اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: چرا به جای عذر خواهی از فاجعه کهریزیک ،دنبال مقصر می گردید؟



اخبار ,اخبار سیاسی ,حوادث سال 88

 

اخبار سیاسی - عارف: نگاه قیم‌مآبانه به مردم با ذات انقلاب سازگاری ندارد

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه "نباید به مردم نگاه قیم‌مآبانه داشت"، تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی باید به باور و اعتقاد مسئولان و مردم تبدیل شود. رعایت این حقوق صرفاً با بخشنامه و دستور امکان‌پذیر نیست.

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد و خاطره شهید مفتح را گرامی داشت و گفت: طرح راهگشای وحدت بین حوزه و دانشگاه آنطور که باید عملی نشده است. نباید سطح کار به اضافه کردن برچسب اسلامی به برخی دروس دانشگاهی و یا تغییرات جزئی محتوای آنها محدود شود سبک و ساختار مباحثاتی حوزه و تعامل جدی و نزدیک بین اساتید حوزه و دانشگاه با اهداف تعیین شده و همسویی کامل باید مبنای این حرکت ارزشی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به ایام سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره)، یادآور شد: این فرمان به هیچ وجه محدود به زمان و مکان نیست و دستورالعملی است برای تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران. این فرمان منشوری برای رفتار حاکمیت با مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "در دهه اول انقلاب شاهد برخی حرکات افراطی بودیم"، خاطرنشان کرد: وقتی امام امت در بدو ورود به ایران تاکید می‌کنند "به پشتوانه مردم دولت تعین می‌کنم" نشان از عمق باور ایشان به رای و نظر مردم است؛ حال چگونه برخی به خود اجازه می دهند به مردم نگاه قیم‌مآبانه داشته باشند؟

وی تصریح کرد: نگاه قیم‌مآبانه به مردم با ذات انقلاب اسلامی ما سازگاری ندارد. اعتدال در ذات انقلاب است نباید عده‌ای با حرکات خودسرانه به خود اجازه دهند به حقوق مردم تعدی کنند و برای مردم نسخه رفتاری و حرکتی بپیچند.

عارف با بیان اینکه "رعایت حقوق شهروندی باید به باور و اعتقاد مسئولان و حتی خود مردم تبدیل شود"، تاکید کرد: مسئولان در ادوار مختلف اقداماتی در خور تقدیر درباره حقوق شهروندی و رعایت آن از سوی حاکمیت انجام دادند اما می‌بینیم که در این زمینه هنوز با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم. به نظر من رعایت حقوق شهروندی با بخشنامه و دستور امکان‌پذیر نیست و باید برنامه عملی همراه با تضمین‌های قانونی و نظارت دقیق بر اجرا داشت.

وی با یادآوری برخی وقایعی که در حوادث سال 88 اتفاق افتاد، گفت: فاجعه کهریزک که نقض آشکار حقوق شهروندی بود باعث وهن نظام شد و رهبر معظم انقلاب در چندین نوبت نسبت به پیگیری مجدانه این فاجعه تاکید کردند ولی جای تعجب دارد که هنوز برخی از مسئولان به جای عذرخواهی جدی از آسیب‌دیدگان به نبال مقصر این حادثه می‌گردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم حاکمیت قانون در تمامی شئون و با بیان اینکه هرگونه حبس و حصر و تعزیر باید بر مبنای قانون صورت بگیرد، افزود: برخی افراد خودشان را حق مطلق و دیگران را باطل مطلق می‌دانند که این نوعی استبداد و بدترین شکل آن است.امیر المومنین (ع) می‌فرمودند "کسی که استبداد رای دارد باعث هلاکت خودش و دیگران می‌شود". جریانی در کشور فکر می‌کند هر آنچه که آنها از دین و انقلاب و از خط امام فهمیده‌اند درست است و ضد او و خلاف او را اگر کسی فهمید، باطل است و حق دارند به آنهاهتک و اهانت کنند. این تفکر بسیار خطرناک است.

