اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب‌ترین قوانین برخی شهرهای جهان



اخبار,اخبار اجتماعی,شهرهای جهان

هر شهر و دیاری برای خودش قوانینی دارد که حتی افرادی که به آنجا سفر می‌کنند به رعایتش ملزم هستند، مانند قوانین راهنمایی و رانندگی یا قوانین شهروندی. اما در برخی شهرهای دنیا بعضی قوانین آنقدر عجیب است که شاید اگر از قبل ندانید، به راحتی آن‌ها را زیر پا بگذارید و در آن شهر دچار جرم شوید!

با این مقدمه آورده است: با ما همراه شوید تا شما را با عجیب‌ترین قوانین برخی شهرهای دنیا آشنا کنیم.

خرید و فروش آدامس در سنگاپور ممنوع!
از سال ۱۹۹۲ به خاطر مشکلاتی که از طریق آدامس به سیستم بهداشت سنگاپور وارد شده، مسئولان هرگونه خرید و فروش آدامس را در این کشور غیرقانونی اعلام کردند! تا قبل از این قانون، سالانه 106 هزار دلار برای تمیز کردن آشغال های آدامس در این کشور هزینه می‌شد. درحال حاضر فقط برخی از انواع آدامس‌های درمانی چون آدامس نیکوتین‌دار و بدون قند مجاز است، اما آدامس‌های بادکنکی غیرمجاز محسوب می‌شوند.

پوشیدن لباس استتار نظامی در باربادوس ممنوع!
در کشور باربادوس (جزیره‌ای در شمال شرق ونزوئلا) تنها افراد نظامی اجازه پوشیدن لباس‌های استتار نظامی را دارند و مردم عادی اجازه ندارند لباس‌هایی با این طرح و رنگ به تن کنند. البته این ممنوعیت عجیب برای مقابله با اعضای باندهای جعل هویت سربازان و سرقت از مردم در سال ۱۹۸۰ به تصویب رسید. هرچند که این قانون امروزه مانند قبل مشکل زا نیست اما همچنان جزو قوانین این جزیره است و باید رعایت شود.

غذا دادن به کبوتران در ونیز ممنوع!
ریختن دانه برای پرندگان در میدان «سن مارکو»ی شهر ونیز ایتالیا هرچند که به نظر سرگرمی بی‌ضرری است، اما به دلیل جمعیت عظیم کبوتران در ونیز، غذا دادن به آن‌ها ممنوع اعلام شده است. در این میدان هنوز برخی گردشگران همچنان به پرندگان غذا می‌دهند اما از زمانی که تعداد بسیار زیاد پرندگان این منطقه، باعث تخریب مجسمه‌ها شده و منطقه نیازمند پاکسازی شده، این کار حتی جریمه نقدی نیز دارد.

دور انداختن بلیت در شهرهای پاریس و مادرید ممنوع!
در این دو شهر اگر به هر دلیلی بلیت مترو یا اتوبوس را قبل از خارج شدن از ایستگاه دور بیندازید، مجرم شناخته می‌شوید. برخی از گردشگران مخصوصاً آن‌ها که قادر به صحبت به زبان رسمی آن منطقه نیستند، به دلیل این که نمی‌توانند تابلوهای هشدار را بخوانند، گاهی توسط پلیس مترو دستگیر می‌شوند و تا زمانی که مبلغ تعیین‌شده به عنوان جریمه را پرداخت نکنند اجازه خروج از ایستگاه را نخواهند داشت.

استفاده از سایت اجاره خانه در پاریس ممنوع!
به تازگی سایت‌هایی راه‌اندازی شده که به کاربرانشان این امکان را می‌دهند تا بتوانند از طریق آن‌ها خانه یا اتاق‌های اجاره‌ای را در شهرهای پر مسافر پیدا کنند. یکی از معتبرترین این سایت‌ها، وب سایت Airbnb است که جالب است بدانید استفاده از آن در شهر پاریس ممنوع اعلام شده و اجاره کردن خانه از طریق آن غیرمجاز است. البته شهرهای دیگری چون نیویورک نیز از این قانون عجیب پیروی می‌کنند.

اخبار اجتماعی - روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
عجیب ترین قوانین جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید


نوع زندگی افراد ساکن، معماری خانه‌ها، رسومات و فرهنگ‌ها، نام‌های غیرمعمول و شاید هم گاهی ترکیبی از همه‌ این موارد است که از یک منطقه‌، محلی عجیب و شهری خاص را می‌سازد.

وبسایت ساعت 24: نوع زندگی افراد ساکن، معماری خانه‌ها، رسومات و فرهنگ‌ها، نام‌های غیرمعمول و شاید هم گاهی ترکیبی از همه‌ این موارد است که از یک منطقه‌، محلی عجیب و شهری خاص را می‌سازد. در ادامه با ما همراه باشید تا عجیب‌ترین شهرهای دنیا را به شما معرفی کنیم.

