اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عبدالمالک ریگی اعدام شد



 

 

 

عبدالمالک ریگی اعدام شد

 

با حكم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، ‌عبدالمجید ریگی با نام مستعار عبدالمالك سحرگاه امروز ‌یكشنبه با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.

عبدالمالك ریگی سركرده تروریست‌های شرق كشور سحر گاه امروز با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای اقدامات تروریستی‌ خود، به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با حكم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، ‌عبدالمجید ریگی با نام مستعار عبدالمالك سحرگاه امروز ‌یكشنبه با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.

درپی برگزاری جلسه محاكمه عبدالمجید (عبدالمالك) ریگی در یكی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی به اتهام محاربه و افساد فی الارض،‌ نامبرده به اتهام 79 مورد اقدامات جنایتكارانه،‌ به استناد مواد 190 ، 191 ،‌ 186 ، 185 و 183 قانون مجازات اسلامی به اعدام از طریق آویختن از چوبه دار با حضور مجروحین و خانواده‌های جانباختگان و شهدای جنایات وی محكوم شده بود.

محكوم عبدالمجید ریگی سركرده گروهك ضد انقلاب مسلحانه در شرق كشور كه سال گذشته با هوشیاری ماموران امنیتی بازداشت شد، با تشكیل گروهك مسلحانه خود اقدام به راهزنی، ‌سرقت مسلحانه،‌ بمب‌گذاری در اماكن عمومی، ‌حمله مسلحانه به نیروهای نظامی و انتظامی و مردم بی دفاع، قتل و جرح، اخاذی، ایجاد رعب و وحشت و هراس و سلب امنیت مردم، آدم ربایی و گروگان‌گیری، همكاری با بیگانگان و اخذ كمك‌های مالی و اطلاعاتی از آنان نموده بود.

بخشی از اعمال مجرمانه ارتكابی محكوم عبدالمجید ریگی به شرح ذیل است:

1 - تشكیل و اداره دسته و گروهك تروریستی موسوم به جنبش مردمی جندالله به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ناامنی در منطقه و كشور.

2 - مباشرت و آمریت در 15 فقره آدم بایی مسلحانه.

3 - حمل و نگهداری سلاح و مهمات به صورت عمده و قاچاق سلاح و مهمات به داخل كشور.

4 - بوجود آوردن شش فقره راهبندان مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت در جاده‌ها و بین مردم.

5 - اقرار صریح به مباشرت در سه فقره قتل عمدی.

6 - آمریت در قتل عمدی ده‌ها نفر از شهروندان و مسئولین نظامی، ‌انتظامی و ... از طریق بمب گذاری و اقدام مسلحانه.

7 - سرقت مسلحانه سلاح ،‌ مهمات و خودرو به دفعات بشرح موجود در پرونده.

8 - تحصیل مال نامشروع از طرق مختلف از قبیل آدم ربایی، گروگانگیری، ‌سرقت از بیت المال، ‌اخذ دلار از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، ‌اخذ وجه از قاچاقچیان مواد مخدر.

9 - فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق مصاحبه‌های متعدد با شبكه های معاند و ضد انقلاب.

10 - ارتباط با عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از جمله افسران اطلاعاتی آمریكا و رژیم صهیونیستی در پوشش ناتو،‌ برخی افسران اطلاعاتی بعضی كشورهای عربی و گروهك های ضدانقلاب خارج از كشور مانند گروهك منافقین.

11 - ورود و خروج غیر مجاز از خاك جمهوری اسلامی ایران.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران می افزاید : متهم ریگی در جریان دادگاه،‌ مسئولیت اقدامت گروهك خود را پذیرفت و اذعان نمود در برخی از قتل ها مباشرت و در برخی نیز آمریت داشته است.

نامبرده همچنین تمامی موارد اتهامی مطروحه در كیفرخواست صادره از سوی دادستانی را پذیرفت و توضیح داد كه تصمیمات تمامی اقدامات تخریبی، بمب گذاری، قتل و غیره با مسئولیت وی انجام شده است.

در جلسه دادگاه كه با حضور نماینده مدعی العموم،‌ وكیل محكوم علیه، شكات و خانواده های شهدای اقدامات تروریستی گروهك مذكور برگزار شده بود، نماینده دادستان پس از قرائت كیفرخواست، ‌خواستار اشد مجازات برای متهم شده بود.

متعاقبا ریگی در جریان دفاع از خود ضمن قبول اتهامات و جنایات ارتكابی، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاكید كرد جنایاتش با موازین اسلامی و انسانی در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهك خود نیز خواست كه اشتباهات او را تكرار نكنند.وی همچنین خواستار بخشش از سوی شكات پرونده شد.

در پی صدور حكم دادگاه،‌ حكم صادره مطابق مقررات به نامبرده ابلاغ،‌ وی اعلام داشت « حكم صادره را قبول داشته و تقاضای عفو دارم» كه متعاقبا با درخواست عفو نامبرده توسط ریاست محترم قوه قضائیه مخالفت گردید.

با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات محكوم علیه ریگی، رسیدگی به اتهامات وی به دستور رییس قوه قضائیه و موافقت دیوان عالی كشور به دادسرا و دادگاه‌های تهران احاله شده بود.

