اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاقبت فضولی در سطل زباله+عکس



به طور کلی فضولی کردن در هر مواقعی و در هر کاری عواقب ناخوشایندی دارد و نباید در هر کاری سرک کشید.

 روز گذشته پلیس "آبردن" در اسکاتلند ماموریتی دریافت که در آن باید سر یک مرد را از داخل سطل زباله خارج می کردند.

این مرد 52 ساله که "لان اندرسون" نام دارد در حالی که به دنبال چیزی در سطل زباله بود سرش داخل آن گیر کرد. این باعث شد تا آتش نشانی و اورژانس به محل حادثه اعزام شوند.

بعد از 15 دقیقه کار بر روی سطل زباله، اتش نشانی توانست این مرد را نجات دهد. او در مورد دلیل انجام این کار چیزی نگفته است.

عاقبت فضولی در سطل زباله

"اندرسون" می گوید بعد از اینکه سرم را از داخل سطل زباله در آوردم متوجه شدم که افراد بسیار زیادی در حال تماشای من هستند و همه با صدای بلند در حال خندیدن هستند./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سطل زباله / سطل زباله پلاستیکی 2-66572450-021

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی سنگ قبر تاریخی سطل زباله شد+عکس



 

 

خبر,هنر,اخبار ایران

 

وقتی از سنگ قبر تاریخی به عنوان سطل زباله استفاده می شود این نکته را بیشتر گوشزد می کند که باید نسبت به نظارت بر روند مرمت آثار تاریخی توسط مسئولان امر دقت و توجه بیشتری صورت گیرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در شهرستان سروستان فارس بنایی به نام بقعه شیخ یوسف بیضاوی وجود دارد که از چندی پیش در دست مرمت قرار گرفته است.

بخشهایی از بنای مذکور قدمتی قابل توجه دارد و مربوط به اوایل دوران اسلامی است و در نماهای این بنا از سنگهایی منقوش به صورت حکاکی به آیات و ادعیه قرآنی مزین شده و گچ بریها و آجر کاریهای زیبایی نیز دارد.

در بنا یک طاق بزرگ از دوران قدیمی تر و یک طاق با 9 ستون مربوط به دوران نزدیک تر وجود دارد که با سنگ کار شده است.

بقعه شیخ یوسف بیضاوی

اما در خصوص مرمتهای صورت گرفته در این بنا برخی از فعالان میراث فرهنگی و کارشناسان امر مرمت اعتقاد دارند که اصول استاندارد مرمتی در این بنا مورد توجه جدی و مطلوب قرار نگرفته است.

در این خصوص یک فعال میراث فرهنگی به خبرنگار مهر گفت: در بخشی از این بنا سنگ قبری وجود داشت که آن را وارونه در گوشه ای از بنا رها کرده اند.

 

 

خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

سنگ قبری که به سطل زباله تبدیل شده است

وی توضیح داد: این سنگ قبر مربوط به دوران اسلامی و مزین به آیات قرآنی است که به سطل زباله تبدیل شده و کنار درگاه ورودی اول قرار گرفته است.

این کارشناس مرمت بناهای تاریخی تصریح کرد: سنگهایی که برای جایگزین کردن سنگهای قدیمی استفاده شده از نظر جنس و رنگ مطابق با سنگهای بنای مذکور نبوده و بندکشیهای بین سنگهای دیواره اطراف بنا به صورتی کار شده که قوانین مرمتی در این کار رعایت نشده و سنگهای بین این بند کشیها در بیشتر محلها تمیز نشده است.

تمیز نکردن لکه ها، رنگها و چربیها

وی ادامه داد: در چنین برنامه های مرمتی باید لکه ها، شوره ها و نوشته های رنگی و دیگر موارد اضافی روی سنگ زدوده شود و در آخر با مواد شیمیایی تایید شده سطح سنگ استحکام بخشی شود.

این فعال میراث فرهنگی اضافه کرد: برای محکم کردن و بخشیدن جانی دوباره به گچ بری و گل بریها باید با ماده ای به نام پریمال محکم شود، اما در مرمت این بنا با مقدار یک کیلو پریمال حدود 30 متر مکعب از این تزیینات محکم شده است.

به گزارش مهر، به هر حال به نظر می رسد در جریان مرمت بناهای مذکور حتما مسئولان امر روند مرمت را به صورت مستمر پیگیری کرده و شرایط بنا را در طول دوران مرمت رصد کنند تا اصول مرمتی در بناهای تاریخی به صورت کامل رعایت شود.