اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب ترین سارق تهران دستگیر شد/شیوه جدید سرقت+عکس



اعتراف به ده‌ها فقره سرقت منزل؛

عجیب ترین سارق تهران دستگیر شد/شیوه جدید سرقت+عکس

سارق نوجوانی که به طور کاملا متفاومتی اقدام به سرقت منازل مسکونی می‌کرد، توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در پی شکایت برخی از شهروندان غرب تهران در خصوص سرقت لوازم با ارزش منازلشان ماموران کلانتری 118 ستار خان موظف شدند تا سارق و یا سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

در بررسی‌های اولیه ماموران تخصصی کلانتری متوجه شدند که فرد سارق به طور کاملا حرفه‌ای اقدام به سرقت‌ کرده است.

در بررسی بیشتر و دقیق تر در تمامی فیلم‌های ضبط شده از دوربین های امنیتی ماموران به یک نوجوان کوتاه قد و لاغر اندام که در تمامی محدوده سرقت حضور داشت، مشکوک شدند.

ماموران با چهره نگاری و درآوردن اطلاعات فرد مظنون، وی را در خیابان‌های غرب تهران دستگیر و به مقر انتقال دادند.

رئیس کلانتری 118 ستارخان "سرهنگ امیر حسین رضایی با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران؛ اعلام کرد: با انتقال متهم به هویت ذبیح 16 ساله 130 سانتی متر قد به مقر چندین شاه کلید که ساختنش کار هرکسی نبود در جیب هایش کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه سرقت این متهم گفت: طی اعتراف سارق مشخص شد که این نوجوان از لای نرده‌های پنجره و از داخل کانال کولر وارد خانه‌ها شده و با سرقت اشیاء قیمتی توسط شاه کلید درب را از داخل باز کرده و با خونسردی مکان را ترک می‌کند و این سرقت‌ها را معمولا در مجمتع‌های مسکونی انجام می‌دهد.

در نهایت پرونده متهم برای بررسی بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد.

سرقت منزل,عجیب ترین سارق

 

باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
زنانی که سارق را دستگیر کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جیب بر حرفه ای با خانواده اش دستگیر شد/ اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت در تهران و سایر شهرها + عکس




 اخبار حوادث - جیب بر حرفه ای با خانواده اش دستگیر شد/ اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت در تهران و سایر شهرها + عکس

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعترافات متهم به دهها فقره جیب بری همراه با سایر اعضای خانواده اش عنوان کرد : " برابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم اتصلی پرونده بهمراه سایر اعضای خانواده اش اقدام به انجام سرقت در تهران و همچنین سایر شهرها و استان ها داشته که برابر هماهنگی های بعمل آمده با مقام محترم قضایی ، سایر اعضای خانواده متهم دستگیر و جهت تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند"

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 23 فروردین ماه فردی با مراجعه به کلانتری 169 مشیریه به مأموران اعلام داشت که کیف جیبی اش توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای رنگ سرقت شده است . 
 
پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گر فت . 
 
اظهارات مالباخته :  
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در مورخه 23 فروردین ماه قصد مسافرت به سمنان را داشتم ؛ به سه راه افسریه رفته و سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای رنگ با چهار سرنشین شدم که دو مسافر در صندلی عقب نشسته بودند ؛ زمانیکه قصد داشتم تا سوار ماشین شوم ، سرنشین صندلی جلو ( صندلی شاگرد راننده ) عنوان داشت که چند صد متر جلوتر قصد پیاده شدن دارد و به این بهانه پیشنهاد کرد که مسافتی کوتاه را بهمراه وی ، به صورت دو نفره طی مسیر کنیم ؛ من نیز با قبول پیشنهاد این شخص که تصور می کردم همانند من یک مسافر است ، سوار ماشین شده اما هنوز فاصله زیادی طی نشده بودکه راننده عنوان کرد "درب جلو باز است" و به این بهانه چندین بار اقدام به محکم کردن درب سمت بنده نمود . پس از آن  ، راننده پرسید "کجا می روی ؟" و من نیز در پاسخ عنوان کردم "سمنان" ؛ در این زمان راننده مدعی شد که وی به قصد کارخانه سیمان مسافر سوار نموده ! و به این بهانه و بدون گرفتن پول کرایه مرا از ماشین پیاده کرد ؛ زمانیکه از ماشین پیاده شدم ، پس از گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کیف جیبی همراه خود شدم " . 
 
