اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عشق دختر جوان را به زندان كشاند



عشق دختر جوان را به زندان كشاند

 

دختر دانشجویی كه با ترك تحصیل و ازدواج با راننده اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می كرد پس از چهار سال در زندان رجایی شهر شناسایی شد.

 

خانمی با مراجعه به دادسرای شهرستان محل سکونت خود در یکی از استان های شمالی کشور در شکایتی با موضوع «فقدانی» عنوان داشت كه دخترم به هویت مهناز که دانشجوی مترجمی زبان در یکی از دانشگاه های تهران است به بهانه تحصیل به تهران آمده و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از او نداریم.

با تشکیل پرونده مقدماتی و با توجه به اظهارات مادر فرد فقدانی در مورد عزیمت دخترش به تهران، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به تهران ارسال و در اختیار شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به دادسرای جنایی و به دستور قاضی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد فقدانی در حدود چهار سال پیش به بهانه عزیمت به محل تحصیل خود به تهران آمده و پس از گذشت مدتی با تماسی که با اعضای خانواده داشت، عنوان کرده است که دیگر به خانه باز نمی گردد؛ به این ترتیب خانواده برای منصرف کردن فقدانی از این موضوع به دانشگاه محل تحصیل و محل سکونت او در تهران آمده و در مراجعاتشان متوجه می شوند که مهناز پس از ترک تحصیل از دانشگاه، محل سکونت خود را نیز تغییر داده است.

مادر فقدانی در مورد مراجعه دیرهنگام به مراجع قضایی، آن هم پس از گذشت ۴ سال، به کارآگاهان گفت كه در طول این مدت با مهناز تماس تلفنی داشتیم و او پاسخگوی تماس های ما بود؛ سعی داشتیم تا بدون آن که کسی متوجه موضوع شود مهناز را به خانه باز گردانیم که پس از مدتی دیگر تماس های تلفنی نیز قطع شد؛ آن زمان بود که تصمیم گرفتیم تا موضوع را با پلیس در میان بگذاریم.

وی در ادامه گفت: پس از گذشت مدتی که دخترم برای عزیمت به تهران از خودروهای بین شهری استفاده می کرد، در زمان حضور درخانه در مورد یکی از رانندگان بین شهری که با او آشنا شده بود صحبت می کرد؛ حتی در چند نوبت نیز که به همراه مهناز به تهران می آمدم با این راننده ملاقات داشتم اما چون ظاهر مناسبی نداشت از دخترم خواستم تا دیگر با ماشین این شخص در مسیر تهران به منزل تردد نداشته باشد اما او همچنان اصرار داشت که به این شخص اعتماد دارد.

با توجه به اظهارات مادر فقدانی درباره راننده بین شهری، شناسایی دقیق این فرد و انجام تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما در تحقیقات مشخص شد که رمضان در حدود ۵ سال پیش و کمی قبل از ناپدیدشدن مهناز شغل خود را رها کرده و از آن زمان نیز دیگر هیچکدام از رانندگان یا دوستانش او را ندیده اند.

با توجه به ناپدیدشدن همزمان رمضان و مهناز و احتمال نقش و مشارکت رمضان در ناپدید شدن فقدانی دستور توقیف خودروی سمند وی صادر و در اختیار کلیه مراکز انتظامی سطح کشور قرار گرفت؛ در ادامه تحقیقات و درشرایطی که هیچگونه نشانی مشخصی از محل های تردد و یا سکونت مهناز و رمضان وجود نداشت کشف خودروی رها شده سمند متعلق به رمضان در استان خراسان شمالی، به اداره آگاهی اعلام شد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود با استعلام از بانک مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند که رمضان كه ۵۲ سال سن دارد به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر شده و در حال حاضر نیز در زندان قزل حصار به سر می برد.

به گزارش ایسنا، بلافاصله با انجام هماهنگی های قضایی رمضان به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد تا تحقیقات در مورد سرنوشت دختر فقدانی از وی آغاز شود.

رمضان در اظهارات خود به کارآگاهان مدعی شد : ۶ سال پیش با مهناز ازدواج کرده و پس از آمدن به تهران، در حالی که دیگر به خاطر اعتیاد شدید نمی توانستم شغل مشخصی داشته باشم، به خرید و فروش موادمخدر پرداخته و در طول این مدت نیز در یک پارک در حومه تهران چادر زده و به همراه مهناز در آن زندگی می کردم.

رمضان گفت: پس از ازدواج و آمدن به تهران مهناز نیز همانند من به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا کرد و حتی اعتیاد او از من شدیدتر شد و به مصرف شیشه گرایش پیدا کرد تا اینکه او نیز چندی پیش به اتهام حمل و مصرف موادمخدر از نوع شیشه و تهدید با چاقو دستگیر شد.

در تحقیقات بعمل آمده در مورد نحوه دستگیری مهناز نیز مشخص شد که وی برای مصرف موادمخدر به منزل یکی از مصرف کنندگان مواد در سرآسیاب کرج تردد داشته و از آنجائی که این محل به مکانی برای تردد افراد معتاد تبدیل شده بود، اهالی مجتمع با طرح شکایتی از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را كرده كه با طرح شکایت اهالی مجتمع و انجام هماهنگی های قضایی لازم مأموران ضمن ورود به این واحد مسکونی که به محلی برای مصرف موادمخدر تبدیل شده بود، مهناز را که تلاش داشت تا با تهدید چاقو از دست مأموران متواری شود به همراه دیگر متهمان دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل و از آنجا به زندان رجایی شهر منتقل كردند.

