اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عروس نوجوان منکر شوهرکشی شد



اخبار حوادث -  عروس نوجوان منکر شوهرکشی شد

عروس نوجوانی که به کشتن شوهرش متهم شده، پنج‌سال بعد از وقوع قتل برای بار دوم پای میز محاکمه رفت و یک‌بار دیگر مدعی‌ شد بی‌گناه ‌است.

 این پرونده از سال 88 در شیراز به جریان افتاد. ماموران وقتی وارد عمل شدند که به آنها خبر دادند مردی جوان به نام سعید در دفتر فرهنگی مسجدی به قتل رسیده ‌است. وقتی پلیس در محل حاضر شد با توجه به وضعیتی که جسد داشت متوجه‌ شد این فرد احتمالا خفه ‌شده ‌است. بررسی‌های انجام‌گرفته‌ از کسانی که جسد را پیدا کرده‌ بودند ماموران را به نامزد سعید ظنین کرد. یکی از مطلعان در این‌باره گفت: روز قبل سعید و نامزدش باهم به مسجد آمدند و به اتاق فرهنگی رفتند وقتی آنها را باهم دیدم خیلی تعجب کردم چون سعید گفته‌ بود با همسرش اختلافاتی دارد. آنها غذا خریده ‌بودند. من خوشحال شدم و با خودم گفتم آشتی کرده‌اند که می‌خواهند باهم غذا بخورند.

یکی دیگر از شاهدان نیز گفت: بعدازظهر بود که سعید را بدحال دیدم. به او گفتم می‌خواهی باهم به دکتر برویم گفت همسرم رفته برایم دارو بخرد بهتر می‌شوم بعد از آن دیگر خبری از او نشد تا اینکه جسدش را پیدا کردیم. در حالی‌که تحقیقات برای پیداکردن همسر سعید آغاز شده ‌بود، پدر این عروس نوجوان به پلیس خبر داد دخترش به مدرسه نرفته‌ است. او گفت: ساعت هفت صبح بود که از مدرسه با من تماس گرفتند و گفتند نازنین به مدرسه نرفته ‌است. از او خبری ندارم شب قبل به من گفته ‌بود با نامزدش است نمی‌دانم حالا کجاست.

 بازجویی از یکی از دوستان نازنین توانست سرنخ‌ مهمی به پلیس بدهد. این دختر که از هم‌مدرسه‌ای‌های نازنین بود گفت او قصد داشت شوهرش را بکشد و روز قبل نقشه این قتل را هم طراحی کرده‌ بود. ماموران در نهایت نازنین را بازداشت کردند و او را مورد بازجویی قرار دادند. این دختر به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: اول به او 10 قرص دیازپام دادم. آن را در آبمیوه ریختم و به شوهرم دادم. بی‌حال که شد او را با سیم ‌شارژ لپ‌تاپ خفه کردم. بعد پوکه قرص‌ها، آبمیوه و سیم لپ‌تاپ را در سطل زباله انداختم.

پرونده بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم به دادگاه کیفری‌استان فارس فرستاده‌ شد. نازنین در دادگاه قتل را انکار کرد و گفت: بعد از اینکه به داروخانه رفتم تا برای شوهرم دارو بخرم به اتاق فرهنگی برگشتم و دیدم دو مرد و یک زن در اتاق هستند اول فکر کردم آنها از دوستان شوهرم هستند اما بعد متوجه ‌شدم برای کشتن او آمده‌اند. آنها مرا تهدید کردند و گفتند هر کاری که می‌گویند باید انجام بدهم. آمپول هوا دستشان بود. به من گفتند باید آمپول را به شوهرم تزریق کنم نمی‌خواستم این کار را بکنم اما تهدیدم کردند بعد هم شوهرم را خفه کردند.

او درباره اختلافی که با سعید داشت گفت: درست است که اختلاف داشتیم اما باهم آشتی کرده‌ بودیم. آن روز به‌دنبال من آمد با هم از بیرون غذا خریدیم و به دفتر فرهنگی رفتیم. ما اختلافات را کنار گذاشته ‌بودیم.

گفته‌های این زن کارساز نبود و رای بر قصاص صادر شد. با اعتراض عروس نوجوان و وکیل‌مدافعش، فرشید رفوگران پرونده به دیوانعالی کشور رفت. با توجه به اینکه نازنین زیر 18سال بود، مطابق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید رای صادره نقض شد تا بلوغ عقلی این نوجوان موردبررسی قرار گیرد. به این ترتیب یک‌بار دیگر نازنین پای میز محاکمه رفت.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به پرونده این دختر که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: نازنین دوبار ازدواج کرده و از مسایل زناشویی مطلع‌ بوده بنابراین نمی‌توان گفت او بلوغ فکری نداشته‌ و رشد عقلی‌اش کامل نبوده ضمن اینکه نازنین از قبل نقشه قتل شوهرش را طراحی کرده‌ بود.

