اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه ماهیان خاویاری پرورشی به بازار داخلی



 

 

عرضه ماهیان خاویاری پرورشی به بازار داخلی

 

سرپرست سازمان شیلات ایران از عرضه ماهیان خاویاری پرورشی به بازار از سال آینده خبر داد وگفت: توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری برای حفظ گونه های بومی در دستور کار سازمان است.

       

سید امین اله تقوی مطلق در گفتگو با مهر در خصوص برنامه سازمان شیلات ایران برای افزایش تولید ماهیان خاویاری و درحال انقراض گفت: صید غیر مجاز از عمده ترین عوامل موثر در کاهش ذخایر ماهیان به شمار می رود؛ به همین منظور سالانه هزینه زیادی برای جلوگیری از صید غیر مجاز انجام می شود تا از گونه های ماهیان خاویاری موجود دردریا حفاظت شود.

 

وی افزود: رهاسازی و تولید بچه ماهیان خاویاری در دریا که منبع اصلی تولید و تکثیر اصلی ماهیان خاویاری هستند برای تولید بیشتر این ماهیان بومی از سوی سازمان شیلات انجام می گیرد.

 

سرپرست سازمان شیلات با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری تصریح کرد: همچنین گسترش و توسعه ماهیان خاویاری در اغلب استانها و باتوجه به خصوصیت تحمل پذیری این گونه ها در اقلیمهای مختلف در کنار پرورش ماهیان قزل آلا انجام می شود.

 

وی افزود: توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری هم در حال افزایش است و از سال آینده خاویارهای پرورشی وارد بازار داخلی خواهند شد. تقوی مطلق تصریح کرد: هم اکنون پرورش ماهیان خاویاری فعالیتی اقتصادی است و تولید آن هزینه زیادی هم ندارد.

 

وی افزود: پرورش ماهیان خاویاری برای تولید گوشت حداکثر ۳ سال به بهره برداری می رسد و یکی از زمینه های مناسب برای پرورش به شمار می رود.

 

سرپرست سازمان شیلات درباره وضعیت شناور صیادی ایران که در لیست سیاه قرار دارد، گفت: هنوز تغییری در وضعیت این شناور ایجاد نشده است اما با اقداماتی که از سوی سازمان انجام شده امیدواریم که به زودی این شناور از لیست سیاه خارج شود./خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
ماهیان خاویاری در سرعین پرورش می یابند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت خودروهای داخلی در بازار این روزها