اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب‌ترین سیستم‌های دفاعی در طبیعت +عکس



حیوانات دنیای بزرگی دارند و هر کدام از اعضای این دنیا ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث می شود تا در حیات وحش به راحتی زندگی کنند و مشکلی نداشته باشند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از ویژگی هایی که به موجودات مختلف قدرت رویارویی با مشکلات را می دهد سیستم دفاعی است. سم های مختلف و یا پنجه های کشنده از جمله مهمترین سیستم های دفاعی هستند. در میان حیوانات البته برخی سیستم های بسیار ساده و یا عجیبی دارند که بد نیست با آن ها آشنا شوید:
** مورچه انفجاری
یکی از شیوه های بسیار عجیب برای دفاع شخصی در میان حیوانات مخصوص مورچه انفجاری است که بیشتر در مالزی دیده می شود. این مورچه بدنی بزرگ همراه با دانه های انفجاری دارد که باعث می شود با احساس کردن خطر خودش را منفجر کند. این انفجار البته همراه با خارج شدن ماده ای سمی است که می تواند انسان ها را کمی گیج و البته حیوانات کوچک را بکشد.

 عجیب‌ترین سیستم‌های دفاعی در طبیعت

 ** سمندر آبی مراکش
سمندر آبی مراکش سیستمی بسیار ساده اما خطرناک و عجیب دارد. او با احساس کردن کمترین خطری تمام استخوان های بدنش را از پوستش عبور می دهد و همه آن ها را وارد بدن دشمن می کند. این استخون ها بسیار تیز و کشنده هستند درحالی که سمندر خودش دردی را احساس نمی کند. در طبیعت تا به حال حیوانات بسیاری بوده اند که به دست این سمندر آبی کشته شده اند.

  عجیب‌ترین سیستم‌های دفاعی در طبیعت

 ** اختاپوس جاپتلا
در اعماق 1000 تا 600 متری اقیانوس ها اختاپوسی کوچک زندگی می کند که سیستم دفاعی جالبی دارد. او می تواند در عرض یک ثانیه و با احساس خطر خود را نامرئی کند. نامرئی شدن اختاپوس باعث می شود تا دیگر دیده نشود و حتی ماهی هایی که از خود نور تولید می کنند نیز او را نمی بینند. این اختاپوس البته اگر بازهم دیده شود سریع خود را به رنگ های مختلف در می آورد تا بار دیگر بتواند در دل دریا ناپدید شود.

  عجیب‌ترین سیستم‌های دفاعی در طبیعت

 ** کرکس ترکیه
یکی از بدترین و البته کثیف ترین سیستم های دفاعی در بدن کرکس ترکیه قرار دارد. او هر گاه احساس کند مورد حمله قرار گرفته است تمامی موادی که در بدن و شکمش وجود دارد روی شکارچی خارج می کند. این کار هم باعث بهم خوردن حال شکارچی می شود و هم اینکه وزن کرکس سبک تر و پرواز آن سریع تر می شود. در برخی از مواقع دیده شده است که کثیفی های این کرکس خیلی سریع زیر نور خورشید آتش هم می گیرند.

  عجیب‌ترین سیستم‌های دفاعی در طبیعت

 ** خیار دریایی
بسیاری از  جانورشناسان بر این اعتقاد هستند که بدترین و حال بهم زن ترین سیستم دفاعی را خیار دریایی دارد. این موجود کوک هنگامی که خطر را احساس کند سریع تمامی اعضای داخلی بدنش را به سمت دشمن پرتاب می کند. این درحالی است که بدن او سمی نیز به همراه دارد که ممکن است هر موجودی را از پا بیاندازد. البته او بعد از این حرکت زنده می ماند و 6 ماه طول می کشد تا بار دیگر بدنش قسمت های از دست رفته را بازسازی کند.

  عجیب‌ترین سیستم‌های دفاعی در طبیعت

 منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
تکنولوژی دفاعی ترکیه - محصولات سیستم های دفاعی FNSS

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین قاتلان طبیعت +عکس



در طبیعت حیوانات وحشی بسیار زیادی وجود دارد و البته این حیوانات به عنوان قاتلان طبیعت نیز شناخته می شود. در این میان موجودات دیگری نیز هستند که چهره مظلومشان، خوی قاتلشان را نشان نمی دهد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب قصد داریم موجوداتی را معرفی کنیم که بر خلاف ظاهر بی آزارشان، می توانند قاتلان بی رحمی باشند.

مرجان ها

این موجودات بسیار کوک شاید در ظاهر بسیار شبیه اسفنج ها باشند اما باطنی بسیار خطرناک دارند و همانند کوسه ها می توانند کشنده باشند. بر روی بدن این مرجان ها تیغ های بسیار ریزی وجود دارد که بعد از برخورد می تواند در طعمه ایجاد گزش کرده و سپس، به راحتی آن را شکار کند. همچنین مرجان ها می توانند به راحتی یک ماهی بزرگ را ببلعند.

حیوانات وحشی , عجیب ترین قاتلان طبیعت

حلزون ها

شاید به نظر شما حلزون یکی از کوچک ترین و زیباترین مخلوقات باشد اما این موجود زیبا و بسیار خونسرد و آهسته در عین حال بسیار خطرناک نیز هستند. شاید به خاطر لاکی که دارد زیاد شکار نشود اما می تواند موجودات ریز و یا حتی حیوان های بزرگ را نیز از پای در آورد. حلزون ها اندام هایی در بدنشان دارند که بسیار شبیه به قلاب است و اصابت کوچک آن باعث بی حسی منطقه تماس می شود. برخی از گونه های این موجود قادرند انسان ها را نیز از پای در آورند.

حیوانات وحشی , عجیب ترین قاتلان طبیعت

صدف ها

بسیاری از موجودات دریایی که دارای دو پوشش سخت بر روی هم هستند مانند صدف ها به عنوان قاتلان کوچک دریا شناخته می شوند. این موجودات برای بقا باید آب دریا را با مکش های عظیم به داخل صدف هایشان بکشند. صدف های بزرگ با این مکش ها می توانند حتی ماهی های متوسط را نیز به داخل بکشند و آن ها را از بین ببرند.

حیوانات وحشی , عجیب ترین قاتلان طبیعت

ستاره دریایی

شاید بسیار جالب باشد که بدانید یکی از موجودات زیبای دریایی که بیشتر اوقات در یک نقطه زندگی می کند و اصلا توانایی جابه جایی زیادی ندارد قاتلی بی رحم در دریا است. البته این ستاره های دریایی گونه های متفاوتی دارند. برخی از گونه های آن ها به موجودات کوچک و به آرامی حمله می کنند برخی دیگر نیز خیلی سریع حمله می کنند. در این میان ستاره کمین کننده از همه بی رحم تر است. او بر روی دستانش بلند می شود و منتظر می ماند تا موجودی از زیر بدنش عبور کند سپس به روی آن می افتد و در طی چند روز او را زنده زنده می خورد.

حیوانات وحشی , عجیب ترین قاتلان طبیعت

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان