اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عضو کمیسیون امنیت ملی: برکناری متکی به صلاح کشور نبود



 

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی: برکناری متکی به صلاح کشور نبود

 

نماینده شهرضا معتقد است برکناری منوچهر متکی زمانیکه وی در ماموریت است به صلاح دستگاه دیپلماسی کشور نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با دی نا تصریح کرد : متکی پر سابقه ترین وزیر دولت بود و در دولت نهم هم همین سمت راداشت و فردی توانمند و دلسوز بود و زحمات بسیاری هم کشید.

به گفته وی منوچهر متکی در رده های مختلف دیپلماسی را از کنسولی، مسئولیت سفارتی، معاون وزیر امور خارجه را طی کرده و به دستگاه دیپلماسی کاملا آَنا بود و بعد هم وزیر شد و آشنایی وی با سیستم وزارت امور خارجه اتفاق خوبی بوده ودر عملکرد مثبت ایشان تاثیر داشته است.

عوض حیدر پور در ادامه با بیان اینکه دانش سیاسی، دانش عمومی متکی در حد بالایی بود گفت : برکناری ایشان زمانیکه در حال ماموریت بودند و جایگزینی شخصی بلافاصله که به اندازه متکی دانش سیاسی ندارد وبه سیستم وزارت امور خارجه هم آشنا نیست کار درستی نیست.

وی تاکید کرد: درحالی که متکی در راستای چانه زنی های سیاسی و تداوم تعاملات بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سنگال بود، نباید به یکباره کنار گذاشته می شد در حالیکه حتی خودش خبر نداشت برکنار شده است و سنگالی ها این خبر را به او دادند.

حیدر پور در پایان افزود : در شرایطی که برای مذاکرات 1+5 آماده میشویم به صلاح نبود این جابه جایی صورت گیرد. حتی اگر تصمیم به عزل ایشان و جانشینی شخص دیگری داشتند حداقل صبر می کردند از سفر بازگردد و در شرایط مناسب و با تقدیر از زحمات گذشته ایشان را برکنار می کردند، این شیوه برکناری کار درستی نبود ....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
گفتگوی یورونیوز با رئیس کمیسیون امنیت ملی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه کمیسیون امنیت ملی به رئیس جمهور در انتقاد از نحوه برکناری متکی



 

 

 

نامه کمیسیون امنیت ملی به رئیس جمهور در انتقاد از نحوه برکناری متکی

 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به این موضوع انتقاد دارد و به عنوان بحث مقدماتی موضوع در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت اما برخی اعضا پیشنهاد دادند به صورت نامه ای ،انتقاد اعضای کمیسیون نسبت به نحوه تغییر وزیرامورخارجه به رئیس جمهور اعلام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح برخی اعضای این کمیسیون برای نامه به رئیس جمهور در انتقاد از نحوه برکناری وزیر پیشین امور خارجه خبر داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تغییر وزیرخارجه با اعلام اینکه این موضوع در هیئت رئیسه مجلس به صورت گذرا مورد بررسی قرار گرفت گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این خصوص تبادل نظر صورت گرفت و جمع بندی این بود برخوردی که با وزیرامورخارجه انجام شده درست نبود چرا که ایشان در حال ماموریت بود و در آنجا متوجه تغییر خود شده در حالی که در حال مذاکره بوده است.

حسین سبحانی نیا تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به این موضوع انتقاد دارد و به عنوان بحث مقدماتی موضوع در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت اما برخی اعضا پیشنهاد دادند به صورت نامه ای ،انتقاد اعضای کمیسیون نسبت به نحوه تغییر وزیرامورخارجه به رئیس جمهور اعلام شود.

گفتنی است هفته گذشته منوچهر متکی که در سفر سنگال به سر می برد طی حکمی از سوی رئیس جمهور برکنار و علی اکبر صالحی به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب شده بود...../تحلیل:عصرایران