وصول دهها پرونده جیب بری :  
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده های مشابه از سوی کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی ، دهها پرونده سرقت های مشابه دیگر به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد ؛ اظهارات شکات و مالباختگان نشان داد سرنشینان انواع خودروهای سواری "پژو" و "پراید" در رنگ های مختلف ، اقدام به سوار کردن مسافر در صندلی جلو بهمراه فرد دیگری حدودا 50 ساله کرده و بدین شیوه و شگرد اقدام به سرقت جیب بری می نمایند . 
 
بررسی اظهارات مالباختگان در خصوص مبدا و مقصد آنها در زمان سوار شدن به خودروها نشان داد که عمدتا در خروجی های شهر تهران بویژه در مناطق سه راه افسریه ، سه راه تهرانپارس ، پایانه ترمینال جنوب ، میدان آزادی و ... قصد رفتن به سایر شهرها بویژه شهرها و شهرک های حومه شهر تهران از قبیل بومهن ، رودهن ، پردیس ، کرج ، فیروزکوه ، دماوند  ، ورامین ، پاکدشت و .... را داشته اند .

اخبار,اخبار حوادث, جیب بر

 
شناسایی متهم تحت تعقیب دستگاه قضایی : 
با توجه به اظهارات شکات و مالباختگان مبنی بر اینکه در تمامی سرقت ها فردی حدودا 55-50 ساله کنار آنها در صندلی شاگرده راننده نشسته ، کارآگاهان احتمال دادند که این شخص از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی است ؛ لذا بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان با انجام چهره نگاری موفق به شناسایی مجرم سابقه دار و حرفه ای در زمینه جیب بری بنام "اکبر" شدند . 
 
بررسی سوابق "اکبر . خ" نشان داد که وی با داشتن سوابق متعدد سرقت بارها به اتهام جیب بری توسط اداره هفدهم ، پایگاه دوم و پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز پس از دستگیری توسط تیم مبارزه با جیب بری اداره هفدهم پلیس آگاهی روانه زندان شده اما پس از گذشت مدتی ، در مورخه 12اسفند ماه سال 91 از زندان خارج و از آنزمان متواری است . 
 
دستگیری متهم :  
با شناسایی متهم از سوی دهها مالباخته ، دستگیری "اکبر . خ" در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . با بهره گیری از اظهارات شکات و مالباختگان مبنی بر اطلاعات ناقص بدست آمده از شماره پلاک خودرو پژو 405 نقره ای رنگ استفاده شده در بیشتر سرقت ها و انجام اقدامات پلیسی ، مالک خودرو پژو 405 شناسایی و تحقیقات از وی توسط کارآگاهان پایگاه ششم انجام شد . 
 
این شخص پس از حضور در پایگاه ششم و شناسایی تصویر متهم ( اکبر ) به عنوان خریدار خودرو ، عنوان داشت که پژو 405 را به صورت وکالتی به این شخص فروخته است . 
 
با توجه به اطلاعات بدست آمده ، دستور توقیف خودرو بهمراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت و سرانجام گشت انتظامی استان قم موفق به شناسایی خودرو ، توقیف آن و همچنین دستگیری متهم اصلی پرونده شد . 
 
سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعترافات متهم به دهها فقره جیب بری همراه با سایر اعضای خانواده اش عنوان کرد : " برابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم اتصلی پرونده بهمراه سایر اعضای خانواده اش اقدام به انجام سرقت در تهران و همچنین سایر شهرها و استان ها داشته که برابر هماهنگی های بعمل آمده با مقام محترم قضایی ، سایر اعضای خانواده متهم دستگیر و جهت تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند" . 
 
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده از سوی مقام قضایی گفت : "با توجه به سوابق متعدد متهم اصلی پرونده در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری ، اعتراف به دهها فقره جیب بری در تهران و سایر شهرها و استان های کشور ، شناسایی از سوی دهها مالباخته و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر وی از سوی مقام محترم قضایی صارد شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی مراجعه نمایند ؛ همچنین از کلیه شهروندانی که اطلاعاتی در خصوص سایر جرایم ارتکابی متهم دارند درخواست می شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21865863 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند " .
 
  اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران