اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عبرت از سرانجام افشاگری برای حذف رقیب



اخبار,اخبار,سیاسی,محمدرضا عارف

 

روز گذشته هم‌زمان با میلاد امام رضا(ع)، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری با تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته دولت، وجود بارگاه مبارک امام هشتم در ایران و مشهد مقدس را نعمتی برای مردم مؤمن ایران دانست و گفت: «پیروزی‌های ملت ایران در صحنه‌های مختلف مطمئنا از وجود پربرکت ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) است و ان‌شاءالله مسئولان محترم با تأسی از سیره و روش پیروان مذهبی خود خدمتگزاران صادقی برای مردم بزرگوار ایران باشند».


او با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند برخی اختلاف‌نظرها را به رسانه‌ها نکشانند، گفت: «پدیده زشتی که متأسفانه گریبانگیر برخی افراد شده است استفاده از حربه افشاگری است که با روح حاکم بر انقلاب اسلامی، که یک انقلاب اخلاقی و فرهنگی بود، و نیز با تعالیم دینی ما همسانی ندارد. باید از سرنوشت کسانی‌که روزی با روش غیراخلاقی افشاگری به دنبال حذف رقیب بودند، عبرت گرفت».


عارف با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: «در جمهوری اسلامی ایران مردم کارفرمایان اصلی هستند و دولتمردان خدمتگزاران ملت محسوب می‌شوند و کارگران عزیز هم در همه صحنه‌ها یار و یاور دولت‌ها بودند».


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش‌آفرینی کارگران در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و بعد از آن به‌خصوص در هشت سال دفاع مقدس، گفت: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل درگیر شدن با مشکلات و چالش‌های مختلف که عمدتا توسط دشمنان کشورمان ایجاد شده بود، مجالی برای رسیدگی به صاحبان اصلی انقلاب از جمله کارگران فراهم نشد اما با این وجود این قشر زحمتکش با تلاش‌های مستمر خود آثار فشارهای کشورهای غربی به کشورمان مانند تحریم‌های ظالمانه را به حداقل رساندند که در این راه توفیقات درخور‌توجهی برای کشور ایجاد شد».


او با یادآوری سیاست‌های دولت اصلاحات درخصوص حل مشکلات معیشتی کارگران افزود: «در دولت اصلاحات تلاش قابل‌توجهی برای استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی و رفع تنگناهای معیشتی انجام شد که البته انتظار بود دولت بعد از دوران اصلاحات هم سیاست مدونی در خصوص جامعه کارگری و حل دغدغه‌های آنان اتخاذ می‌کرد و آن مسیر ادامه می‌یافت تا به شرایط مطلوبی برسیم».


عارف وجود تشکل‌های مختلف کارگری را برای کشور مفید دانست و گفت: «سیاست جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن امام بزرگوارمان و نیز رهبر معظم انقلاب حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و حضور جدی آنها در همه صحنه‌های انقلاب بوده و هست و مطمئنا هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری هراسی داشته باشد چرا که این تشکل‌ها زبان گویای جامعه کارگری هستند و همواره در راستای تقویت ارکان نظام فعالیت کرده‌اند».


او با تأکید براینکه در سه‌جانبه‌گرایی باید مواضع نمایندگان کارگران،کارفرمایان و دولت همگرا باشد، گفت: «باید با تعامل و گفت‌وگو به دنبال حل مشکلات کارگران و کارفرمایان بود و مطمئنا حل مشکلات کارگران به حل مشکلات کارفرمایان منجر می‌شود و حل مشکلات کارفرمایان به حل مشکلات کارگران می‌انجامد».


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با انشانوشتن و شعار مشکلات حل نمی‌شود، گفت: «اینکه تصور شود همه مشکلات با درآمدهای نفتی حل می‌شود خیال باطلی است. متأسفانه تاکنون از مزیت‌های بالقوه کشورمان نتوانسته‌ایم به نحو مطلوب استفاده کنیم و به تولید ثروت برسیم». رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: «با توجه به شرایط مناسب کشور باید تولید ثروت در همه بخش‌ها در اولویت قرار گیرد و برای تولید ثروت نقش کارگران بسیار حائز اهمیت است».


عارف با تأکید بر اینکه حفظ منزلت همه اقشار به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر باید همواره مدنظر باشد،گفت: «پاسخ‌گویی به مطالبات بحق مردم در همه زمینه‌ها به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر باید همواره مدنظر مسئولان باشد».


او با توصیه به تشکل‌های کارگری برای دوری از سیاست‌زدگی، به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در حل معضلات و مشکلات مختلف کشور اشاره کرد و گفت: «جا دارد در هفته دولت از تلاش‌های برادر بزرگوارم آقای دکتر روحانی و همکارانشان در دولت تدبیر و امید برای تثبیت روحیه امید و نشاط در کشور که در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ ایجاد شده بود، قدردانی کنم. مطمئنا با فضای خوبی که در کشور حاکم است باید در جهت کاهش تنش‌های بیهوده سیاسی در کشور پیش رفت».


