اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب ترین مهریه ای که به اجرا گذاشته شد!



عجیب ترین مهریه,خواستگاری,مهریه

عجیب ترین مهریه ای که به اجرا گذاشته شد!

زمانی که جواد به خواستگاری ام آمد من دانشجوی ادبیات بودم و علاقه زیادی به شاهنامه فردوسی داشتم. به همین دلیل مهریه ام را 120 سکه بهار آزادی و یک مرتبه رونویسی از شاهنامه فردوسی اعلام کردم.

زنی که از زندگی با شوهر پرکارش به تنگ آمده بود مهریه اش را که رونویسی از شاهنامه فردوسی است به اجرا گذاشت تا همسرش را تنبیه کند.
هفته گذشته زنی بنام سیمین به مجتمع قضایی خانواده شماره دو رفت و گفت چون با شوهرش جواد اختلاف دارد می خواهد مهریه اش را به اجرا بگذارد. این زن در این خصوص گفت: سه سال است که با شوهرم زندگی می کنم. او مرد خوبی است. نه اعتیاد دارد و نه دست بزن و نه بد اخلاق.

اما همه فکرش معطوف به کارش است و به من کمتر اهمیت می دهد. او مدیر داخلی یک شرکت خصوصی است و بیشتر اوقاتش را سر کار می گذراند و وقتی هم به خانه می آید حوصله صحبت کردن با من را ندارد. چند ماه است سعی می کنم با جواد صحبت کنم اما او فرصت ندارد و همین که به خانه می رسید می خوابد. من هم تصمیم گرفتم مهریه ام را اجرا بگذارم تا او بخاطر این رفتارش تنبیه شود.

این زن ادامه داد: زمانی که جواد به خواستگاری ام آمد من دانشجوی ادبیات بودم و علاقه زیادی به شاهنامه فردوسی داشتم. به همین دلیل مهریه ام را 120 سکه بهار آزادی و یک مرتبه رونویسی از شاهنامه فردوسی اعلام کردم.

 

حالا با گذشت سه سال از شروع زندگی مشترک مان بخاطر اینکه شوهرم به زندگی مان اهمیتی نمی دهد می خواهم آن بخش از مهریه که در خصوص رونویسی از شاهنامه است را به اجرا بگذارم تا شوهرم تنبیه و مجبور شود چند روزی را در خانه کنارم باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به دنبال اظهارات این زن پرونده خواسته او ثبت و مقرر شد در جلسه دیگری با حضور شوهرش به این پرونده رسیدگی شود./باشگاه خبرنگاران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مهریه عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصرار عجیب یک مرد برای اجرا گذاشتن مهریه!


زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بیکار است و اصرار دارد که مهریه‌ 5 سکه بهار آزادیم را به اجرا بگذارم تا او مجبور به رفتن به سر کار شود.

 زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بیکار است و اصرار دارد که مهریه‌ 5 سکه بهار آزادیم را به اجرا بگذارم تا او مجبور به رفتن به سر کار شود.
 
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را که 5 سکه بهار آزادی بود، به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی این شعبه با اشاره به اینکه مهریه‌ام را از شوهرم که بیکار است، می‌خواهم، گفت: شوهرم حدود 3 سال است که بیکار است و هر کاری کردیم که او به سر کار برود، راضی به این امر نشد.

وی ادامه داد: شوهرم گفته است که چنانچه مهریه‌ام را به اجرا بگذارم به دنبال کاری مناسب می‌رود تا زندگیمان سر و سامان گیرد.

زن گفت: در خانواده ما ایراد دارد که زنی مهریه‌اش را به اجرا بگذارد یا حرفی در این خصوص بزند؛ در واقع مهریه، تنها یک موضوع نمادین است.

وی ادامه داد: می‌خواهم مهریه‌ام را بگیرم تا شوهرم به سر کاری مناسب برود و زندگی من تغییر کند.

زن بیان کرد:‌ چنانچه شوهرم مهریه مرا بپردازد، کل مهریه‌ام را که 5 سکه بهار آزادی است به او می‌دهم؛ در حقیقت من نیازی به مهریه ندارم و تنها به خاطر شوهرم این درخواست را می‌کنم.

وی عنوان کرد: نمی‌دانم چرا شوهرم با اینکه خود اصرار داشت که چنین درخواستی بدهم، امروز در دادگاه حاضر نشده است.

زن ادامه داد: چنانچه شوهرم به دادگاه نیز می‌آمد نمی‌توانست مهریه‌ام را بپردازد و مجبور می‌شد که همین 5 سکه را به صورت اقساط به من بدهد.

وی بیان کرد: خواهان مهریه‌ام هستم و به خاطر شوهرم از درخواستم منصرف نمی‌شوم.

قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن به دلیل عدم حضور مرد و شهود حکمی صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر با حضور مرد موکول کرد.

منبع: فارس