اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عزم فرانسه برای گسترش همکاری با ایران


وزیر جهاد کشاورزی گفت: فرانسه و ایران در گسترش همکاریهای دو جانبه در بخش کشاورزی عزم جدی دارند.

خبرگزاری ایرنا: محمود حجتی در دیدار با استفان لوفول وزیر کشاورزی فرانسه به اشتراکات تاریخی میان دو ملت در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: زمینه همکاری ایران و فرانسه در بخش های زراعت، بذر، دامپروری، شیلات، تولید واکسن های دامی و صنایع تبدیلی فراهم است.

وزیر کشاورزی فرانسه نیز با اشاره به نخستین ملاقات وزرای کشاورزی دو کشور در مدت 35 سال گذشته، ابراز امیدواری کرد: توافق های این دیدار نقطه عطفی در روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف کشاورزی باشد.

استفان لوفولی از عزم و اراده دولت فرانسه برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ما مصمم هستیم موانع موجود را که متاثر از تحریم ها هستند در بخش کشاورزی از میان برداریم.

وزیر کشاورزی فرانسه با تاکید بر اینکه کشاورزی نباید شامل تحریم ها شود، افزود: برای توسعه روابط دو کشور در بخش کشاورزی صحبت های لازم با وزیر خارجه فرانسه شده است.

وی افزود: هر گونه تصمیمی که در این دیدار اتخاذ شود، اطمینان داشته باشید که اجرای آن را تضمین کرده ایم و موانع آن را بر طرف خواهیم کرد.

در این ملاقات مقرر شد، یک کار گروه مشترک برای بررسی جزییات همکاری های مشترک تشکیل شود.

در این دیدار، محمود حجتی از استفان لوفول برای سفر به ایران دعوت کرد که همتای فرانسوی وی با قبول این دعوت گفت: سفر به ایران و آشنایی با توانمندی های کشاورزی ایران و همچنین بازدید از مناطق تاریخی و تمدنی ایران یکی از ارزوهای قلبی من است.

در پایان این دیدار دو طرف برای اغاز همکاری ها و پیشبرد توافق های این دیدار بیانیه ی مشترکی را با محوریت همکاری ها در بخش کشاورزی امضا کردند.


ویدیو مرتبط :
همکاری های ایران و ایتالیا گسترش می یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد فرانسه از روند کند همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی



اخبار, اخبار سیاست خارجی,همکاری ایران باآژانس بین‌المللی انرژی اتمی


 اخبار سیاست خارجی - فرانسه: همکاری ایران و آژانس «بسیار کند» پیش می رود/ تا نتایج محسوس نباشد با ایران توافقی امضا نخواهیم کرد

فرانسه می گوید همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "بسیارکند" پیش می‌رود.

به گزارش تیک، رومن نادال٬ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه٬ تاکید کرد که ایران به توافق موقت هسته‌ای ژنو پایبند است اما افزود که با این‌حال برغم تلاش‌های بسیار آژانس٬ همکاری ایران با این سازمان برای شفاف سازی ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ایش با کندی بسیار پیش می‌رود.

او هشدار داد مادامی که نتایج محسوسی در اینمورد به دست نیاید٬ قدرت‌های جهانی هیچ توافق بلند مدتی را با تهران امضا نخواهند کرد.

مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به موازات گفت‌و‌گوها با ۱+۵ پیش می‌رود.

در همین خصوص آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوم خردادماه در گزارش تازه خود اعلام کرد که ایران در چارچوب توافق ژنو٬ ذخایر اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد خود را کاهش داده و به نگرانی‌های آژانس پاسخ داده است.

اخبار سیاست خارجی -  تیک