در ادامه اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و یک‌بار دیگر درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. سپس نازنین اتهامش را رد کرد و گفت: 13 ساله‌ بودم که خانواده‌ام مرا مجبور به ازدواج کردند. بعد از دوسال جدا شدم چون شوهرم شکاک بود و من را خیلی کتک می‌زد بعد با اصرار خانواده‌ام با سعید ازدواج کردم. ما با هم اختلافاتی داشتیم و من منکر آن نمی‌شوم اما هیچ‌وقت قصد کشتن او را نداشتم. وقتی به قتل شوهرم اعتراف کردم تحت فشار بودم واقعیت همین است که در جلسه دادگاه گفته‌ام. دو مرد و یک زن آمدند، او را کشتند و من را هم تهدید کردند و گفتند باید ساکت باشم.

متهم درباره گفته‌های دوستش در مورد نقشه قتل گفت: من چنین حرفی به او نزدم دوستم دروغ گفته‌ است. من شوهرم را نکشتم و درخواست برائت دارم.

در ادامه فرشید رفوگران در جایگاه قرار گرفت و گفت: ادعای موکل من به‌درستی مورد تحقیق قرار نگرفته و اینکه آیا سم یا دارویی در بدن مقتول وجود داشت یا نه بررسی نشده ‌است ضمن اینکه موکلم در چند مرحله اظهارات ضدونقیض داشته‌ و این نشان می‌دهد او در بازجویی‌ها واقعیت را نگفته ‌است. ضمن اینکه از نگهبان مسجد که رفت‌وآمدها را کنترل می‌کرده نیز تحقیق نشده و ادعای موکل من در دادگاه نیز مورد بررسی قرار نگرفته ‌است. دوست موکلم که گفته می‌شود مدعی شده نازنین قصد کشتن شوهرش را داشته در جایی دیگر گفته‌هایش را منکر شده ‌است. ضمن اینکه شاهدان گفته‌اند موکل و نامزدش باهم آشتی کرده‌ بودند و غذا می‌خوردند. از دادگاه درخواست دارم به مدارکی که نشان می‌دهد نازنین بی‌گناه است، توجه کنند.

قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
نوجوان مداح نوجوان خواننده(خوشکله حتما نگاه کن )نوجوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عروس نوجوان از چوبه‌دار فاصله گرفت



 با پذیرش اعاده دادرسی در پرونده قتل
عروس نوجوان از چوبه‌دار فاصله گرفت

 دیوانعالی‌ کشور حکم قصاص عروس نوجوانی را که متهم است شوهرش را به قتل رسانده بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی نقض و درخواست اعاده‌ دادرسی را قبول کرد.

به گزارش خبرنگار ما، این زن که زمان قتل 17‌ساله‌ بود متهم است با خوراندن داروی بیهوشی و استفاده از سیمی که دور گردن شوهرش پیچید، او را به قتل رسانده است.


این پرونده آخرین روز فروردین‌ سال 88 تشکیل شد. امام‌جماعت مسجدی در شیراز آن روز متوجه ‌شد جسد یکی از اعضای مسجد در اتاق استراحتش رها شده‌ است. متوفی که بهنام نام‌ داشت تازه‌دامادی بود که اختلافات شدیدی با همسر نوجوانش لاله داشت.

 

بنابراین وقتی پلیس جسد را به پزشکی‌قانونی انتقال داد کار تحقیق برای پیدا کردن لاله را آغاز کرد. وقتی ماموران به خانه پدر لاله رفتند متوجه‌ شدند این دختر شب قبل در خانه پدرش نبوده و صبح نیز به مدرسه نرفته ‌است. ماموران چند ساعت بعد لاله را پیدا کردند و مورد بازجویی قرار دادند در بازجویی‌های متعددی که از این دختر انجام شد او به قتل شوهرش اقرار کرد و گفت به‌خاطر اختلافاتی که با همسرش داشت او را به قتل رساند.

