اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظهور و سقوط احمدی نژاد به روایت لوموند: فردی که با قابلمه به شهرداری می آمد و با حمله به آقای سیاست ایران به ریاست جمهوری رسید



محمود احمدی نژاد,دولت احمدی نژاد

ظهور و سقوط احمدی نژاد به روایت لوموند: فردی که با قابلمه به شهرداری می آمد و با حمله به آقای سیاست ایران به ریاست جمهوری رسید/این مرد بیش از حد به نبوغ خود اعتماد داشت

پشت آن لباس بژ رنگ همیشگی اش، گروه خانوادگی کوچکی به وجود آمد.این موضوع تنها چند سال پس از قدرت گرفتنش آشکار شد. برادر او به سمت های بالایی رسید. خواهرش در شورای شهر حضور داشت و اطرافیانش همواره متشکل از دوستان دانشگاهی و اشنایان قدیمی اش بود.

انتخاب : روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی مفصل در خصوص ریاست جمهوری احمدی نژاد نوشت: پایان دوره ی هر رئیس جمهور بوی شکست می دهد و این در مورد ایران هم صادق است.

ایرانیان روز جمعه به پای صندوق های رای رفتند که از درون آن نام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید بیرون آمد.

در حالیکه مدیریت ایران به رئیس جمهور جدیدی منتقل می شود، نگاهی به 8 سال پرهیاهوی ریاست جمهوری احمدی نژاد از افول تا ظهورش در سال 2005 قابل اعتنا است.

دوست، شاگرد، دست راست و منبع الهام او رحیم مشایی موفق به احراز صلاحیت نشد. احمدی نژاد از سخنرانی در مراسم سالگرد آیت الله خمینی رهبر فقید ایران حذف شد. پارلمان از او در مورد هزینه ی آخرین سفرش به نیویورک سئوالاتی مطرح کرد.

خب، احمدی نژاد چه نشانه ای در تاریخ ایران از خود به یادگار گذاشت؟ مردی که به نقطه ی اوج رسید و سپس طبقه ی متوسط جامعه و طبقه ی کارگر  به طرز بی سابقه ای فقیر گرد. آیا او مردی بود که قدرت اصولگرایان را بیش از هر کسی مورد تزلزل قرار داد؟

در ابتدا احمدی نژاد مطیع اصولگرایان بود و پس از مدتی به جهبه ی اصلاحات ضربات جربان ناپذیری زد.

احمدی نژاد فرزند یک آهنگر و متولد 1956 در گرمسار است. او مهندسی خواند و فعالیت سیاسی خود را با همزمان با وقوع انقلاب آغاز کرد. زمانی که به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، هیچکس نمی دانست و هیچ نظری نداشت که او چه کسی است؟

او با استفاده از حس تیز خود در امور سیاسی به شهرت رسید. او در شهرداری با قابلمه ی غذای خود حاضر می شد و در لباس ناشناس ظاهر می شد تا به فراشان کمک کند.

او با حملاتی به آقای سیاست ایران یعنی هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 2005 به پیروزی رسید.

در طول نخستین ماه های دوره اش، او اصرار داشت که در آپارتمانش زندگی کند. سرویس های امنیتی سرانجام او را متقاعد به اثاث کشی به کاخ ریاست جمهوری کردند.  احمدی نژاد به پوشش مخصوص خود ادامه داد و هرگز دست از رفتار سر راست و مشخص خود - با سخنان صریح که مخلوطی از محاوره و دیگر موارد بود - برنداشت.

پشت آن لباس بژ رنگ همیشگی اش، گروه خانوادگی کوچکی به وجود آمد.این موضوع تنها چند سال پس از قدرت گرفتنش آشکار شد. برادر او به سمت های بالایی رسید. خواهرش در شورای شهر حضور داشت و اطرافیانش همواره متشکل از دوستان دانشگاهی و آشنایان قدیمی اش بود.

یکی دیگر از عوامل پیروزی احمدی نژاد در سال 2005 قول او به آوردن پول نفر بر سر سفره ی مردم بود. هشت سال بعد، نه پولی و نه نفتی به دست مردم رسید.

درامد نفتی ایران بین سال های 2011 تا 2012 به نصف رسید. همچنین بخش خودروسازی که در بازار اشتغال نقش ویژه ای دارد تولیدات خود را به نصف کاهش داد.

