: البته مشکلات یک شبه حل نمی‌شود و باید به تدریج و با مشورت صاحب‌نظران این اتفاق رخ دهد.

همچنین علی لاریجانی صبح امروز نیز با صدور پیامی پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: مجلس شورای اسلامی در این برهه حساس کشور همکاری صمیمانه‌ای را با حضرت عالی و دولت جدید برای تحقق اراده ملت و اصلاح امور بعمل می‌آورد./باشگاه خبرنگاران