اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی جنتی وزیر ارشاد خبر داد: مخالفت روحانی با تفکیک جنسیتی و تذکر به نیروی انتظامی/این موضوع با ارزش‌های دینی سازگار نیست



اخبار,اخبارفرهنگی,علی جنتی


 اخبار فرهنگی - علی جنتی وزیر ارشاد خبر داد:
مخالفت روحانی با تفکیک جنسیتی و تذکر به نیروی انتظامی/این موضوع با ارزش‌های دینی سازگار نیست

علی جنتی وزیر ارشاد گفت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف بوده چرا که این موضوع با ارزش‌های دینی هم نیز سازگار نیست.

به گزارش «انتخاب»، صبح امروز اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد حسین انتظامی" معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل پارسیان برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با نام بردن از مصداق طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها اظهار داشت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف است و با ارزش‌های دینی هم سازگار نیست به عنوان مثال ما نمی‌توانیم در کنسرت‌ها تفکیک جنیستی کنیم یعنی یک روز خانم‌ها بروند و یک روز آقایان چرا که موجب جدایی بین خانواده‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهور نیز در جلسه‌ی دولت با این موضوع مخالف هستند و به وزیر کشور در خصوص برخی اقدامات نیروی انتظامی تذکر دادند.

علی جنتی تصریح کرد: به جای نگاه امنیتی و سیاسی باید نگاه فرهنگی و اجتماعی داشت.

 اخبار فرهنگی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
دلیل علی جنتی وزیر ارشاد درباره لغو کنسرت ها در مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان ماراتن انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد/ علی جنتی ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد روحانی



علی جنتی,فرزند احمد جنتی

گمانه زنی‌ها درباره یكی از وزارتخانه‌های كلیدی دولت به پایان رسید
علی جنتی ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد روحانی

سرانجام ماراتن انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به پایان رسید و چهره ای میانه‌رو برای تصدی این پست انتخاب شد. علی جنتی فرزند آیت‌ا... جنتی چهره ای است كه برای این وزارتخانه انتخاب شد.

 حسن روحانی برای معرفی وزیر چند وزارتخانه تحت فشار قرار داشت . یكی از این وزارتخانه‌های كلیدی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌است كه پیش از این سید محمد خاتمی‌ابراز امیدواری كرده بود كه احمد مسجد جامعی برای تصدی این وزارتخانه انتخاب شود . اما این پیشنهاد با مخالفت برخی اصولگرایان قرار گرفت و گزینه‌های دیگر برای این پست مطرح شد . گزینه‌هایی كه بعضا با انتقاد اصلاح‌طلبان مواجه می‌شد.

اما سرانجام ماراتن انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به پایان رسید و چهره ای  میانه‌رو برای تصدی این پست انتخاب شد. علی جنتی فرزند آیت‌ا... جنتی چهره ای است كه برای این وزارتخانه انتخاب شد.


 علی جنتی، از نزدیكان‌هاشمی‌رفسنجانی و دانش‌آموختگان مدرسه حقانی قم است. او پیش از انقلاب در مبارزه مسلحانه علیه حکومت وقت ایران فعال بود و ناچار به خروج از ایران شد و تا هنگام پیروزی انقلاب در کویت زندگی می‌کرد. در سال ۱۳۵۹ رئیس صدا و سیمای استان خوزستان و در سال ۱۳۶۳ استاندار خوزستان شد.

 

وی در سال ۶۷ ریاست دفتر اکبر‌هاشمی رفسنجانی در مجلس را بر عهده گرفت و در دوران ریاست جمهوری‌هاشمی به استانداری خراسان و سپس سفارت ایران در کویت برگزیده شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی در این مقام باقی ماند. با پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ وی از کویت فراخوانده و به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور مصطفی پورمحمدی منصوب شد اما در آستانه انتخابات شوراها و مجلس خبرگان در سال ۱۳۸۵، از این سمت کنار گذاشته و بار دیگر به عنوان سفیر به کویت فرستاده شد که در سال ۱۳۸۹ نیز از این مقام برکنار شد./روزنامه قانون