محسن رضایی در مبارزات انتخاباتی اش اعلام کرد: کشورمان یکی از قدرتمند ترین کشورها در منطقه است و موشک های ما به هزاران کیلومتر می رسد اما هنوز مشکل کمبود مرغ داریم.

لوموند در ادامه نوشت: رضایی درست می گوید. احمدی نژاد پشتیبانی حامیانش را از دست داده و قشر فقیر و محروم جامعه از کشمکش او برای بقا خسته شده است.

احمدی نژاد به نبوغ خود بیش از حد اعتماد کرد و پر خطر ترین اصلاحات را از زمان انقلاب اغاز کرد: هدفمندی یارانه ها.

محمد رضا عارف سه شنبه هفته گذشته گفت: ما هرگز رئیس جمهور با این مقدار پول نفت نداشتیم.

چون حقیقت او را راضی و قانع نمی کرد، گاهی دست به انکار آن می زد. او در مورد هر چیزی اطلاعات متفاوتی می دهد: امار، دانشجویان احراجی و شرایط اقتصادی.

در ادامه ی این گزارش توهین آمیز لوموند در مورد رئیس جمهور ایران آمده است: او با رهبران دنیا هم رفتاری مشابه داشت و نامه ای 18 صفحه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشت. احمدی نژاد همچنین نامه هایی برای پاپ و مرکل ارسال کرد.

او عاشق معاشرت و قاتی شدن با جمعیت بود و اتحاد پرشوری با برادر خود هوگو چاوز داشت که بر سر تابوتش اشک ریخت.

به نظر می رسد که هیچ چیز این مرد ریز اندام 1.58 متری را نمی ترساند.

در سال 2010، او متکی وزیر خارجه خود را در سفر دوره ای به افریقا اخراج کرد. رئیس جمهور سنگال شخصی بود که این خبر را به دپیلمات بی نوا رساند!

کشور که خسته از هیاهوی او شده بود دنبال فردی بود که قابل پیش بینی باشد. احمدی نژاد محبوبیت خود را از دست داد چراکه برخی اوقات سیاست هایش را با خواسته های امام زمان (عج) پیوند زد. حتی کار به جایی کشید که مصباح یزدی از حمایت از او ، دست کشید.

منبع:entekhab.ir

 

 


ویدیو مرتبط :
حرف آخر ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریاست جمهوری مصر: برای رابطه با ایران شرط داریم/ حمله کنندگان به کاروان احمدی نژاد با وثیقه 76 دلاری آزاد شدند



ریاست جمهوری مصر: برای رابطه با ایران شرط داریم/ حمله کنندگان به کاروان احمدی نژاد با وثیقه 76 دلاری آزاد شدند

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد نزدیکی روابط با ایران در گرو موضع تهران در برابر بحران سوریه است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه دولتی الاهرام چاپ قاهره نوشت: ریاست جمهوری مصر همچنین پذیرش افکار عمومی مصر و کشورهای عربی را دیگر شرط نزدیکی روابط قاهره – تهران اعلام کرد.

"یاسر علی" سخنگوی رئیس جمهور مصر گفت: نزدیکی روابط مصر با ایران در گرو پذیرش افکار عمومی مصر و کشورهای عربی است زیرا رهبران و دولت ها براساس رهنمودهای افکار عمومی، گام برمی دارند.

یاسر علی که با شماری از خبرنگاران در کاخ ریاست جمهوری مصر سخن می گفت؛ افزود: این نزدیکی در روابط با ایران همچنین در گرو موضع تهران در برابر بحران سوریه است؛ موضوعی که برای هر مصری، عرب و مسلمانی اهمیت دارد.

وی افزود: ایران می تواند بخشی از راه حل بحران سوریه باشد. مصر دارای منافع مشترک با ایران، ترکیه، کشورهای جنوب خلیج فارس و آفریقاست و برای حفظ منافع خود تلاش می کند.

سفر احمدی نژاد به مصر تا جمعه ادامه دارد

پایگاه خبری دی نیوز نوشت که سفر احمدی نژاد به مصر که از روز سه شنبه گذشته آغاز شد تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که بسیاری از مهمانان و سران کشورها، دیروز چهارشنبه وارد مصر شدند و امروز پنجشنبه با پایان نشست سران کشورهای اسلامی، مصر را ترک کردند.