 

لاله در بازجویی‌ها گفت: وقتی 14‌ساله‌ بودم با پسری از اقوامم ازدواج کردم. این ازدواج مورد رضایت من نبود و خواسته پدر و مادرم بود. مدتی بعد به‌خاطر اختلافاتی که داشتیم و کتک‌هایی که می‌زد از هم جدا شدیم و من دوباره در خانه پدرم بودم تا اینکه پدرم تصمیم گرفت من با بهنام که او هم از اقوام ما بود ازدواج کنم با اینکه به این ازدواج هم رضایت نداشتم اما چون یک‌بار طلاق گرفته‌ بودم نمی‌توانستم مخالفت جدی کنم. 

 

متهم در ادامه گفت: بعد از ازدواج با بهنام باهم اختلاف داشتیم اما نمی‌توانستم از او جدا شوم. این سرافکندگی بزرگی در خانواده من بود. روز حادثه با او به کانون مسجد رفتیم و در آنجا بود که نقشه‌ام را عملی کردم و بعد از اینکه داروی خواب‌آور را که از داروخانه خریده ‌بودم به او دادم و او خوابید با سیم کامپیوتر خفه‌اش کردم و بعد هم از کانون بیرون آمدم.


پرونده با توجه به این اظهارات و درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم مقتول، برای رسیدگی به شعبه5 دادگاه کیفری استان فارس فرستاده ‌شد هرچند لاله در دادگاه قتل را انکار کرد و گفت مردی افغان همراه زنی دیگر این قتل را انجام دادند اما دادگاه گفته‌های او را قبول نکرد. لاله در دفاعیاتش گفت: این درست است که من شب با شوهرم بودم و ما باهم اختلاف داشتیم اما او را نکشتم.

 

ما آن شب برای حرف زدن بیرون رفتیم و آشتی کردیم و برگشتیم. سر راه غذا خریدیم و با هم به کانون مسجد رفتیم در آنجا غذا را خوردیم و شب هم آنجا بودیم شوهرم سردرد داشت من به داروخانه رفتم و برایش داروی مسکن خریدم. بهنام دارو را خورد و خوابید من هم به پدر و مادرم گفتم نمی‌خواهم به خانه بیایم. نیمه‌شب بود که دو مرد و یک زن به کانون حمله کردند. آنها از من خواستند آبمیوه مسموم به شوهرم بدهم و بعد یکی از مردان که افغان بود و محمد نام‌ داشت شوهرم را به قتل رساند. من دو نفر دیگر را نشناختم.


دفاعیات متهم کارساز نبود و او به قصاص محکوم شد. رای صادره مورد اعتراض متهم و وکیل‌مدافعش قرار گرفت اما دیوانعالی کشور اعتراض را نپذیرفت و حکم قصاص تایید شد.

 

در حالی‌که لاله منتظر اجرای حکم قصاص بود و امیدی به بازگشت به زندگی نداشت، فرشید روفوگران، وکیل‌مدافع لاله این‌بار درخواست اعاده دادرسی داد و خطاب به رییس‌قوه‌قضاییه نوشت: «با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی از آنجایی که متهم زمان قتل 17‌ساله ‌بوده بنابراین اولا باید بلوغ عقلی او مورد بررسی قرار گیرد و دوم اینکه بر اساس مواد 120 و 121 قانون مجازات اسلامی جدید از آنجایی که متهم تناقض‌گویی‌های زیادی داشته ‌است و در اقرارهای او شبهه وجود دارد نقض‌حکم در این‌خصوص و اعاده دادرسی هم دارم.»


روفوگران روز گذشته ضمن تایید خبر پذیرش اعاده دادرسی برای موکلش به خبرنگار ما گفت: تا پیش از قانون مجازات جدید ایجاد شبهه فقط باعث توقف اجرای حکم در حدود می‌شد اما در قانون مجازات جدید این موضوع قصاص را هم شامل می‌شود البته در این‌خصوص بین علما اختلاف بود که خوشبختانه در قانون مجازات جدید این نکته که بسیار هم مهم است ذکر شده ‌است.

 

ضمن اینکه موکل من عروس نوجوانی بود که زمان وارد شدن اتهام به او 17سال داشت و چون حکم بر سلب حیات ‌اوست و حیات نیز قابل برگشت نیست بنابراین او باید با توجه به شرایط جدید قانون درخصوص نوجوانان محاکمه می‌شد.  او گفت: بر اساس رایی که دیوانعالی‌کشور در سایت قابل دسترسی برای وکلا اعلام کرد، اعاده دادرسی پذیرفته‌شده و لاله یک‌بار دیگر باید مورد محاکمه قرار گیرد./شرق