اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان قربانی کردن شتر را در ایام حج ممنوع اعلام کرد



اخبار,اخبار اجتماعی,قربانی کردن شتر

کرونا ویروس مرس از خانواده ویروس عامل سندروم حاد تنفسی (سارس) است که از این ویروس کشنده تر، اما میزان سرایت آن کمتر است. سال 2003 ، بیماری سارس جان حدود 800 نفر را در جهان گرفت.

در پی افزایش شدید موارد مرگ ناشی از آلودگی به کروناویروس مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه)، عربستان سعودی روز جمعه قربانی کردن شتر را در ایام حج ممنوع اعلام کرد.

با نزدیک شدن ایام حج و آمدن بیش از دو میلیون مسلمان جهان به اماکن مقدس مکه و مدینه برای مدت حدود 10 روز، احتمال آلودگی به کروناویروس مرس افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جده، کمیته دائم فتوای عربستان در بیانیه ای اعلام کرد انتقال شتر به این اماکن در ایام حج ممنوع است.

براساس این بیانیه، کمیته دائم فتوا به علت شیوع کروناویروس مرس، قربانی کردن شتر را در داخل مکه و مدینه ممنوع اعلام می کند و فقط قربانی کردن گوسفند و گاو مجاز است.

طبق سنت، زائران در مدت حج گوسفند، گاو و شتر قربانی و گوشت آن را بین فقیران تقسیم می کنند.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، افرادی که با شتر در تماس مستقیم هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کروناویروس مرس هستند. سندروم تنفسی خاورمیانه نوعی عفونت ریوی است که موارد ابتلا به آن در حدود 20 کشور جهان گزارش شده و بیشترین موارد آن در عربستان سعودی به ثبت رسیده است.

وزارت بهداشت عربستان سعودی روز جمعه از سه مورد دیگر ابتلا به این بیماری خبر داد و اعلام کرد تا این لحظه یک هزار و 231 نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده اند.

در مجموع از ظهور این بیماری در عربستان سعودی در سال 2012، 521 نفر جان خود را از دست داده اند که 19 مورد از آنها اواخر ماه اوت ظرف تنها یک هفته به ثبت رسید.

کرونا ویروس مرس از خانواده ویروس عامل سندروم حاد تنفسی (سارس) است که از این ویروس کشنده تر، اما میزان سرایت آن کمتر است. سال 2003 ، بیماری سارس جان حدود 800 نفر را در جهان گرفت.

سندروم تنفسی خاورمیانه مانند بیماری سارس موجب عفونت ریوی، تب، سرفه و مشکلات تنفسی می شود، اما بر خلاف سارس، نارسایی کلیوی نیز به دنبال دارد.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر هیچ درمان پیشگیرانه ای برای این بیماری وجود ندارد و حدود 35 درصد بیماران، جان خود را از دست می دهند.

اخبار اجتماعی - تابناک


ویدیو مرتبط :
تصمیم حجاج ایرانی برای خرید نکردن از بازارهای عربستان سعودی در ایام حج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه قربانی حج تمتع ۹۲ اعلام شد



اعلام هزینه قربانی حج تمتع ۹۲, نرخ هر ذبیحه,نحوه پرداخت وجه قربانی

هزینه قربانی حج تمتع ۹۲ اعلام شد

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: هزینه قربانی حج تمتع سال ۹۲، ۴۹۰ ریال سعودی معادل ۳۴۰ هزار تومان است كه زائران هر چه زودتر باید اقدام به پرداخت این هزینه كنند.

به گزارش  مهر، غلامرضا رضایی گفت: بر اساس اعلام بانك توسعه اسلامی به همه كشور‌های مسلمانی كه در حج تمتع سال ۹۲ حضور دارند نرخ هر ذبیحه ۴۹۰ ریال سعودی می‌باشد كه همه كشور‌ها موظف هستند این مبلغ را به حساب این بانك واریز كنند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: بر این اساس سازمان حج و زیارت بر اساس نرخ ارز معادل ۴۹۰ ریال سعودی را ۳۴۰ هزار تومان اعلام كرده است كه همه زائران موظف هستند هرچه زودتر آن را پرداخت كنند.

وی در خصوص نحوه پرداخت وجه قربانی اظهار داشت: زائران باید این مبلغ را به حساب سیبای ۰۱۰۳۹۷۲۴۹۲۰۰۹ بانك ملی به نام مركز وجوه قربانی حج كه در همه شعب بانك ملی در سراسر كشور قابل پرداخت است، پرداخت كنند.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت وجوه قربانی بر اساس تخفیف‌هایی كه قرار بود به زائران بازگردادنده شود، گفت: با تغییری كه در تعداد افرادی اعزامی به حج تمتع امسال صورت گرفت و همه كشور‌ها موظف به كاهش ۲۰ درصد زائران خود شدند سازمان حج و زیارت نیز مجبور شد بعد از كاهش ۲۰ درصدی قرارداد تعدادی از هتل‌های مكه و مدینه خود را فسخ كند كه هتل‌داران بابت فسخ این قراردادها هزینه‌هایی را از سازمان دریافت كردند كه این‌ها نیز به هزینه‌های حج تمتع ۹۲ اضافه شد.

معاون حج و عمره افزود: بر این اساس كارشناسان در حال بررسی هستند كه با توجه به تخفیف‌های گرفته شده قبل از كاهش بیست درصدی و ضرری كه سازمان بابت كاهش بیست درصدی هتل‌های عربستان متحمل شده آیا امكان بازگردادن وجوهی وجود دارد یا خیر؟ كه هنوز چیزی اعلام نشده است.

رضایی گفت: بنابراین فعلا صحبتی از عدم پرداخت هزینه قربانی و پرداخت هزینه قربانی با مبالغی كه قرار بود به زائران بازگردانده شود منتفی است و همه زائران باید این هزینه را پرداخت و اصل فیش واریزی را به مدیر كاروان خود تحویل و تصویری از آن را نزد خود نگهداری كنند.

معاون حج سازمان حج و زیارت با بیان این كه حداقل قیمت برای اعزام به تمتع در سال جاری ۹ میلیون و حداكثر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است گفت: این رقم در سال گذشته حداقل ۴ میلیون و ۵۰۰ و حداكثر ۶ میلیون تومان بود./مهر