نشست سران کشورهای اسلامی در قاهره از روز چهارشنبه آغاز شده بود و احمدی نژاد امروز پنجشنبه، در روز دوم و پایانی نشست، سخنرانی کرد.محمد مرسی رئیس جمهور مصر در تنها سفرش به ایران در تابستان گذشته تنها 5 ساعت در تهران حضور داشت.

ایرانی ها با پای پیاده اسرائیل را نابود می کنند

احمدی نژاد در سخنانی که در جمع شماری از سردبیران مطبوعات مصری ایراد کرد خواستار ائتلاف استراتژیک میان ایران و مصر شد. او همچنین گفت: در صورت حمله اسرائیل به ایران، ایرانی ها آماده اند با پای پیاده بروند و اسرائیل را نابود کنند.

تجمع مقابل دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره

نیروهای امنیتی مصر تدابیر امنیتی را در مقابل دفتر حفاظت از منافع ایران افزایش دادند.

شماری از آوارگان سوری در مصر با تجمع در مقابل دفتر از حفاظت از منافع ایران در قاهره، در حالی که پرچم های مخالفان سوریه را در دست داشتند شعارهای ضد ایرانی سر دادند.

حمایت صوفیان مصر از احمدی نژاد

عبدالله حلمی الناصر دبیر کل اتحادیه نیروهای صوفی در مصر اعلام کرد صوفیان مصر از سفر احمدی نژاد به قاهره استقبال و حمله به او در کنار مسجد الحسین را محکوم می کنند.

لغو ویزای ایران برای مصری ها

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به خبرگزاری مصر گفت: ایران به صورت "یکجانبه" صدور ویزا برای بازرگانان و گردشگران مصری را لغو می کند و آنها برای سفر به ایران نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت.

صالحی: امیدواریم مصر روابط با ایران را ارتقا دهد

صالحی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن که امروز پنجشنبه منتشر شد گفت: ما همیشه آمادگی خود را برای ارتقای سطح روابط با مصر اعلام کرده ایم و امیدواریم برادران مصری هم در این مسیر حرکت کنند.

مشخصات مهاجم احمدی نژاد اعلام شد

روزنامه المصری الیوم نوشت: عزالدین خلیل جاسم اهل شهر حلب سوریه که روز سه شنبه لنگه کفش به سمت احمدی نژاد پرتاب کرد پس از آزادی از بازداشت نیروهای امنیتی گفت: به اندازه ای عصبانی بودم اگر دست من بود احمدی نژاد را خفه می کردم.

عزالدین خلیل جاسم شهروند سوریه که سه شنبه گذشته به احمدی نژاد حمله کرده بود

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

او گفت که از سال 2004 به مصر آمده است و هم اکنون در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه الازهر مصر در حال تحصیل است.

وی افزود: نیروهای امنیتی با تمام احترام، من را از اطراف احمدی نژاد دور کردند. برای مدتی، پیش آنها نشسته بودم. مشخصات من را دریافت کردند سپس اجازه دادند آنها را ترک کنم.

روزنامه های مصری همچنین عکس این مهاجم را منتشر کرده اند که با تصویر مهاجم در فیلم منتشر شده از حمله به احمدی نژاد تطابق دارد.

آزادی 4 مهاجم به احمدی نژاد با وثیقه

دادستانی قاهره دستور داد 4 نفر بازداشت شده به اتهام حمله به کاروان حامل احمدی نژاد در مقابل دفتر شیخ الازهر با وثیقه آزاد شوند. این افراد متهم هستند که عصر روز سه شنبه گذشته با استفاده از لنگه کفش به کاروان حامل احمدی نژاد حمله کرده بودند. این افراد با سپردن هر یک 500 جنیه (واحد پول مصر) معادل 76 دلار آزاد شدند.

این متهمان سه شنبه گذشته بازداشت و به اتهام تعرض و اهانت به یک رئیس جمهور خارجی و بالا بردن دست نوشته هایی که باعث آسیب زدن به حسن شهرت کشور مصر می شود تحت بازجویی قرار گرفتند.

علاوه بر این چهار نفر، یک نفر دیگر روز سه شنبه در منطقه الحسین نیز لنگه کفش به سمت احمدی نژاد پرتاب کرده بود که او هم برای مدت زمان کوتاهی توقیف شده بود./عصرایران