اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عسگراولادی: هاشمی مانند نخ تسبیح است


البته بنده معتقدم آیت الله هاشمی رفسنجانی وزن و شأنی دارد که باید گفت تاریخ جمهوری اسلامی را منهای هاشمی رفسنجانی نمی‌توانیم بنویسیم؛ چون ایشان مثل یک نخ تسبیح است.

 خبرگزاری ایلنا: دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: دولت باید سلیقه فقاهت، ولایت و مرجعیت داشته باشد؛ نمی‌شود برای اداره کشور، آش شله قلمکار درست کنیم که این امر به نظرم زننده است.

حبیب الله عسگر اولادی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوه‌ای که در طی سال‌های گذشته برای اداره کشور استفاده شد، چقدر استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی موجود در جامعه در دولت آینده ضروری است؟

گفت: راجع به اینکه دولت وحدت ملی و اینکه بگوییم باید وحدت ملی ایجاد کنیم، باید بگویم ما وحدت ملی داریم

.وی با اشاره به طرح دولت وحدت ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اداره کشور از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی، و با بیان اینکه بهتر است به جای تأکید بر استفاده از همه سلیقه‌ها، از همه صلاحیت‌ها استفاده کنیم، گفت: البته بنده معتقدم آیت الله هاشمی رفسنجانی وزن و شأنی دارد که باید گفت تاریخ جمهوری اسلامی را منهای هاشمی رفسنجانی نمی‌توانیم بنویسیم؛ چون ایشان مثل یک نخ تسبیح است، از زندان قبل از انقلاب تا فرماندهی کل قوا در زمان جنگ و تا رئیس مجلس، رئیس دولت، رئیس خبرگان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و... بوده و نمی‌شود این نخ تسبیح را برداریم و بگوییم می‌توانیم تاریخ بنویسیم.

 اما اینکه یک دولتی بیاوریم که هم مثل آقای ولایتی درون آن باشد و هم مثل آقای پزشکیان؛ یعنی دولتی دارای سلایق مختلف، این طور کار مردم پیش نمی‌رود، بلکه دولت باید سلیقه فقاهت، ولایت و مرجعیت داشته باشد؛ نمی‌شود برای اداره کشور، آش شله قلمکار درست کنیم که این امر به نظرم زننده است.


ویدیو مرتبط :
تفاوت عسگراولادی با شریعتمداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش عسگراولادی به انتقادها علیه هاشمی و ناطق نوری/ رقیب را حقیر نخوانیم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واکنش عسگراولادی به انتقادها علیه هاشمی و ناطق نوری/ رقیب را حقیر نخوانیم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به رقابت های انتخاباتی گفت: رقیب را نمی توان حقیر و بیچاره شمرد، اگر ما رقیب را حقیر، بیچاره و دچار افسردگی معرفی کنیم، رقابت سالم را رعایت نکرده ایم، باید در انتخابات نقش خود که برنامه و گفتمان ما است را بگوییم و نقش رقیب را کمرنگ نکنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حبیب الله عسگراولادی که در جمع طرفداران این حزب سخن می گفت با اشاره به گفتمان سازی در کشور اظهار داشت: گفتمان سازی در کشور و در هر مقطع از انتخابات باید بر اساس آهنگ امام و رهبری باشد.

عسگر اولادی تصریح کرد: گفتمان از درون اش باید برنامه بیرون بیاید در غیر اینصورت برای انتخابات مفید نیست.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نحوه رقابت در کشور گفت: رقابت دارای دو بخش منازعه و مناقشه است، در مناقشه در رقابت های انتخاباتی، هر کسی نقش خود را باید بگوید و اینکه گفتمان، برنامه اش چیست اما در منازعه ، دو طرف رقابت می خواهند همدیگر را از بین ببرند.

وی افزود: در رقابت نباید آهنگ نزاع داشت و باید سعی کنیم با نقش رقیب برخورد نکنیم، ما حق نداریم بگوییم اصلاح طلبان نیرویی نیستند و یا طرفداران آنها افسردگی روانی دارند، ما معتقدیم اصلاح طلبانی که اسلام، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و خط امام و رهبری را قبول دارند به شرط تائید شورای نگهبان در درون مجموعه نظام هستند.

عسگر اولادی تصریح کرد: رقیب را نمی توان حقیر و بیچاره شمرد، اگر ما رقیب را حقیر، بیچاره و دچار افسردگی معرفی کنیم، رقابت سالم را رعایت نکرده ایم، ما باید در انتخابات نقش خود که برنامه و گفتمان ما است را بگوییم و نقش رقیب را کمرنگ نکنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه برخی سخت گیری هایی راجع به آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای ناطق نوری می شود که اگر ما به وضعیت دنیای اسلام نگاه کنیم می بینیم که آنها چراغ برداشته و به دنبال افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری می گردند و ما اگر در داخل کشور وحدت می خواهیم نباید احساساتی برخورد کنیم.

وی افزود: نباید اصلاح طلبان و یا اصولگرایانی که با ما هم سلیقه نیستند را تخریب کنیم بلکه باید اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان زمانی که صلاحیت نامزدی را تائید کرد آن فرد از نامزد های انتخابات است و نباید او را تخریب کرد. 

وی افزود: جبهه پایداری و جبهه ایستادگی اگر در انتخابات صلاحیت شان تائید شود و حتی اگر سلایق آنها با ما تفاوت داشته باشد توسط شورای نگهبان صالح تائید شده اند اما ما باید به جانب کسانی در انتخابات حرکت کنیم که آهنگ ولایت را آزمایش داده اند و از امتحان ولایتپذیری و ولایتمداری سربلند بیرون آمده اند .

عسگر اولادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه ها اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که سیاست جدای از علم و علم جدای از سیاست نیست و علم باید در خدمت سیاست های کلان نظام باشد.

وی با اشاره به پیشرفت جوانان در کشور گفت: سلام خدا بر جوانان نیرومند میهن اسلامی که برای کشور افتخار آفرینی کردند و هرچند از داخل برخی مشکلات وجود داشت اما با مقاومت توانستند پیروزی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان تاکید کرد: ما برای انتخابات باید از امثال این جوانها یادگرفته و در پایبندی به آهنگ رهبری مقاومت کنیم و در رقابت ها منازعه با رقبا و خودمحوری و خودبینی نداشته باشیم و سعی کنیم در رقابت اصول خود را حفظ کنیم./مهر