به گزارش ایسنا،سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن اظهار تأسف شدید در خصوص سرنوشت فقدانی در پایان این خبر گفت: با توجه به اطلاعات بدست آمده درباره فرد فقدانی، وی در زندان رجایی شهر مورد شناسایی قرار گرفت و مراتب برای تأیید هویت او به خانواده اش اعلام و هویت وی از سوی خانواده اش مورد تأیید قرار گرفته است.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
خودکشی یک دختر جوان به عشق مرتضی پاشایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طناب‌دار پایان عشق مرد 47 ساله به دختر جوان



طناب‌دار پایان عشق مرد 47 ساله به دختر جوان

ماجرای عشق مرد 47 ساله به دختر بیست ساله در حالی پایانی خونین به خود گرفت كه قضات شعبه 13 دیوانعالی كشور حكم قصاص مرد قاتل را تایید كردند.

رضا كه شهریور ماه 5 سال پیش دختر مورد علاقه‌اش را كه از خودش بیست و هفت سال كوچك‌تر بود به قتل رساند به زودی پای چوبه‌دار قرار خواهد گرفت.

حوادث - به گزارش اعتماد، ماجرای قتل سمانه بیست ساله به ساعت 7 بعد از ظهر روز چهارم شهریور ماه سال 87 باز می‌گردد.

زمانی كه ماموران كلانتری 128 تهران نو طی یك تماس تلفنی از وقوع قتلی در خیابان زاهد‌گیلانی در دوشان تپه با خبر شدند با اعلام موضوع به بازپرس كشیك قتل تیمی از عوامل تشخیص هویت و اكیپ حفظ صحنه وارد عمل شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختر جوانی حدودا بیست ساله به حالت دراز كش كنار تخت خواب خود در خانه افتاده است و چند قطره خون نیز در كنار جسد او مشاهد می‌شود. در بازرسی از جسد مشخص شد شیاری روی گردن متوفی وجود دارد كه نشان می‌دهد وی با طناب خفه شده است.

پس از آنكه بررسی‌های اولیه از جسد و محل قتل صورت گرفت به دستور بازپرس اصغر‌زاده رییس وقت شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات ماموران از خانواده مقتول سرنخی را به دست كارآگاهان داد كه گره این معمای جنایی را برای آنها گشود.

خانواده سمانه به ماموران گفتند كه دخترشان با مردی به نام رضا در ارتباط است و قرار است كه با هم ازدواج كنند اما از زمانی كه سمانه كشته شده است رضا هم دیگر سر و كله‌اش پیدا نیست.

با به دست آمدن این سرنخ ماموران دستگیری رضا را در دستور كار خود قرار دادند و در نهایت سه روز پس از وقوع قتل موفق شدند او را دستگیر كنند.

رضا پس از دستگیری به قتل سمانه اعتراف كرد. او در جریان بازجویی‌ها گفت: زمانی كه با سمانه آشنا شدم او فقط 15 سال سن داشت.

من خیلی به او علاقه داشتم و می‌خواستیم كه با هم ازدواج كنیم. اما بعدا موضوعاتی پیش آمد كه من تحمل آنها را نداشتم.

او در ادامه گفت: سمانه چندین بار با من درد‌ دل كرده بود و گفته بود كه شوهر خواهر‌هایش او را مورد اذیت و آزار قرار داده بودند.

بعد از چند وقتی كه كار‌های سمانه را زیر نظر داشتم متوجه شدم او با پسر‌های دیگری هم در ارتباط است. او كار‌های خلاف عفت می‌كرد و زمانی هم كه به او اعتراض می‌كردم با مادرش علیه من دست به یكی می‌كردند و با من بحث و جدل می‌كردند.

رضا درباره روز جنایت نیز گفت: دیگر طاقتم طاق شده بود با همه این مسائل باز هم سمانه را دوست داشتم و می‌خواستم با او ازدواج كنم اما او نه با من ازدواج می‌كرد و نه دست از این كارهای خودش بر می‌داشت.

من هم تصمیم گرفتم او را بكشم تا از این درد و ناراحتی راحت شوم.

آن روز زمانی كه خانواده سمانه در خانه نبودند نزد او رفتم و باز هم با هم درگیر شدیم من هم طناب رخت را برداشتم و آن را دور گردنش پیچیدم آنقدر فشار دادم كه سمانه آرام شد. بعد از آن هم طناب را داخل سطل زباله انداختم.

پس از تكمیل تحقیقات این پرونده با صدور كیفر خواستی به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد تا برای جلسه محاكمه تعیین وقت شود.

جلسه رسیدگی به این پرونده ششم مهر ماه سال 90 در شعبه 113 به ریاست قاضی محمد سلطان همتیار برگزار شد و قضات دادگاه پس از شور رای به قصاص رضا دادند.

این حكم هفته گذشته توسط قضات شعبه 13 دیوانعالی كشور تایید شد و برای اجرای احكام به واحد مربوطه دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است./اعتماد