عارف در همین زمینه ادامه داد: «قوای مقننه و قضائیه باید در رسیدن دولت به اهدافش یاری‌رسان باشند و حتی‌الامکان اختلاف‌نظرها را به حداقل برسانند. شخصا انتظار داشتم نمایندگان محترم مجلس شرایط سخت دولت را بهتر درک می‌کردند و نظارت بر عملکرد دولت را با برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر دولت همراه نمی‌کردند».


  اخبار سیاسی - شرق 


ویدیو مرتبط :
قرائتی / تفسیر آیه 108سوره بقره، عبرت از سرانجام دیگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در شمال‌غرب پایتخت رخ داد؛ حذف رقیب عشقی به سبك گانگسترهای آمریكایی!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در شمال‌غرب پایتخت رخ داد؛

حذف رقیب عشقی به سبك گانگسترهای آمریكایی!

جوانی كه رقیب عشقی‌اش را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، خود را به پلیس معرفی كرد.

ایسنا: مأموران کلانتری 140 باغ‌فیض در ساعت 22:30 روز 26 اردیبهشت سال‌جاری از وقوع یک فقره قتل با سلاح‌گرم در خیابان سردار جنگل مطلع شدند و پس از حضور در محل تحقیقات خود را آغاز كردند.

 

با آغاز تحقیقات، زن جوانی حدودا 25 ساله به هویت «مینا-ز» در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفته بود كه در پشت چراغ قرمز توقف کرده بوده که ناگهان دو نفر پس از سوارشدن به داخل ماشین، با یکدیگر درگیرشده و یکی از آنان با اسلحه اقدام به تیراندازی به نفر دوم كه بر صندلی جلو نشسته بود، کرده و پس از آن از ماشین پیاده و از محل متواری شد.

 

در ادامه با توجه به اظهارات «مینا-ز» و وجود تناقضات متعدد میان گفته‌های وی با اسناد و مدارک بدست آمده از بررسی صحنه جنایت، کارآگاهان اقدام به بازداشت مینا و انتقال وی به اداره دهم کردند كه با انتقال مینا به اداره دهم و آغاز تحقیقات تخصصی، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود معترف شد که جنایت توسط جوانی 24 ساله به هویت «فرزاد – الف» انجام شده که از چندی پیش به او پیشنهاد ازدواج داده است.

 

مینا در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت از چند ماه پیش فرزاد به وی پیشنهاد ازدواج داد و این در حالی بود که جوان دیگری به هویت «محسن-ف» 33 ساله نیز از وی درخواست ازدواج کرد و همین موضوع باعث شده بود تا نتواند به پیشنهاد فرزاد که در پیشنهاد خود پافشاری می‌کرد، جواب مشخصی بدهد و در شب حادثه نیز در حالی که قصد داشت تا شرایط ازدواج خود را با محسن در میان بگذارد و به او بگوید که به فرزاد علاقه دارد، ناگهان فرزاد سوار ماشین شده و پس از قدری درگیری با محسن، با شلیک گلوله اقدام به کشتن محسن کرد و از محل متواری شده است.

 

با شناسایی فرزاد 24 ساله، دستگیری وی در دستور کار اداره دهم قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت، تهران را به مقصد شمال کشور ترک کرده است که با آموزش‌های ارائه شده به خانواده متهم، سرانجام متهم در روز شنبه، 30 اردیبهشت با مراجعه حضوری به اداره دهم، خود را به کارآگاهان تسلیم کرده است.

 

فرزاد در اعترافات خود ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت، در اولین اظهارات خود به کارآگاهان معترف شد كه به هیچ عنوان قصد کشتن مقتول را نداشته و تنها می‌خواسته با اسلحه او را بترساند که ناگهان اسلحه شلیک شده و گلوله به سرش خورده است.

 

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: چند وقتی بود که با وجود تماس‌های فراوان برای گرفتن پاسخ درخواست ازدواجم از مینا، وی پاسخ تلفن‌هایم را نمی‌داد و هر بار هم که جواب تماس‌هایم را می‌داد، به بهانه‌های مختلف از دادن جواب نهایی به وی خودداری می‌کردم كه برای همین، با تصور این که او قصد ازدواج با شخص دیگری را دارد، تصمیم گرفتم تا او را تحت نظر بگیرم تا اینکه در شب حادثه، مینا را در میدان پونک با جوان دیگری دیدم که سوار ماشین مینا شد و به سمت خیابان سردار جنگل حرکت کرده‌اند كه پس از مدتی جلوی ماشین مینا را گرفتم و به صندلی عقب ماشین رفتم و پس از آن بود که با وی درگیری شدم، قصد داشتم تا با اسلحه‌ای که از چند روز قبل تهیه کرده بودم او را بترسانم ناگهان گلوله‌ای از اسلحه‌ شلیک شد و به سر مقتول خورد.

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به کشف سلاح از سوی خانواده متهم و تحویل آن به پلیس آگاهی، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم و صدور قرار بازداشت موقت، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و همچنین مشخص‌شدن نحوه و زمان تهیه سلاح در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت./ایسنا