اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت سفر محرمانه ی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل به نیویورک و واشنگتن چه بود



علت سفر محرمانه ی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل به نیویورک و واشنگتن چه بود؟

یک دیپلمات اروپایی که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: به گفته ی کوچاوی ، سرنوشت اسد مشخص است و تنها سئوال این است که تا سقوط او چه مدت زمان باقی است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 انتخاب : هاارتص به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: دو هفته ی پیش، ژنرال آویو کوچاوی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل به منظور گفتگو در مورد برنامه هسته ای ایران، بحران سوریه و قدرت رو به افزایش حزب الله در لبنان سفری محرمانه به واشنگتن و نیویورک کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کوچاوی در واشنگتن با مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا و همچنین مقامات وزارت دفاع دفاع و "سیا" دیدار کرد.

به گفته ی یک مقام ارشد اسرائیلی، ایران محور مذاکرات کوچاوی با مقامات امریکایی بود. وی در این دیدارها در خصوص پیشرفت برنامه هسته ای ایران و وضعیت مذاکرات با تهران گفتگو کرد.

در نیویورک، کوچاوی با چندین نفر از سفرای کشورها در شورای امنیت دیدار کرده و آن ها را از برخی از اخبار مطلع ساخت. گفتگوی وی با انها در خصوص ایران و بویژه سوریه و لبنان بوده است.

یک دیپلمات اروپایی که از محتوای مذاکرات کوچاوی در نیویورک اگاه بود، گفت: کواچی گفته است که موضع جامعه اطلاعاتی اسرائیل در خصوص آینده ی حکومت بشار اسد دچار تغییر شده است. تا چندین ماه پیش، آژانس های اطلاعاتی معتقد بود که حفظ حکومت اسد به نفع اسرائیل است اما هم اکنون همگی بر این باورند که سقوط اسد سود بیشتری برای اسرائیل دارد.

این دیپلمات اروپایی که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: به گفته ی کوچاوی ، سرنوشت اسد مشخص است و تنها سئوال این است که تا سقوط او چه مدت زمان باقی است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
سفر محرمانه امیر قطر به اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه رئیس سابق سیا به علت افشای اطلاعات محرمانه



اخبار,اخبار بین الملل ,سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا

 

اخبار بین الملل - محاکمه رئیس سابق سیا به علت افشای اطلاعات محرمانه

پترائوس متهم است که در زمان ریاست‌اش بر سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را در اختیار پائولا برادول قرار داده است.

 پلیس فدرال و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا خواستار محاکمه دیوید پترائوس، رئیس سابق اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شده‌اند. پترائوس با اتهام افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده در زمان حضورش در سازمان سیا روبرو است.
 
به گزارش دویچه وله، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه نهم ژانویه (۱۹دی) در گزارشی به نقل از مقامات رسمی، از توصیه پلیس فدرال آمریکا و وزارات دادگستری این کشور برای محاکمه ژنرال بازنشسته دیوید پترائوس خبر داد.
 
پترائوس متهم است که در زمان ریاست‌اش بر سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را در اختیار پائولا برادول قرار داده است.
 
خانم برادول از نیروهای ذخیره ارتش آمریکا است که در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت زندگینامه پترائوس را بنویسد. در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۲ افشای رابطه خارج از ازدواج این دو منجر به کناره‌گیری دیوید پترائوس از ریاست سازمان سیا شد.
 
به فاصله کوتاهی پس از این اتفاق سازمان اطلاعات مرکزی، پلیس فدرال و دادگستری ایالت متحده آمریکا تحقیقات پیرامون این مسئله را آغاز کردند که آیا ژنرال پترائوس، اطلاعاتی محرمانه‌ در اختیار پائولا برادول گذاشته است یا خیر. دو طرف در آن زمان این احتمال را رد کردند.
 
با این حال بازرسان می‌گویند در کامپیوتر خانگی برادول تعداد قابل توجهی از اسناد طبقه‌بندی شده متعلق به سازمان سیا را یافته‌اند.
 
یک سخنگوی دیوید پترائوس گفته است که وی در مورد گزارش تازه نیویورک‌تایمز نظری ندارد. وکیل این ژنرال بازنشسته نیز از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.
 
انتقاد از طولانی شدن تحقیقات
هنوز مشخص نیست که آیا دیوید پترائوس به افشای اسناد محرمانه متهم خواهد شد یا خیر. اریک هولدر، دادستان کل ایالات متحده آمریکا و جیم کامی، رییس پلیس فدرال بارها در مورد نتایج تحقیقات از رئیس سابق سازمان سیا مورد پرسش قرار گرفته‌اند. تحقیقاتی که بیش از دو سال به طول انجامیده اما نتایج روشنی در بر نداشته است.
 
جیسون چافتز، عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه جمعه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که از کندی تحقیقات ناامید شده است. وی خواهان آن شد که به سرعت در این مورد تصمیم‌گیری شود.
 
این نماینده کنگره افزود که قابل قبول نیست که یک قهرمان ملی آمریکا (دیوید پترائوس) برای چند سال در برزخ واقعی گرفتار باشد.
 
ماه گذشته در یک کنفرانس خبری از جیم کامی، رییس اف‌بی‌آی پرسیده شد که آیا می‌تواند بگوید که چرا تحقیقات در مورد عملکرد ژنرال پترائوس در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا طولانی شده است. وی پاسخ داد که می‌تواند اما توضیحی نخواهد داد. 

اخبار بین الملل - عصر ایران