اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل تهدید دختران در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد/ سناریوی پلید پسر جوان برای ایجاد رابطه نامشروع




عامل تهدید دختران در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد/ سناریوی پلید پسر جوان برای ایجاد رابطه نامشروع

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به اغفال و تهدید دختران جوان از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایل می‌کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ اسدالله زحمتکش از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به اغفال و تهدید دختران جوان از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایل می‌کرد توسط پلیس فتای استان کرمانشاه خبر داد.
 
زحمتکش ادامه داد: دختر جوانی در مراجعه به این پلیس عنوان داشت در شبکه اجتماعی "Be talk" با پسری با نام مستعار آشنا شدم و پس از رد بدل پیام از من درخواست ازدواج کرد.
 
وی افزود: این دختر جوان گفت این فرد بعد از شنیدن جواب رد، اقدام به ساختن پیج به نام خودم و اقدام به انتشار مطلب و تصاویری کرد که از پیج من داشت و تهدید کرد که تصاویری که در اختیار دارم را منتشر می‌کنم.
 
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری موضوع توسط کارشناسان این پلیس، افزود: با اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و با انجام تحقیقات، اخذ استعلامات و کار فنی متهم شناسایی و طی یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شد.
 
این مسئول عنوان کرد: این فرد که در برابر مدارک مستند و ادله پلیس قرار گرفته بود در تحقیقات صورت گرفته به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت که پروفایل را خودم درست کردم و عکس‌های شاکی را که خودش برایم ارسال کرده بود را در پروفایل ساخته شده قرار دادم تا بدین وسیله بتوانم او را مجبور به روابط غیراخلاقی با خود کنم.
 
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: پس از بررسی مستندات مجرمانه مشخص شد متهم در اکثر شبکه‌های اجتماعی موبایل عضو بوده و به اغفال و تهدید دختران جوان پرداخته است.
 
زحمتکش با هشدار به زنان و دختران، افزود: هرگز عکس‌های شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید و اگر توسط شخصی تهدید شدید، فوراً به پلیس فتا مراجعه کنید و ماموران را در جریان قرار بدهید.


 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران


ویدیو مرتبط :
رابطه نامشروع یه پسر و دختر و عواقب ان .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر شرور، دختران ساده لوح را تهدید به ایجاد رابطه نامشروع می‌کرد



فردی که با به دست آوردن اطلاعات و عکس های شخصی از دختران شروع به اخاذی و تهدید از آن ها می کرد توسط پلیس فتای آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،  رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: در پی شکایت فردی از شهروندان مبنی بر این که در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه فردی ناشناس با ارسال پیامی عنوان کرده که عکس های شخصی بنده را از طریق نفوذ به گوشی برداشته و اقدام به تهدید و دعوت به رابطه نامشروع و یا پردخت پنج میلیون ریال وجه نقد کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمد "قاسملو" تصریح کرد: در ابتدا مستندات فنی و تخصصی از شبکه اجتماعی تلفن همراه مربوطه استخراج و بررسی های فنی و مهندسی اجتماعی لازم توسط کارآگاهان انجام پذیرفت که فرد متخلف شناسایی و پس از کسب دستور قضایی متهم دستگیر و به همراه سیستم های رایانه ای وی به محل پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در اظهارات خود اعلام کرد که مدت پنج ماه است در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه فعالیت می کند و با شاکیه نیز در این شبکه اجتماعی آشنا شده و ارتباطش در حد مکالمه و دیدار بوده و تصاویر و عکس ها را خود وی به من ارسال کرده است که پس از تشکیل پرونده به همراه طرفین به دادسرا اعزام و معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به کلیه شهروندان توصیه می کنیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راهی مناسب برای رابطه دوستی نبوده چراکه کسانی هستند که از ساده لوحی شما سوءاستفاده کرده و با به دست آوردن عکس های شخصی شروع به مزاحمت و آبروریزی یا اخاذی و کلاهبرداری از شما می کنند.

 

 اخبار حوادث   - باشگاه  خبر  نگاران