اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب‌ترین دایناسورهای باستان +عکس



عجیب‌ترین دایناسورهای باستان +عکس

دایناسورها و هیولاهای ماقبل تاریخ شاید در آن زمان حکمرانان دنیا بوده اند ولی به دلایل مختلف نابود شده اند تا امروزه نفع بیشتری را از طریق نفت و گاز به ما برسانند. دایناسورها به قدری زیاد بوده اند که همچنان هم ممکن است گونه های تازه ای کشف شود.

فسیل دایناسورهای بسیاری تا به حال کشف شده است و باستان شناسان دانسته های فراوانی در مورد آن ها دارند اما هنوز اعتقاد بر این است که تعداد بسیاری از این موجودات باستانی پیدا نشده و زیر لایه های مختلفی از خاک پنهان شده اند. به غیر از دایناسورهایی که در فیلم های مختلف با آن آشنا شده اید گونه های دیگری نیز وجود دارد که عجیب و ناآشنا هستند.


** هالوسیگنیا

 

دایناسور,فسیل دایناسورها,موجودات عجیب و غریب

 

این دایناسور برای اولین بار در منطقه بریتیش کلمبیا در کانادا پیدا شد و البته به تازگی نمونه هایی از آن در چین نیز یافت شده است که نشان از گستردگی این گونه می دهد.

 

از آنجایی که فسیل های این دایناسور کمی ناقص هستند باستان شناسان در مورد آن حدس های متفاوتی می زنند که قوی ترین این حدس ها می گوید این موجود بیشتر شبیه به کرم های امروزی بوده است و بدنش با تیغ های سمی پوشیده شده بوده تا بتواند از خودش محافظت کند. این موجودات نهایتا می توانستند به طول 3 سانتی متر برسند و زندگی انچنان سختی نداشته اند


** جائوکلوپتروس

 

دایناسور,فسیل دایناسورها,موجودات عجیب و غریب

 

این دایناسور برای اولین بار در یکی از شهرهای آلمان پیدا شد و به عنوان بزرگترین بندپایایی شناخته می شود که تا به حال کشف شده است. این بندپا می توانست تا 240 سانتی متری رشد کند که این عدد از قد یک انسان معمولی بسیار بالاتر است. این موجود به عنوان پدربزرگ عقرب های کشنده شناخته می شود زیرا شباهت های بسیاری به آن ها داشته است. البته رازهای این دایناسور همچنان سر به مهر باقی مانده است و دانشمندان به دنبال کشف فسیل های دیگری از آن هستند.


** دیمورفودون

دایناسور,فسیل دایناسورها,موجودات عجیب و غریب

 

 یکی از پرنده های عجیبی که در دوره دایناسورها زندگی می کرده است و برای اولین بار سال 1828 پیدا شد به نام "دیمورفودون" شناخته می شود. این پرنده به نظر می رسد بدنی رنگارنگ با چهره ای بسیار عجیب وخشن داشته است و تحقیقات نشان میدهد که از همراه با گوشت خواران بزرگ زندگی می کرده است.

 

نکته جالب در مورد این پرنده این است که او دارای دو ردیف دندان متفاوت بوده است که هر کدام می تواسنتد کارهای مختلفی انجام دهند. یکی از ردیف های دندان او برای شکار بوده و به راحتی شکار را پاره می کرده است و ردیف دیگر دندان ها برای جویدن و خوردن استفاده می شده است. فسیل ها نشان می دهد که بال های این پرنده هنگام باز شدن یک متر و نیم عرض داشته اند.


** کوتزالکوتلوس

 

دایناسور,فسیل دایناسورها,موجودات عجیب و غریب

 

یکی از بزرگترین دایناسورهایی که در دوران باستان زندگی می کرده است با نام " کوتزالکوتلوس" شناخته می شود. فسیل های این دایناسور در سال 1971 و  در تگزاس پیدا شد. فسیل های آن به گونه ای بوده است که به نظر می رسد این دایناسور از اجداد زرافه های امروزی بوده اند ولی این دایناسور بال داشته و قد آن ها نزدیک به 9 متر بوده است. به نظر می رسد این دایناسور گیاه خوار بوده و از درختان بلند تغذیه می کرده است.


** هلیکوپریون

 

دایناسور,فسیل دایناسورها,موجودات عجیب و غریب

 

این دایناسور که به عنوان یکی از اجداد اصلی کوسه ها شناخته می شود در دوره اول زندگی دایناسورها زندگی می کرده است و با خوش شانسی توانسته از انقراض دسته جمعی آن ها نیز جان سالم به در ببرد ولی بعدها به مرور و با ورود شکارچیان جدید به دریاها نسل آن ها نیز منقرض شد.