عارف در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به فعالیت بنیاد امید ایرانیان گفت: بنیاد امید ایرانیان که در سال 88 با تدوین اساسنامه و مرامنامه فعالیت خود را آغاز کرد به دنبال ترویج اخلاق گرایی و خرد جمعی است. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با تاسیس دفاتر استانی در استان‌ها فعالیت‌های بنیاد گسترش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه "با نگاه به آینده و عبرت‌گیری از گذشته گروه‌های سیاسی حرکات خود را ساماندهی کنند"، اظهار کرد: آرزوی من این است که جریان اصیل اصلاحات به یک نظام تشکیلاتی جامع و تصمیم‌گیری منطقی دست پیدا کند و شخصاً به همراه همکارانم در این زمینه تلاش خواهم کرد. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
عذر خواهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عذر خواهی یعنی فراموش کردن



 

 

 

«عذر خواهی» یعنی «فراموش کردن»

 

سکوت....جواب های سربالا....پریشان خاطری....کم محلی.... در این شرایط می خواهید موی سر خودتان را بکنید. واقعا دیگر فکری به ذهن تان نمی رسد. «عذرخواهی کردن» از نامزد خود با همسر خود ممکن است مشکل به نظر برسد، بخصوص زمانی که بر سر مسئله یا موضوعی با هم چندین بار مخالفت کرده باشید و ممکن است در خود توان گفتن آن را نبینید. از طرفی هر کاری را هم که فکر می کردید به او می فهماند که شما از کرده خود پشیمان هستید را انجام داده اید. کمی صبور باشید، ما در ادامه چند روش «عذرخواهی» را برایتان مطرح می کنیم، که قطعا حل وفصل نمودن اختلافات و عبرت گرفتن از تجارب خواهد انجامید.

 

▪ انتقاد را با گشاده رویی بپذیرید: در مجادله ای که هر دوی شما تصور می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل می باشد به ویژه اگر قبلا نیز مکررا بر سر موضوع فعلی بحث کرده اید، لطفا انتقاد همسر خود را با روی باز و به راحتی گوش کنید.

 

▪ آنتراک دهید: در اوج بحث فشارخون تان بالا می رود و تپش قلب تان بالا می رود و ممکن است چیزهایی بگویید که لزوما بیان آنها منظوری ندارید. همیشه به مکانی خلوت نیاز دارید که در آن از هم جدا شده آرام گرفته و افکار خود را جمع کنید.

 

▪ گذشته را یادآوری نکنید: به چیزی که اکنون در حال روی دادن است توجه کنید. آتش بیار معرکه شدن راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.

 

▪ به او بگویید که دشمن اش نیستید: اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و همسرتان به یکباره صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است به طرفش رفته و او را نوازش کنید دست خو را به آرامی در دستش قرار دهید تا بفهمد که این مجادله بی اهمیت است.

 

▪ محیط دور برتان را درست کنید: محیط اطراف تاثیر مستقیمی روی احساسات ما دارد. عصبانیت یک احساس خشن است اما با مراقبت همراه با توجه محبت آمیز همیشه می توان آن را کنترل کرد.

 

▪ مشکل ترین کلمه را به زبان بیاورید: یک عذرخواهی واقعی می تواند یکی از دشوارترین پیشنهاداتی باشد که ما ارائه می دهیم. برخلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه بوده و تا به حال هیچ کس بعد از گفتن آن غش نکرده است.

 

▪ جمله ای دلپذیر به او بگویید: گاهی اوقات فراموش کردن حرف های آزاردهنده کسی که دوستش دارید مشکل به نظر می رسد اما اگر چیزی قابل تعریف را با آن بیاموزید روبرو شدن با مسائل بسیار آسان تر خواهد شد.

 

▪ بگویید که دوستش دارید: هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید به دوست تان بگویید که دوستش دارید. اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچگاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد، بسیار خوب است.

 

▪ برای عصر برنامه ریزی کنید: بعد از اینکه در خانه اوضاع آرام شد برای آزاد شدن فکرتان از مجادله برای انجام فعالیت تفریحی آماده شوید اگر همسر یا نامزدتان قبلا برای رزرو بلیط سینما یا هر چیزی اقدام می کرد این بار شما پیش قدم شوید و این کار را انجام دهید.

 

▪ ببخشید و فراموش کنید: عذرخواهی تنها به این معنا نیست که بگویید متاسف هستید بلکه باید آن اتفاق را برای همیشه فراموش کنید. در حقیقت فراموشی باعث می گردد که مسئله مورد نظر راه بازگشت و سرایت دوباره به رابطه تان را نداشته باشد.