اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب ترین 500 کیلویی های دنیا +عکس



عجیب ترین 500 کیلویی های دنیا +عکس

وزن یکی از مشخصه هایی است که با آن می توان کیفیت را نیز سنجید اما برخی مواقع بعضی از موجودات آنقدر سنگین وزن می شوند که دیگر از حالت عادی خارج می شوند.

 در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از عجیب ترین موجوداتی که غالبا وزن های کمی دارند اما گاهی اوقات بنا به شراطی زندگی به وزن 500 کیلوگرم می رسند.

گراز

احتمالا با انواع موجوداتی مانند گرازها آشنا هستید و می دانید که این موجودات از جمله حیوان های وحشی محسوب می شوند و وزن آن ها غالبا 50 تا 80 کیلوگرم است. با اینکه گرازها وزن زیادی ندارند ولی بازهم می توانند انسان ها را از بین ببرند.

اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

با این توصیف هایی که شد شاید فکر کنید که بزرگترین گراز می تواند نهایتا 150 کیلوگرم وزن داشته باشد اما چند سال پیش گرازی شکار شد که نزدیک به 500 کیلوگرم وزن داشت. تصور حمله این گراز به یک انسان نیز بسیار ترسنام است.

کوسه نر

شاید با شنیدن اسم کوسه ترسی وجود شما را در بر بگیرد و این به خاطر آن است که بیشتر این موجودات را خون خوار فرض کرده ایم. کوسه ها انواع بسیار گوناگونی دارند و تنها برخی از گونه های آن به انسان ها حمله می کنند و به آن ها آسیب وارد می کنند.

اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

یکی از بزرگترین و همچنین وحشی ترین نوع کوسه ها، کوسه های نر هستند. بیشترین حمله های به انسان ها را نیز همین کوسه ها انجام می دهند و غالبا وزنی نزدیک به 100 تا 150 کیلوگرم دارند. حال فرض کنید یک کوسه با وزن 500 کیلوگرم در دریاها شنا کند و بخواهد به یک انسان حمله کند. البته این کوسه بزرگ بیشتر در اعماق اقیانوس زندگی می کند.

مقبره

شاید این روزها دیدن یک مقبره بسیار بزرگ و سنگین عجیب نباشد اما در سالیان بسیار دور و در رم باستان مقبره هایی وجود داشته است که وزنشان گاهی تا 500 کیلوگرم هم رسیده است. این مقبره ها بیشتر از فلزات مختلف ساخته شدهاند ولی بازهم تصور اینکه در آن زمان این مقبره را چگونه جابه جا می کرده اند بسیار سخت است.

اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

انسان

اما انسان ها نیز می توانند  گاهی آنقدر زیاده روی کنن که دیگر حتی نتوانند از جایشان هم تکان بخورند. در سال 2004 مردی به نام "پاتریک دوییل" به بیمارستانی مراجعه کرد و مشکل او نیز وزنش بود.

اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

در این بیمارستان او را وزن کردن و این مردی نزدیک به 500 کیلوگرم وزن داشت. البته با این وزن او باز هم سنگین ترین مرد روی زمین نیست چرا که مردی به نام "جان براور" قبل از اینکه در سال1983 بمیرد نزدیک به 600 کیلوگرم وزن داشت.

مجسمه ای از جنس کره

کره یکی از موادی است که هر روز از آن استفاده می کنیم و برخی حتی آن را به عنوان یکی از محبوبترین خوراکی های زندگی شان می دانند.

اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

مزرعه ای در پنسیلوانیا هرساله مسابقه ای با کره برگزار می شود و در آن مجسمه سازان با استفاده از میزان زیادی کره مجسمه هایی را خلق می کنند. در این مسابقه گاهی وزن مجسمه ها به 500 کیلوگرم می رسد. در آخر مجسمه ها با دستگاه های مخصوص به سوخت مورد نیاز مزرعه تبدیل می شود.

ماشین

تا به اینجا وسایلی را دیدم که وزنی بیشتر از حد معمولی شان داشتند اما این بار به ماشین ها اشاره می کنیم که به طور متوسط 1500 کیلوگرم وزن دارند و سبکترین خودروها نیز 900 کیلوگرم وزن دارند.

اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

اما دانشمندان همچنان در رویای ساختن خودروای با وزن بسیار کم و نزدیک به 500 کیلوگرم است.  این خودروها می توانند اینده حمل و نقل ها را متحول کنند..../باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
برداشتن یک درخت 500 کیلویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا + عکس



 

 

fairest and most strange stones piece world

 

سنگهای بسیار عجیب در جنوب غرب چین در آنشون به معرض نمایش در آمده است.

 

زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا

استان گویژو درچین با داشتن کوههای عجیب و غریب، دارای سنگهای تزوینی نادر مانند آنچه در تصویر می بینید، هست.

 

زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا

 

این سنگها همگی طبیعی بوده و انسان یا ماشین انها را تراش نداده است./خبر آنلاین


زیباترین و عجیب ترین تکه سنگهای دنیا