 

فسیل های بدست آمده نشان می دهد که این ماهی نزدیک به 3 متر طول داشته است و دندان های آن نیز به مانند اره برقی های امروزی بوده است. فک پایین این ماه بسیار بلندتر از فک بالایی بوده و به همین علت به صورت دایره ای زیر سرش قرار میگرفت. بر روی این فک بیش از 100 دندان وجود داشته است....../yjc.ir

 


ویدیو مرتبط :
سنگ های عجیب (شاید فرودگاه فضایی باستان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین دایناسورهای کوچک +عکس



مارمولک ها خزندگانی هستند که از نظر ظاهری شباهت فراوانی به دایناسورها دارند و بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان دارای اشتراکات زیادی با این موجودات منقرض شده هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مارمولکها خزندگانی جالب و بسیار متنوع هستند. این خزندگان در اندازه ها و رنگهای مختلف وجود داشته و در نقاط مختلف دنیا زندگی می کنند. از مارمولکهای خانگی تا خزنده بزرگی همچون کومودور همگی جزء خانواده مارمولکها به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از گونه های کم تر شناخته شده مارمولکها آشنا کنیم.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

Phrynocephalus

این مارمولک کوچک ساکن مناطق کویری است و به بیشتر در بیابانهای مناطق آسیای مرکزی مثل کشور چین و همچنین بخش هایی از ترکیه دیده شده است. این خزنده کوچک دارای عادات عجیبی است که از جمله آن می توان به جمع کردن و باز کردن دم برای ارتباط با همنوعان خود، قابلیت فرو رفتن سریع در شن و ماسه ها و همچنین ترساندن دشمنان خود با ظاهر عجیبش اشاره کرد.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

مارمولک پرنده

این مارمولک دارای پوستی عجیب است که قابلیت استتار مناسبی را به آن می دهد. پوست این خزنده از جهاتی شبیه به مارها نیز است. اما دلیلی که لقب پرنده را نصیب این مارمولک کرده است توانایی جالب این خزنده در پرش است. این مارمولک می تواند با کمک دم و پاهای خود پرش کرده و مسافتهای کوتاهی مثلا به اندازه دو درخت بین هم را پرش کنند.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

Heloderma suspectum

این مارمولک عظیم الجثه و ترسناک یکی از گونه های سمی این خانواده است. اندازه بزرگ و زنگ سیاه بدن به همراه گزشهای دردناک از این خزنده موجودی خطرناک ساخته است. نکته مهم در مورد این مارمولک این است که برخلاف سایر هم نوعان سمی خود که دارای زهری ملایم و عمدتا کم خطر هستند، زهر این گونه از مارمولک ها بسیار خطرناک بوده و عمدتا بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

مارمولک کرم خوار

این گونه از مارمولک از نظر ظاهری بسیار عجیب و متفاوت با سایر گونه های مارمولک هستند. این خزندگان با بدنی کشیده و طولانی و همچنین پاهای جلویی بسیار کوچک ترجیح می دهد که بیشتر اوقات خود را در زیر زمین و به دنبال کرم ها و سایر حشرات برای تغذیه خود می گردد.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

Amblyrhynchus cristatus

این مارمولک عظیم الجثه یکی دیگر از گونه های خاص حاضر در جزایر گلاپاگوس است. این جزیره به عنوان یک مکان خاص در میان زیست شناسان مطرح است ، چون که دارای گونه های بی همتای گیاهی و جانوری است. اما این مارمولک بزرگ برخلاف ظاهر ترسناک خود گیاه خوار بوده و اکثر عمر خود را به مانند شیرهای دریایی و یا فک ها در خطوط ساحلی می گذراند. این مارمولک عمدتا به درون آب رفته و غذای خود که شمال علف های دریایی است را پیدا می کند.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

شیطان تاج دار

این گونه از مارمولک ها عمدتا در مناطق کویری زندگی می کنند و به دلیل ظاهرا خاص خود به عنوان " شیطان تاج دار " ملقب شدند. این مارمولک در مناطق بیابانی زندگی کرده دارای پوستی پوشیده از فرو رفتگی و برآمدگی ها و همچنین رنگی خاکی است. این مارمولک عمدتا از مورچه ها تغذیه می کنند.

 

عجیب ترین دایناسورهای کوچک

 

مارمولک شاخ دار

این مارمولک کوچک به صورت خاص در مناطق کویری زندگی کرده و عمدتا از مورچه ها تغذیه می کند. این خزنده کوچک دارای یکی از عجیب ترین اشکال دفاعی در برابر دشمنان خود است. این مارمولک پس از احساس ترس فشار خون خود را بالا برده و حجم زیادی از خون را به درون مویرگهای سر خود منتقل می کند که باعث قرمز شدن سر خزنده می شود. بسیاری از شکارچیان پس از دیدن این ظاهر از شکار آن پشیمان می شوند. / باشگاه خبرنگاران