فهرست عجیب‌ترین‌ها در جهان تمامی ندارد و هر بار با لیستی جدید مواجه می‌شویم که باعث شگفتی شنوندگان می‌شود. به نظرتان چه چیزی باعث می‌شود که یک منطقه‌ مسکونی عجیب نام بگیرد؟ چه فاکتورهای برای رفتن در چنین لیستی وجود دارد؟ در ادامه مطلب، با نام و ویژگی‌های عجیب‌ترین شهرهای جهان آشنا می‌شویم.

میاکجیما

 با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

تمام اهالی این جزیره که در ژاپن واقع شده است، باید همیشه از ماسک استفاده کنند، زیرا به دلیل فعالیت‌های بالای آتش‌فشانی، در معرض گازهای سمی قرار دارند. سال ۲۰۰۰ وقتی آتش‌فشان این منطقه فعال شد، ۳۶۰۰ نفر مجبور به ترک جزیره شدند و چند ماه بعد با ماسک به این جزیره برگشتند.

لانگیربین

 با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

شمالی‌ترین شهر کره‌ی زمین، لانگیربین نروژ است. اما این تنها نکته‌ی منحصربفرد این شهر نیست. مردن در لانگیربین غیر قانونی است. در این شهر تنها یک قبرستان کوچک وجود دارد که از ۷۰ سال پیش دیگر هیچ مرده‌ای را نمی‌پذیرد، زیرا جنازه‌ها در لایه‌ی منجمد دائمی اعماق زمین تجزیه نمی‌شوند.

شهر زباله

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

شهر زباله، نام منطقه‌ای است که در جنوبی‌ترین قسمت منشیات ناصر قاهره واقع شده است. منشیات ناصر، بزرگ‌ترین محل زندگی زباله جمع کن‌های قاهره است. در این منطقه بازیافت زباله مهم‌ترین تامین کننده‌ معیشت افراد است و نیازی به گفتن نیست که جز فقیرترین مناطق قاهره محسوب می‌شود.

سواستیکا

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

برخلاف نام دلهره‌آورش که در غرب به چلیپای شکسته‌ی نازی ها اطلاق می‌شود، سواستیکا که در اونتاریوی کانادا واقع شده است، یکی از صلح‌آمیزترین و آرام‌ترین مناطق آمریکای شمالی است. این شهر در نزدیکی یک سایت معدنی و در سال ۱۹۰۸ شکل گرفت و در دهه‌ی ۳۰ به دلیل ظهور نازیسم، مشکلاتی برای افراد ساکن در این شهر بوجود آمد. همان‌طور که جنگ پیش می‌رفت و اروپا را نابود می‌کرد، مقامات اونتاریو تصمیم گرفتند که نام این شهر را به وینستون تغییر دهند، اما خیلی زود مردم شهر تابلوی نام جدید را برداشتند و تابلوی سواستیکا و یک تابلوی دیگر با متن «گوربابای هیتلر، این اسم را اول ما انتخاب کردیم»، را دوباره بنا کردند.

رازول

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

رازول نیومکزیکو را به خاطر حادثه‌ی عجیبی که سال ۱۹۴۷ در آن اتفاق افتاد می‌شناسند. بسیاری از طرفداران UFO ادعا کردند که آن سال یک سفینه در این منطقه فرود آمد، بیگانگان سوار بر آن دستگیر شدند و ارتش برای لاپوشانی قضیه وارد عمل شد. در حال حاضر این شهر توریست‌های علاقه‌مند به UFO و بیگانگان فضایی را به سمت خود جذب می‌کند.

کوبر پدی

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

کوبر پدی در جنوب استرالیا، یک روستا در نزدیکی معدن عقیق است که تقریبا جای زندگی نیست. این روستا در میانه‌ی صحرایی قرار گرفته است که در تابستان دمای هوا زندگی را غیر ممکن می‌کند، پس معدن کاوان همه چیز را زیر زمین ساخته‌اند. آن‌ها از معادن قدیمی عقیق هم برای ایجاد محل زندگی استفاده کرده‌اند. خانه‌هایی که در تمام سال دارای دمای مناسب هستند و به تهویه‌ی هوا یا وسایل گرمایشی هم نیاز ندارد.

شهر شطرنج

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

«کیرسان ایلیومژینوف» تاجر میلیونر و طرفدار متعصب شطرنج، سازنده‌ی این شهر در الیستای روسیه است. او این مجموعه را با هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار برای طرفداران شطرنج ساخته است و در حال حاضر شهر شطرنج میزبان سه تورنومنت جهانی فدراسیون شطرنج است.

گیبسونتون

با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید+ تصاویر

برای آن‌هایی که عمری را در سیرک گذرانده‌اند، این منطقه یک شهر رویایی و در واقع خانه‌ رسمی آن‌ها به حساب می‌آید. این شهر کوچک موزه‌های منحصر به‌فردی دارد که شیوه‌ی زندگی سیرکی و کارناوالی را به نمایش می‌گذارند.