اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عدم تغییر در شیوه مصاحبه دکتری 93/ لزوم احترام به نظرات اساتید مصاحبه کننده



اخبار,اخبار دانشگاه,مصاحبه پذیرش دکتری 93


اخبار دانشگاه - مدیر کل دفتر گسترش:
عدم تغییر در شیوه مصاحبه دکتری 93/ لزوم احترام به نظرات اساتید مصاحبه کننده

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با بیان اینکه در شیوه مصاحبه پذیرش دکتری 93 تغییری ایجاد نمی شود، ادامه داد: لازم است به نظرات استادان مصاحبه کننده احترام گذاشت.

حسین حسینی در گفتگو با مهر، درباره مصاحبه دکتری 93، گفت: در مصاحبه همان ملاک و معیارهایی که در گذشته مورد توجه بوده از داوطلبان پرسیده می شود مگر اینکه دانشگاهها درخواست جدیدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارزیابی از داوطلبان بر اساس سوابق گذشته آنان صورت می گیرد، ادامه داد: بخشی از امتیازهای برای پذیرش در پاسخ به سئوالات جلسه مصاحبه به دست می آید که سهم مصاحبه در سالهای گذشته متغیر بود.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی درباره استادانی که در جلسات مصاحبه حضور می یابند، اظهار داشت: قطعاً باید به رای و نظر استادان حاضر در این جلسات احترام گذاشته شود، این افراد فرهیختگان ما به شمار می آیند اما متاسفانه گاهی کم لطفیهایی نیز صورت می گیرد.

حسینی در این باره، گفت: ممکن است در یک موردی اشکال و خطایی باشد ولی آنچه مسلم است این جمع، فردی را مورد ارزیابی قرار می دهند و امیدوارم قضاوتشان هم منصفانه باشد.

وی تاکید کرد: تمام استادانی که در مقطع دکتری حضور دارند، حق عضویت در آن جلسه را دارند بنابراین باید به رای و نظرشان هم احترام گذاشت.

اخباردانشگاه - مهر


ویدیو مرتبط :
مصاحبه دکتری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه‌نامه خاصی برای مصاحبه آزمون دکتری نداریم



اخبار,آزمون دکتری,مصاحبه ی آزمون دکتری

ابلاغ آیین‌نامه بورس دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال

شیوه‌نامه خاصی برای مصاحبه آزمون دکتری نداریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آیین‌نامه بورس برای دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در حاشیه چهارمین جشنواره رسانه، آموزش عالی، علم و فناوری در نشستی خبری، با بیان اینکه در گذشته تنها بورسیه وزارت علوم داشتیم، اظهار کرد: برخی شرکت‌های خصوصی ابراز علاقه کردند که با دادن هزینه توسط خودشان سطح علمی نیروهای آن شرکت یا سازمان افزایش پیدا کند، بنابراین بورسیه برای شرکت‌های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی نیز در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این زمینه وزارت علوم معرفی‌شدگان را تنها از نظر علمی می‌سنجد و برای ورود آنها به دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند، اما وزارت علوم به هیچ عنوان در ضوابط و مقررات استخدامی آن دستگاه ورود پیدا نمی‌کند.

سرانه هر دانشجوی دانشگاه دولتی 12 میلیون تومان است

وزیر علوم با بیان اینکه مقایسه دانشگاه پیام نور با دانشگاه‌های دیگر مقایسه‌ای مع‌الفارغ است، گفت: شهریه دانشگاه پیام نور با دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی قابل مقایسه نیست، از سویی دیگر دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی دوره‌های روزانه هستند. همچنین برای دانشگاه‌های دولتی برای هر دانشجو سرانه‌ای حدود 12 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود که این مبلغ نیز با شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور قابل مقایسه نیست.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های مختلف

وی ادامه داد: همچنین نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد یک به 50 و برای دانشگاه‌های دولتی یک به 17 است در حالی که این رقم در دانشگاه پیام نور یک به 250 است.

دانشجو تصریح کرد: از زمانی که من سمت وزارت علوم را تحویل گرفتم تعداد دانشجویان 850 هزار نفر بود، که در حال حاضر این تعداد به یک میلیون و 50 هزار نفر رسیده است، در حالی که در این مدت جذب اعضای هیات علمی 2400 نفر بوده است. بنابراین نسبت دانشجویانی که اضافه کرده‌ایم به نسبت اعضای هیات علمی یک به 70 است.

وی با بیان اینکه در طی این سال‌ها تجهیزات دانشگاه پیام نور دو تا سه برابر افزایش یافته است، گفت: تجهیزاتی که در این مدت با وجود تحریم‌ها به دانشگاه پیام نور اضافه کردیم به مراتب بالاتر از افزایش تجهیزات در دوره‌های قبل بوده است. همچنین در ازای دانشجویان جذب شده فضای آموزشی را نیز گسترش دادیم به طوری که پیش از مسئولیت بنده، سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو 0.7 متر مربع بود که در حال حاضر به 1.5 متر مربع رسیده است.

دانشجو با بیان اینکه در دوره من و دکتر زیاری رییس دانشگاه پیام نور کمترین افزایش کمی را داشته‌ایم، تصریح کرد:‌در عین حال در دانشگاه پیام نور در طی سال‌های اخیر بیشترین افزایش کیفی را داشته‌ است، بنابراین با توجه به اقدامات انجام گرفته باید از دکتر زیاری قدردانی کرد.

وی درباره عدم حضورش در مراسم عیدانه، گفت: برنامه دولت 8 تا 9:30 صبح بود در حالی که معمولا دولت یکشنبه‌ها بعد ازظهر جلسه دارد و با توجه به اینکه برنامه‌های من از قبل هماهنگ می‌شود و من ماموریتی بودم که حتی به جلسه دولت هم نرسیدم، بنابراین عدم حضورم در این مراسم به دلیل برنامه‌هایی بود که از پیش برایم تعیین شده بود.

شیوه‌نامه خاصی برای مصاحبه آزمون دکتری نداریم

دانشجو با تاکید بر اینکه شیوه نامه خاصی برای انجام مصاحبه آزمون دکتری نداریم، گفت: در سال اخیر دو تغییر جدی در آزمون دکتری ایجاد شد که یکی تخصصی‌تر شدن آن و دیگری برابر شدن سهم آزمون و مصاحبه بود.

وی افزود: دانشجویان قریب به اتفاق از این قضیه راضی بودند چون اعمال سلیقه کمتر است، در عین حال ما فکر می‌کنیم در مصاحبه‌ها اعمال سلیقه نمی‌شود و فقط بحث‌های علمی مدنظر قرار می‌گیرد، اما اگر برخی جاها لازم باشد که احقاق حقی صورت بگیرد و یا تخلفی شده باشد ورود خواهم کرد و پیگیری می کنم. /خبرگزاری ایسنا