لازم به ذکر است گروهك تروریستی تحت هدایت محكوم عبدالمجید ریگی از سال 82 ، 35 مورد گروگانگیری از اتباع داخلی و خارجی ،‌ 25 مورد اخاذی و بیش از 40 فقره عملیات راهبندی مسلحانه توام با انفجار انجام داده كه در نتیجه این اقدامات شرورانه ، 154 نفر از نیروهای انتظامی و مردم بی گناه بدست نامبرده و عوامل این گروهك شهید و تعداد 320 نفر نیز مجروح گردیده‌اند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مصاحبه قبل از اعدام عبدالمالک ریگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

11 عضو گروهك ریگی صبح امروز اعدام شدند



رییس كل دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: صبح امروز (دوشنبه) 11 نفر از وابستگان گروهك تروریستی جندالشیطان وعوامل خودفروخته بیگانه كه طی ماههای اخیر در حوادث تروریستی استان، درگیری با ماموران انتظامی و به شهادت رساندن مردم بیگناه نقش داشتند، در زندان زاهدان اعدام شدند.

 

'ابراهیم حمیدی' افزود: این عناصر فاسد و محارب، با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.

در اطلاعیه آمده است: این عناصر پس از تحویل به دستگاه قضایی استان طبق موازین شرعی و قانونی و انجام تشریفات دادرسی عادلانه در جلسه علنی دادگاه محاكمه شدند. همه این عناصر به اتهام افساد فی الارض و محاربه با خدا و رسول(ص) و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اعدام محكوم و حكم آنان پس از تایید مراجع عالی قضایی كشور به اجرا درآمد.

در این اطلاعیه اسامی معدومان و مهمترین عناوین اتهامی آنان به شرح ذیل آمده است:

'عبدالباسط شه بخش' فرزند 'الله داد'، 'عبدالناصر شه بخش' فرزند الله داد، 'عبدالشكور زنگی زهی' فرزند 'حسین' به اتهام محاربه و افساد فی الارض و تیراندازی به سمت ماموران پلیس راه در جاده زاهدان به خاش كه منجر به شهادت سه تن از آنان شد.

'محمدصالح اسلام زهی' فرزند 'عطامحمد'، 'ناصر شه بخش' فرزند 'زمان'، 'لال محمد شه بخش' فرزند 'كریم'، 'عطاالله ریگی' فرزند 'نظر محمد' به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق اقدام مسلحانه و اجرای كمین علیه كاركنان نیروی انتظامی در منطقه 'لار' زاهدان كه منجر به شهادت 12 تن از آنان شد و همچنین وارد كردن بیش از 200 كیلوگرم مواد منفجره برای اقدامات تروریستی به داخل كشور اعدام شدند.

'عبدالرحمن نارویی' فرزند 'خالقداد' مشهور به 'رحمن' با نام مستعار 'محمدگل' به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق تهیه منزل تیمی و خودرو برای تروریستها و تهیه بمب و انتقال عاملان انتحاری مسجد علی ابن ابیطالب(ع) به داخل شهر زاهدان و اقدام به بمب گذاری در مسجد الغدیر و خیابان آزادگان زاهدان، اعدام شد.

'عبدالرئوف شه بخش' فرزند 'شنبه' به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق مشاركت در درگیری و اجرای كمین علیه كاركنان سپاه پاسداران در منطقه كورین در سال 1386 كه منجر به شهادت 12 تن از كاركنان سپاه پاسداران شد، به دار مجازات آویخته شد.

'بالانچ نارویی' فرزند 'علی' به اتهام محاربه از طریق شركت در سرقت مسلحانه و آدم ربایی مسلحانه و تجرید سلاح به قصد اخافه الناس اعدام شد.

'احمد نارویی' فرزند 'عبدالكریم' به اتهام محاربه از طریق ایجاد آشوب در زاهدان پس از حادثه تروریستی مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و سرقت مسلحانه و آدم ربایی و نگهداری دو قبضه نارنجك دستی جنگی و ایجاد خوف و رعب و وحشت در مردم به دار مجازات آویخته شد.

رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان همچنین گفت: همه معدومان از هواداران گروهك تروریستی بوده و جهت پیشبرد اهداف گروهك فعالیت موثر داشته اند.

حمیدی افزود: بار دیگر به همه اشرار و معاندان و كسانی كه صف خود را از ملت جدا كرده اند هشدار می دهیم تا دیر نشده به دامان ملت بازگردند و دست از حمایت بدخواهان و اجانب و مزدوران خودفروخته استكبار بردارند كه در غیر این صورت دیر یا زود در چنگال عدالت گرفتار شده و در آتش قهر ملت خواهند سوخت.

وی گفت: دستگاه قضایی در اجرای دقیق و سریع احكام و حدود الهی بر محاربان و مفسدان لحظه ای درنگ نكرده و قاطعانه احكام اسلام را اجرا خواهد كرد.

رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری كرد باقیمانده اشرار و بازماندگان گروهك تروریستی، از سرنوشت شوم این معدومان دست عبرت گیرند.../عصر ایران